شش اَبر خودروی چینی که تا به حال اسمشان را هم نشنیده‌اید!

مشخصات فنی غیر‌جذاب این مدل، مانع از آن شد که این پروژه در پاییز گذشته، در جهان سر و صدایی کند.  این کانسپت که توسط یک دانشجوی 27 ساله از یک دانشگاه کشاورزی به نام چن ینگی ایجاد شده است، خیلی قابل توجه نیست، اگر‌چه نمی‌توان آن‌را نادیده گرفت.  این کانسپت، مشابه کانسپت‌هایی است که در اوایل دهه 90 توسط  غربی‌ها و ژاپنی‌ها طراحی شد و صرفا یک طراح خودروی جوان چینی تصمیم گرفت این ایده ها را توسعه  دهد.

مقام پنجم: Windbooster Titan

واقعا باید گفت سازندگان  هایپرکار از TechRules  دارای جرات و جاه‌طلبی زیادی هستند. این شرکت در حال توسعه یک دانش واقعی است که چگونه یک موتور هیبریدی مبتنی بر موتور توربین بنزینی، که TREV (خودروی الکتریکی شارژ توربین – «خودروی الکتریکی شارژ شده از یک توربین») نامیده می‌شود، عمل کند. ویژگی‌های اعلام شده برای این خودرو بسیار جذاب به نظر می‌رسند. اولین نمایش این پروژه، امسال در نمایشگاه خودرو ژنو برگزار شد و توجه بسیاری را در صنعت خودروسازی جهان، به‌‌خود جلب کرده است.


منبع: https://charkhan.com/132685/%D8%B4%D8%B4-%D8%A7%D9%8E%D8%A8%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D9%86%DB%8C-%DA%A9%D9%87-%D8%AA%D8%A7-%D8%A8%D9%87-%D8%AD%D8%A7%D9%84-%D8%A7%D8%B3%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%86/

اگر پشت طراحی دیگر ابرخودروهای چینی، شرکت‌های کوچک و کمتر شناخته‌ شده وجود داشته باشند، برای ارائه بهتر در بازار، نیاز به پشتیبانی شرکت‌های بزرگ‌تری دارند. از تولید‌کنندگان مطرح در این زمینه، یکی از بزرگترین خودروسازان چین – شرکت صنعت خودرو پکن (BAIC) است. این شرکت چهارمین خودروساز بزرگ چین است. ابرخودروی الکتریکی Arcfox-7 که این کمپانی، در نمایشگاه خودرو پکن امسال به نمایش گذاشت، تا چند ماه دیگر وارد خط مونتاژ خواهد شد.

نایب قهرمان: Icona Vulcano Titanium

این خودرو، قوی‌ترین و سریع‌ترین خودرو در بین خودروهای انتخابی ما نیست، اما یک مزیت دارد که آن را از بقیه متمایز می‌کند: این پروژه آنقدر به تولید نزدیک است که حتی قیمت دقیق آن نیز اعلام شده است. قیمت کیانتو K50 کوپه، 700000 یوان (۱۰۸۰۰۰ دلار)خواهد بود. البته این قیمت، چند هزار یوآن، بیشتر از مبلغی است که خریداران خودرو در چین، برای یک تسلا مدل S پرداخت می‌کنند.

مقام سوم: BAIC Arcfox-7

این پروژه توسط یک دانشجوی 27 ساله از یک دانشگاه کشاورزی انجام شد.

تا همین اواخر، برندهای چینی، در ساخت خودروهای معمولی هم چندان موفق نبودند و نمی‌توانستند نظر بسیاری از خریداران، حتی در کشورهای کمتر توسعه یافته را به‌سمت خود جلب کنند. اما مدتی است که این سازندگان، در حال گذار از این مرحله بوده و در حال رسیدن به نقطه ساخت ابر‌خودروها هستند. چیزی که تصور بر این بود که چینی‌ها به سادگی قادر به انجام آن نیستند. اما همانطور که مشخص است برای کشوری که صنعت خودروی آن برای نهمین سال، عنوان بزرگ‌ترین صنعت خودروی جهان را به خود اختصاص داده است، هیچ چیز غیرممکن نیست.

تا بهار 2016، شرکت Windbooster که در هنگ کنگ مستقر بود تنها لوازم جانبی کوچک، مانند واحدهای کنترل گاز الکترونیکی را تولید می‌کرد که وظیفه آن، افزایش حساسیت و پاسخگویی پدال گاز است. اما در نمایشگاه گوانگژو و در پایان فوریه، این شرکت خود را به عنوان یک خودروساز معرفی کرد. در آن‌زمان، این شرکت خودروی الکتریکی Titan را معرفی کرد. این محصول، مشخصات قابل توجهی داشت و با توجه به مشخصات اعلام شده، خودروی الکتریکی Windbooster Titan حداقل بر روی کاغذ، نه‌تنها بدتر از تسلا مدل S نبود، حتی با توجه به قیمتش، برتری هم داشت.

مقام چهارم: Qiantu K50

در مسابقه Pebble Beach of Elegance در سال 2015، این خودرو یکی از اصلی ترین بازیگرانش بود. اما به نظر می‌رسد در برخی اوقات، یک برند چینی کمتر شناخته شده هم می‌تواند اتومبیل‌های اسپرت را باز‌طراحی و تولید کند. بسیاری از طراحان موتور و شاسی و تیونرهای آن، از شرکت‌های معروف اروپایی بودند که با مهاجرت به دفتر مرکزی برند چینی Icona در شانگهای، از ابتدای این پروژه، در آن دخیل شده‌اند.

مقام اول: TechRules TREV AT96/GT96

طی چند سال گذشته، چینی ها از خودروهای اسپرت آزمایشی زیادی رونمایی کرده اند که برای به چالش کشیدن نخبگان این صنعت  طراحی شده اند. البته که برخی از این محصولات، صرفا فانتزی محض هستند و تصمیمی برای تولید آن‌ها وجود ندارد. در این‌جا می‌خواهیم به شش نمونه از این خودروها اشاره کنیم.

رتبه ششم: Hainan Xiao Huo Hua

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی