شورولت Corvette Stingray 2024: هرچه که از شتاب و سرعت بالا انتظار دارید


در طی هفتاد سال‌ گذشته همیشه رقابت عظیمی بین خودروهای اسپرت آمریکایی، اروپایی و ژاپنی وجود داشته است. تمامی این محصولات شتاب بسیار عالی را فراهم می‌کنند و با طراحی ظریف، هندلینگ فوق‌العاده، سرعت استثنایی را در جاده به ارمغان می‌آورند.

کمپانی‌هایی مانند تویوتا، بی‌ام‌و، شورولت، فورد، فولکس واگن و مزدا با هم رقابت می‌کنند، امسال نیز یک مدل ژاپنی بسیار پرسرعت طراحی شد که کمتر از ۴۰ هزار دلار قیمت دارد. از سویی دیگر بی‌ام‌و M3 با سرعت بالای خود توجه‌ها را به خود جلب کرد. در ادامه به سراغ 2024 Corvette Stingray یا پرسرعت‌ترین مدل‌ آمریکایی رفتیم، با ما همراه باشید.

شورولت Corvette Stingray 2024: پرسرعت‌ترین محصول اسپرت آمریکایی

شاید شورولت Corvette Stingray یکی از سریع‌ترین محصولات آمریکایی که تا به حال تولید شده است نباشد ولی مسلماً با حداکثر سرعت 321 کیلومتر بر ساعت خود به عنوان سریع‌ترین خودروی ۲۰۲۴ در آمریکا شناخته می‌شود.

این مطلب را نیز بخوانید: قدرتمندترین کراس‌اوور دنیا را بشناسید: دوج دورانگو SRT هلکت 2024!

شورولت در این مدل از یک موتور هشت سیلندر وی شکل استفاده کرده است که در بخش تولید قدرت و گشتاور، چیدمان و… عملکرد خوبی دارد.

مشخصات شورولت Corvette Stingray

شورولت Corvette Stingray مدل 2024 از یک موتور 8 سیلندر تنفس طبیعی استفاده می‌کند و به عنوان نمونه جذاب اسپرت آمریکایی شناخته می‌شود.

مشخصات فنی

موتور پیشرانه 6.2 لیتری 8 سیلندر وی‌شکل
قدرت 495 اسب بخار
گشتاور 470 پوند فوت
گیربکس هشت سرعته خودکار
نیروی محرکه چرخ‌های عقب متحرک
شتاب 0-100 کیلومتر بر ساعت 2.9 ثانیه
حداکثر سرعت 320 کیلومتر بر ساعت

میزان مصرف سوخت آن در هر ۱۰۰ کیلومتر برابر با 12 لیتر خواهد بود، اگرچه شورولت Corvette Stingray یکی از پرمصرف‌ترین خودروهای سال ۲۰۲۴ نیست، ولی نمی‌توان گفت که در بین بهترین‌ها نیز قرار دارد.

ویژگی‌های ظاهری و کابین

در بخش ظاهری این خودرو اسپرت به چراغ‌های ال‌ای‌دی، چرخ‌های جلو آلومینیومی ۱۹ اینچی، چرخ‌های آلومینیومی ۲۰ اینچی در عقب، حاشیه کربنی در جلو و جلو پنجره پشتی و… می‌رسیم.

فناوری‌های جدید حتی در درون کابین نیز مشاهده می‌شوند، برای مثال، سیستم صوتی ۱۰ اسپیکره Bose، نمایشگر لمسی HD رنگی ۸ اینچ، نمایشگر اطلاعات سرگرمی ۱۲ اینچی برای راننده، سیستم استارت و ورود بدون کلید، کروز کنترل، کنترل‌های روی فرمان از جمله این امکانات به شمار می‌روند.

بسیار سریع اما گران قیمت

با بالا رفتن هزینه‌های زندگی، خریداری یک خودروی اسپرت آنقدرها نیز مهم به شمار نمی‌رود. ولی اگر قصد دارید که امسال یک خودروی اسپرت خریداری کنید بدون شک می‌توانید این مدل را با کمتر از ۷۰ هزار دلار در اختیار داشته باشید.

این رقم بسیار بالاست ولی اگر بودجه زیادی در اختیار دارید و می‌خواهید آن را روی یک خودروی اسپرت و زیبای آمریکایی هزینه کنید تصمیم بسیار خوبی‌ خواهد بود. البته باید بدانید که آن یکی از گرانترین خودروهای بازار به شمار نمی‌رود چرا که بسیاری از خودروهای آمریکایی اسپرت نیز وجود دارند که قیمتی بیشتر از این مدل داشته‌اند.

شورولت Corvette Stingray با قیمتی برابر با 68300 به بازار می‌آید

شورولت اعلام کرده است که علاقمندان می‌توانند خودروی شورولت Corvette Stingray را با قیمتی کمتر از ۷۰ هزار دلار خریداری کنند. دو نسخه از آن طراحی شده که به صورت کوپه و کانورتیبل هستند، البته نسخه کانورتیبل ۷۰۰۰ دلار گرانتر خواهد بود.

انواع تریم‌های این مدل

شورلت برای نسخه کانورتیبل سه تریم طراحی کرده که شامل LT1، تریم LT2 و LT3 هستند و به ترتیب با قیمت‌های 76,995، 84,095 و 88,745 دلار به بازار می‌آیند.

تمامی تریم‌های Corvette Stingrays با موتور 6.2 لیتری ۸ سیلندر، ترمز برمبو، قدرت بالا و عملکرد خوب به فروش می‌رسند.

این مطلب را نیز بخوانید: غول‌های جاده‌ای را بشناسید: ۸ شاسی‌بلند که عاشقشان می‌شوید!

امکانات این خودرو

مدل Corvette Stingrays به سیستم چرخ‌های عقب متحرک، طراحی کلاسیک و اسپرت مجهز شده، البته با خریداری هر یک از تریم‌ها امکانات متفاوتی را در اختیار خواهید داشت.

البته هر تریم به صورت استاندارد با تجهیزات پایین به بازار می‌آیند:

  • صندلی‌های سطلی GT1
  • دستیار پارک
  • فرمان با روکش چرمی
  • اپل کار پلی
  • صندلی راننده متغیر در ۸ جهت
  • هشدار برخورد در جلو
  • هشدار خروج از خط
  • ترمز در هنگام مشاهده دوچرخه یا عابر پیاده
  • ترمز اضطراری خودکار
  • و…

نکات کلیدی مربوط به Corvette Stingrays

علاوه بر اینکه موتور تنفس طبیعی ۸ سیلندری که در این خودرو قرار گرفته قادر است سرعت بسیار بالایی را تولید کند، سایر ویژگی‌های این مدل نیز در رسیدن به این امر تاثیرگذار هستند. این موارد شامل موارد پایین هستند:

  • هندلینگ منحصر به فرد برای کنترل خودرو در پیچ‌ها
  • فرمان برقی الکترونیکی
  • گیربکس خودکار ۸ سرعته با کلاچ دوگانه
  • ترمزهای ضد قفل برمبو
  • ساختار بدنه آلومینیومی سبک که به شتاب بالا و سرعت استثنایی کمک می‌کند
  • سیستم تعلیق دو جناغی کوتاه و بلند با کمک فنرهای 46 میلی‌متری
  • اگزوز استیل ضد زنگ


منبع: https://charkhan.com/164279/%D8%B4%D9%88%D8%B1%D9%88%D9%84%D8%AA-corvette-stingray-2024-%D9%87%D8%B1%DA%86%D9%87-%DA%A9%D9%87-%D8%A7%D8%B2-%D8%B4%D8%AA%D8%A7%D8%A8-%D9%88-%D8%B3%D8%B1%D8%B9%D8%AA-%D8%A8%D8%A7%D9%84%D8%A7-%D8%A7/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی