صرافی کوکوین KuCoin چیست؟

علاوه بر این موارد، لیو در توییت دیگری گفت که شفافیت، یک اصل کلیدی در صرافی KuCoin بوده و بهزودی گزارش عملیات این صرافی در نیمهی اول سال میلادی منتشر خواهد شد. این صرافی پشتیبانی فارسی زبان هم دارد و مشکلات شما را حل میکند و حالا حالاها نگران نباشید که این صرافی ایران را تحریم کند مخصوصا وقتی که بیشتر از 30% کاربرانش را تریدرهای ایرانی تشکیل میدهند و به راحتی میتونید با مدارک ایرانی احراز هویت و وریفای کنید (KYC) این صرافی برای حفظ موقعیت خودش هم که شده باید با حساب کاربران ایرانی تعامل کند وگرنه دچار زیان سنگینی از نظر گردش مالی و اعتبار و سود سهامش خواهد شد.

برای این کار باید وارد حساب کاربری خود در کوینکس شوید.

امروز در داناپ یکی از محبوب ترین صرافی های دنیا به نام کوینکس (CoinEx) را با یکدیگر مورد بررسی قرار می دهیم، پس تا انتهای این مطلب ما را همراهی کنید. کوکوین از امنترین صرافی های مبتنی بر ارز دیجیتال است که برای معاملات مورد استفاده قرار میگیرد. باید بعد از اینکه روی (ID type)کلیک کردید، کادر (ID number) را تکمیل کنید و در نهایت اسناد شناسایی خود یا همان (ID) را در محل مورد نظر آپلود کنید. حال اگر با دید یک معامله گر بخواهیم سفارش خرید یا فروش بدهیم حتما باید شرطی بگذاریم که در اینصورت از stop limit کمک می گیریم. هرچه نقدشوندگی در یک صرافی بیشتر باشد، به این معنی است که برای فروش دارایی خود باید مدت زمان کمتری منتظر بمانید؛ بنابراین، برای پاسخ به این سؤال که کوینکس بهتر است یا کوکوین، لازم است شاخص نقدشوندگی را در این دو صرافی مقایسه کنیم. همان طور که می­دانید، برای ورود به سایت­های صرافی خارجی باید از نرم افزار رفع تحریم استفاده کنید.

عموما برای همین افرادی که به دنبال سرمایه گذاری بر روی ارزهای با پتانسیل بالا که هنوز در بازار کشف نشده اند (GEM ها) در صرافی کوکوین نسبت به سرمایه گذاری و خرید و فروش اقدام میکنند، زیرا این صرافی اولین محلی است که این ارزهای با پتانسیل را برای معاملات با جفت ارزهای دیگر لیست میکند. تمام آن چیزی که برای معاملات کریپتوکارنسی ها نیاز دارید، در ربات کوکوین به طور سازماندهی شده وجود دارد؛ به بیان دیگر این ربات شما را به یک سرمایه گذار حرفهای و هوشمند تبدیل میکند.

با استفاده از این نرمافزار موبایلی به راحتی در هر زمان و مکان میتوانید وارد حساب کاربری خود شده و معامله انجام دهید. کد QR را با نرمافزار گوگل اسکن کنید. توجه داشته باشید برای آن که ربات شناسایی نشوید، همواره از یک IP ثابت برای ورود به پروفایل خود استفاده کنید. اپلیکیشن تلفن همراه این صرافی برای سیستم عامل­های اندروید و ios در دسترس و قابل استفاده است. صرافی کوینکس به طور طبیعی به عنوان یک برنامه تلفن همراه نیز در دسترس است. یکی از ویژگیهایی که ربات صرافی کوکوین را از دیگر رباتهای معاملاتی رقیب متمایز میکند، ارائه استراتژیهای مختلف برای سرمایه گذاری و ترید است.

همچنین تمام دارندگان این توکن که بیشتر از حداقل میزان مشخص شده از این توکن را داخل حساب صرافی نگهداری میکنند، ( در حال حاضر 6 عدد میباشد – که بسته به سیاست صرافی این مقدار کم و زیاد میشود )، میتوانند درآمد دلاری روزانه داشته باشند. در حال حاضر توکن Ntvrk با قیمت 2.9 دلار معامله میشود. صفحه جدیدی برای شما باز میشود. در پنجره باز شده بالا سمت راست، دارایی را که قصد داریم از کیف پول خود وارد صرافی کنیم، انتخاب میکنیم. اگر بخواهیم این استراتژی را به شکل سادهتری بررسی کنیم، عبارت است از خرید ارز در مواقعی که قیمت در بازه زمانی بسیار کوتاهی پایین میآید و فروش در لحظهای که قیمت بالاتر از میزان خرید شده است.

به همین دلیل تریدرها قادر خواهند بود از اکانت معمولی خود به سادگی استفاده کنند. شما به تریدینگ مارکت هدایت می شوید. روی آن کلیک کنید تا وارد رابط جفت ارز KCS/BTC شوید. برای این کار ابتدا باید وارد حساب کاربریتان شوید و به قسمت امنیت یا security وارد شوید. با این حال، کاربران ایرانی همچنان باید برای استفاده از این صرافی هویت خود را مخدوش کنند. تعدادی از کاربران براین باورند که این صرافی برای کاربران تازه کار مناسب نمی باشد. همه توکن ها با هر مارکتی جفت نمی شوند و بسته به بازاری که شما به دنبال آن هستید ممکن است قیمت ها متفاوت باشد. و همچنین بر خلاف هلدینگ، در استیک کردن ارزهای دیجیتالی دارایی های شما قفل شده و شما نمی توانید آزادانه آنها را واگذار نمایید. و ما نیز به عنوان یک ایرانی بر خود می بالیم که همچین شرکت های در ایران وجود دارد.

میتوان گفت کمترین کمیسیون را در میان سایر صرافیهای ارز دیجیتال دریافت میکند. همانطور که گفتیم صرافی کوکوین طبق آمار سایت coinmarketcap جزو ۱۰ صرافی برتر دنیا انتخاب شده است که ویژگی عدم نیاز به احراز هویت آن، در کنار سایر ویژگی های مثبش آن را تبدیل به گزینه ای بسیار مناسب برای معامله گران ارز دیجیتال کرده است. اما با توجه به نکاتی که قبلاً عنوان کردیم، گزینه دوم برای ایرانیان بهتر است. وبسایت دنیای ترید در حال تدوین مجموعه مقالات و فیلم های آموزشی صرافی کوینکس فارسی است. معروف ترین ارزهایی که در حال حاضر میزان درصد قابل توجهی را در پاداش APY خود در این صرافی دارند توکن های اتم (ATOM)، الگورند (ALGO)، تزوس (XTZ) است و همچنین ارزها نیز در این صرافی برای استینیگ موجود است. همچنین کاربرانی که بیش از 6 توکن KCS دارند، امکان دریافت پاداش روزانه از کوکوین برای آنها وجود خواهد داشت و میتوانند به صورت روزانه آن را به دارایی خود اضافه کنند.

با پیشرفت فناوری و گسترش کاربرد ارزهای دیجیتال، صرافی های ایرانی و خارجی متعددی دایر شدند که به مبادلات ارزی مشغول­ هستند. با افزایش روز افزون تقاضا برای خرید و فروش ارزهای دیجیتال، صرافی های بی شماری در سراسر دنیا راه اندازی شده اند. برای اطلاع دقیق از به روز ترین تغییرات کارمزد ها به سایت رسمی صرافی مراجعه نمایید. این بدین صورت است که صرافی کوکوین میزان درآمد روزانه خود از محل کمیسیون معاملات را با این عده از دارندگان توکن کوکوین تقسیم میکند و در پایان هر روز در صورتی که درآمد محاسبه شده بیشتر از میزان حداقل مشخص شده باشد، به حساب این دارندگان اضافه میشود.

کل عرضه اولیه این توکن 200 میلیون بود که در زمان نگارش این محتوا، صرافی کوکوین از طریق استراتژی سوزاندن توکن، تعداد آنرا به 170 میلیو ن رسانده است و این یکی از دلایل اصلی جذابیت و رشد قابل توجه این دارایی در سال 2021 بوده است. این صرافی بیش از 400 بازار متنوع داشته و بالغ بر 200 ارز دیجیتال را پشتیبانی می­کند. کوکوین از تیم پشتیبانی قوی برخوردار است که در هر ساعت از شبانه روز پاسخگوی سوالات شما هستند. یک استراتژی محبوب دیگر که بسیار از سرمایه گذاران حتی در ابتدای ورود به دنیای سرمایه از آن استفاده میکردند، توسط ربات صرافی کوکوین پشتیبانی میشود.

روی آن کلیک کنید تا وارد رابط جفت ارز KCS/BTC شوید.

توجه داشته باشید گاهی برای رفتن به بخشهای مختلف صرافی نیز به این کد نیاز خواهید داشت. همینطور در صورتی که حجم معاملات بالاتر برود این درصد نیز میتواند افزایش قابل توجهی داشته باشد. تقریبا این روش مکانیزمی شبیه سپرده گذاری (Staking) دارد با این تفاوت که حاصل این درآمد از محل کارمزدهای پرداختی به صرافی است که میتواند احساس شراکت در کسب و کار را داشته باشد. خدمات سپرده گذاری و واریز معاملات نیز مشمول هیچ هزینه ­ای نخواهد بود. معمولا صرافی هایی که رمزارز اختصاصی برای خودشون دارن مقدار کمتری هزینه Fee دریافت می کنند مانند ارز BNB در صرافی بایننس. “Limit Order” را در portal/interface انتخاب کنید، 0.95 USDT را در کادر “Price” وارد نمایید و 100 KCS را در کادر “Amount” برای مقدار وارد کنید. این سفارش شامل تعیین قیمت و مقدار کارمزد ایده آل است.

در فیلد Amount مقداری که قصد انتقال آن را دارید، وارد نموده و در انتها گزینه Confirm را لمس کنید. پس از انتخاب نوع سفارش خود، در کادر Price قیمت مورد نظر را وارد کرده و در کادر پایین یعنی Amount تعداد و میزان جفتارزهایی که میخواهید خرید یا فروش کنید را وارد کنید. به معرفی صرافی KUCOIN می پردازیم و اطلاعاتی در مورد ویژگی های صرافی KUCOIN و امنیت صرافی کوکوین برای شما ارائه می کنیم. برنامه های تشویقی این صرافی برای توکن KCS، به عنوان روش پرداخت برای بسیاری از برنامهها و سکه و دارایی در بازیها، فروشگاههای اینترنتی و حتی در زمان سفر نیز استفاده میشود. “Market Order” سفارشی است که برای خرید یا فروش مقدار مشخصی از دارایی ها با بهترین قیمت موجود در بازار فعلی انجام می شود. وقتی شما اطلاعات خودتون را وارد این سایت ها میکنید مثلا یوزر پسورد یا شماره کارت و هر چیز دیگری را ، شما دارید این اطلاعات را برای شخصی ارسال می کنید که این سایت فیشینگ را ساخته.

مردم ایران به خاطر شرایط تحریم و سایر مسائل اقتصادی و سیاسی، قادر نیستند از خدمات بسیاری از iranarzdigital صرافی­ها استفاده کنند. سطح امنیتی کوکوین بسیار بالاست و به شما اطمینان خاطر می­دهد که ارز شما در پلتفرمی مطمئن تبادل می­شود. درست مانند پیامک رمز پویا، کدی به ایمیلتان ارسال میشود که یک دقیقه فرصت دارید آن را وارد کنید. البته گزینه خرید مستقیم “Buy Crypto” نیز وجود دارد که می توانید کارت های اعتباری غیر ایرانی را به حساب خود متصل نمایید و مستقیم اقدام به خرید رمز ارز با ارز فیات کنید. گزینه ها عبارتند از استیبل کوین USDⓈ، بیت کوین (BTC)، KuCoin Token (KCS)، آلت کوین هایی نظیر اتریوم (ETH) و Tron (TRX) و چندین مارکت داغ دیگر. برای ثبت نام در صرافی kucoin میتوانید تنها با یک آدرس ایمیل و تلفن همراه اقدام کنید؛ اما اگر اکانت خود را احراز هویت کنید، علاوه بر کاهش کمیسیون و هزینههای استفاده از صرافی، فرصت کسب پاداش و دسترسی به ویژگیهای پیشرفته کوکوین نظیر شرکت در عرضه اولیه را کسب میکنید.

هر چه عددی که در بخش اهرم تعیین می کنید بیشتر باشد میزان سود و یا ضرر شما بیشتر می شود. همچنین معاملات فیوچرز کوینکس، دو ضریب اهرم «ایزوله» و «کراس» دارند که در مقاله «آموزش معاملات فیوچرز در کوینکس» به طور کامل آنها را بررسی کردیم. در حالتی که ورود پلهای به صورت دستی انجام میگیرد، نیاز به تحلیل و بررسی مداوم و تکراری خواهید داشت. مزیتی که ربات کوکوین در ورود پلهای دارد همین است؛ این ربات شما را از تحلیلهای تکراری و روزمره نجات داده و به طور هوشمند و پلهای وارد معامله میکند. در قرض دادن داراییها، صرافی کوکوین تضمین میکند داراییهای قرض داده شده به بازار در موعد مقرر بازپرداخت خواهند شد. صرافی کوکوین در ماه مه سال2017 توسط گروهی از پژوهشگران حوزه کریپتو ساخته شد. صرافی کوکوین در سال 2017، توسط اشخاصی به نام Michael Gan و Eric Don در شهر هنگ کنگ، کشور چین، تاسیس شد.

البته، ابتدا باید وجوهی را واریز کنید. برای خرید و فروش ارز دیجیتال در این پلتفرم (اصطلاحا ترید) باید ابتدا یکی از ارزهایی که در این سایت معامله میشود را وارد سایت (Deposit) کنید. معاملات فیوچرز برای افرادی که تجربه کافی ندارند، یک ریسک به حساب میآید؛ چرا که باید با تحلیلهای بیشتری در رابطه با آینده و در نظر گرفتن احتمالات همراه باشد. گرچه نگرانیهایی در مورد آن وجود دارد اما به هر حال اکثر فعالان بازار رمزارزها آینده روشنی را پیش بینی میکنند. از آنجایی که کوکوین ربات معاملاتی خود را دائماً بروزرسانی و بهبود میبخشد، انتظار میرود در آینده استراتژیهای بیشتری وارد این ربات شوند. برای این کار باید وارد حساب کاربری خود در کوینکس شوید. در ادامه فرایند ثبت نام، باید کد دریافتی و پسورد شخصی خود را درج نمایید. با انتخاب گزینه Limit با تعیین مقدار مدنظر برای بستن پوزیشن و قیمت آن سفارش شما ثبت میشود.

از دیگر مزایای این توکن که در پلتفرم داخلی صرافی نیز موجود می باشد امکان تامین مالی از طریق ارائه وام یا وثیقه گذاری برای دریافت وام میباشد که البته این سرویس برای ارزهای مرجع دیگر نظیر بیت کوین، اتریوم، بایننس کوین، تتر و … درست مانند املاک و مستغلات، کلید ارزش گذاری زمین های دسنترالند Decentraland LAND بر اساس موقعیت مکانی مانند نزدیکی به جاده، فاصله از مرکز، نزدیکی به مناطق و غیره است. کل ارزش بازار توکن کوکوین در زمان نگارش این مقاله بیش از 1.5 میلیارد دلار است که با توجه به روند کاهشی در عرضه کل (به واسطه مکانیزم سوزاندن توکن ها) و همچنین با توجه به برنامه های توسعه ای این صرافی و جایگاهی که در بین صرافی های بازار ارز دیجیتال پیدا کرده است، احتمال دارد که در سال 2022 ارزش و جایگاه بالاتری را بدست بیاورد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی