طراحی ویلا – بهترین قیمت

در طراحی محوطه باید از سبکی استفاده شود که با ساختمان ویلا همخوانی و تناسب داشته باشد . به طور کلی می توان گفت که طراحی باغ ویلا امری بسیار حرفه ای و دقیق است که باید آن را به فرد کاردان محول نمود . همه چیز در طراحی خارجی خلاصه نمی شود و شما می توانید این سبک طراحی ویلا را به فضای داخلی آن نیز بکشانید. دسترسی به اندازه های دقیق ، منجر به ارائه طرح اولیه درستی می گردد که در آن جایگری تمامی اجزای مورد نظر برای باغ و حتی گل ها و گیاهان نیز مشخص شده است .

اما برای آن که تیم طراحی ویلا شما دقیق بداند که هزینه ها و امکانات مورد نظرتان را چگونه مدیریت کند، باید برآورد دقیقی از بودجه داشته باشید. در کنار این مسئله باید در نظر داشت که اگر مسائلی همچون پارکینگ در یک ویلا از معضلات و چالش های پیش روی شما می باشد و همچنین قصد دارید که از انواع امکانات در ساختمان خود استفاده کنید، ایده پردازی ویلا می تواند به شما کمک کند. اما بهتر است این موضوع را بدانید که شما با برخی اقدامات ساده و کمهزینه میتوانید به امکانات ویلای خود بیفزاید. در اینجا میتوانید از نظرات سایر اعضای خانواده و یک طراح داخلی نیز بهره کافی را ببرید. نظرات و تجربیات خود در این زمینه را با ما و دیگر کاربران وب سایت در میان بگذارید. الگوبرداری از طراحی ویلاهایی که عناصر پایه آنان با فضای در اختیار تفاوت دارد . فرش های تیره و پرده های ضخیم همگی در چنین طراحی داخلی جایگاه خواهند داشت. استفاده از آبنما نیز در چنین فضاهایی الزامیو در کل به زیباتر شدن پروژه ساخت ویلا منجر میشود. با پیشرفته شدن جوامع، ارزش و اهمیت خانه های ویلایی نیز بیشتر شد.

همچنین بتوانند زیباسازی محوطه را تامین کرده و محیطی مناسب برای استراحت ساکنین ویلا بوجود آورند. در دکوراسیون داخلی باغ ویلا از رنگهای طبیعت الهام گرفته میشود سفید، مشکی و قهوهای رنگهای خنثی هستند که در ترکیب با رنگ سرد و سبز گیاهان فضایی آرامبخش، زیبا و فریبنده بوجود میآورند. باید از طریق مکان یابی مناسب فضاها و استفاده از فضای سبز و محوطه سازی از دید عابران و همسایگان محفوظ بماند. نمای خانه دوبلکس باید به گونه ای طراحی و ساخته شود که هم به لحاظ ظاهری دارای زیبایی باشد و هم از نظر ماندگاری و استحکام خیال تان را راحت نگه دارد. این سازهها به دلیل نصب با پیچ و بولت هیچ گونه محدودیت دمایی به همین دلیل بدون ایجاد وقفه و با سرعت بالایی اجرا می شود. طراحی و ساخت این ویلا ها باید با دیوار ها و سقف هایی بلند صورت گیرد. در باغ های بزرگ باید مسیر پر پیچ و خمی برای تردد و پیاده روی افراد در نظر گرفته شود و همچنین یک مسیر اختصاصی برای ورود اتومبیل به داخل باغ نیز لحاظ گردد .

محوطه سازی در این سبک طراحی به شکلی خواهد بود که در هر جایی ترکیبی از سنگ و چوب با گیاهان کلاسیک را مشاهده می کنیم که در یک نظم و ترتیب مناسب جای گرفته اند. از این روی اگر مساحت زمینی که قصد ساخت ویلا در آن را دارید، به هر شکلی محدود است، انتخاب سبک ساخت ویلای شیشه ای، به شما کمک می کند تا فضای ویلا را بزرگ تر و وسیع تر به نظر آورید. در طراحی باغ و محوطه سازی باغچه تنها مسئله آن است که گیاهان تان را متناسب با آب و هوا انتخاب کنید.

جمع آوری اطلاعاتی از قبیل نوع گیاهان منطقه، جهت باد و وضعیت خاک، وضعیت آب و نوع آبیاری و… آلاچیق ها ، آب نماها و استخرها ، نوع گیاهان و گلها در این مرحله مشخص می شوند و جنس و متریال متناسب نیز مورد گزینش قرار می گیرد . نکته مهم در این مرحله توجه به ابعاد المان های مورد استفاده در باغ است که باید حتما از نظر اندازه با مساحت باغ تناسب داشته باشند . در طراحی محوطه باغ یا محوطه سازی باغ ویلا، باید بدانید که باغ خود را به چه منظور ایجاد میکنید. منظور از سبک شرقی در این دو کشور، همان عناصری هستند که در تاریخچه این کشورها در طراحی داخلی به کار می رفتهاند. در محوطه سازی ویلا، در ابتدا باید با توجه به پتانسیلهای زمین محوطه ویلا و همینطور خواسته کارفرما یک پلان برای حیاط ویلا ترسیم کنیم. در قسمت پایین راندو نیز بعنوان راهنما نام و جزئیاتی مختصر برای هر نشان اختصاری در پلان موجود است که کارفرما به راحتی میتواند از طرحی که برای محوطه سازی در نظر گرفته شده مطلع شود. همانطور که از نام دکوراسیون داخلی ویلا های مدرن و لوکس برمیآید، هدف بزرگ در اجرای دکوراسیون ویلا آنها به روز، شیک و مدرن بودن دکوراسیون داخلی ویلا است!

در باغ ویلاهای نقلی و جمع و جور ، امکان ورود اتومبیل به داخل باغ وجود ندارد ، در نتیجه طراحی مسیر ماشین رو نیز حذف شده و تنها مسیر قابل مشاهده در باغ ، اختصاص به مسیر آمد و شد کاربران دارد . انتخاب و کاشت گیاهان نیز باید با مشورت کارشناسان خبره کشاورزی صورت گرفته و توسط افراد حرفه ای اجرا شود . اگر بخواهیم واضح تر توضیح بدهیم، در واقع باید بدانید از طراحی باغ ویلا، یا محوطه سازی باغ میوه میخواهید یا محوطه سازی باغچه حیاط ویلای خود و تنها داشتن فضای سبز است. کاشت گیاهان تزئینی و درختان میوه گزینه ی مناسبی برای ایجاد فضای سبز می باشند. در صورتی که شرایط جغرافیایی اجازه بدهد، کاشت درختانی چون کاج و سرو فوق العاده خواهند بود. طراحی محوطه مدرن تنها در صورتی ایده آل خواهد بود که طراحی ویلا نیز از این سبک تبعیت نموده باشد . شما برای ساخت یک ویلای جدید، به دنبال چه طرح هایی هستید و در صورتی که بودجه و پتانسیل موقعیت جغرافیایی به درستی فراهم باشد، کدام یکی از سبک های سنتی، چوبی، ایتالیایی، کلاسیک، روستیک، مدرن و … یکی از نکات بسیار مهم در طراحی و بازسازی ویلا انتخاب سبک می باشد در واقع انتخاب سبک طراحی باید پیش از هر چیزی مشخص گردد این انتخاب به عوامل بسیاری چون مساحت زمین ، گونه، های گیاهی و موقعیت جغرافیایی بستگی دارد .

مثال دیگری که می توانیم درباره ی موضوع طراحی جزئیات برایتان بزنیم مربوط به مکان و قرارگیری آشپزخانه در ویلاست، مکان آشپزخانه باید در نقطه ای از ویلا قرار بگیرد که حتی الامکان به کل فضای نشیمن و کل فضای ویلا، دید داشته باشد و پنجره ی آشپزخانه باید در جهت خلاف بادهای آن منطقه تعبیه شود، چرا که قرار گیری پنجره آشپزخانه همسو با جهت باد باعث می شود که عطر و بوی غذاها در فضای خانه پخش شود. در گام نخست باید ابعاد فضای در اختیار به درستی اندازه گیری شود . سرویس بهداشتی طبقه اول در فضای بیرون خانه قرار داشته و از درب بیرون قابل دسترسی است، موضوعی هوشمندانه که با توجه به قرار گرفتن اتاق های عمومی خانه در طبقه اول بسیار حائز اهمیت است. در ویلاهای تریبلکس به دلیل ارتفاع بیشتر میتوان چشمانداز و منظرههای بیرون را بهتر مشاهده کرد و ساعتها از دیدن دریا و جنگل لذت برد. طراحی محوطه باغ ویلا یا محوطه سازی باغ ویلا یکی از لذت بخش ترین فعالیتهایی است که هرکسی از انجام آن لذت میبرد، حتی نگاه کردن به فضای سبز تاثیر مثبتی در روحیه دارد چه برسد به اینکه شما خود گیاهانی را پرورش دهید. به این شکل همان آرامش و سادگی نیز به محوطه داخلی ویلا خواهد آمد و می توانید از همان حال و هوای توأم با طبیعت لذت ببرید.

معمولا نقشه برداری توسط دستگاهی به نام توتال انجام میشود. در مرحله اول ساخت ویلا در شمال، نقشه برداری از زمینی که قرار است ویلا در آن احداث گردد از اهمیت زیادی به دلیل موقعیت اقلیمی و تشخیص شمال و جنوب و طول و عرض زمین برخوردار است و نقشه ویلا به تناسب موقعیت اقلیم و تشخیص ابعاد و موقعیت زمین انجام میگیرد. در این مرحله استفاده از تجهیزات اتوماسیون هوشمند و امنیتی مناسب خواهد بود. طراحی و محوطه سازی باغ بخشی از ساخت یک ویلا باغ است که فضایی نشاط آور و آرامش بخش را برای کاربران به ارمغان می آورد . قطعاً که به این هنگام شما می توانید، محیطی نشاط آور و گرم برای میهمانان خود رقم هزینه طراحی داخلی ویلا بزنید. همچنین عناصر تزیینی برای ایجاد فضایی نشاط انگیز و گیرا برای کاربران انتخاب می شود . با توجه به اینکه برخی از کاربران باغ ویلاها را کودکان تشکیل می دهند ، باید در تعبیه نمودن مسیرهای پیاده روی ، رفت و آمد کودکان لحاظ شود و طراحی به گونه ای صورت گیرد که محیطی امن برای کودکان ایجاد گردد .

همچنین برای محوطه سازی علاوه بر فضای سبز می توان از انواع آلاچیق با تنوع در شکل و سازه، نهر آب، استخر، گلدان ها و جعبه های گل که در فضا های خاصی قرار داده می شوند استفاده نمود. حیاط جلوی ویلا: علاوه بر انواع حیاطهای ذکر شده میتوان جلوی ویلا حیاطی در نظر گرفت که علاوه بر ایجاد نمای زیبا، ورود و خروج به ویلا نیز از میان آن صورت بگیرد. زیبایی اصلی یک باغ ویلا مدیون محوطه و فضای باز آن است . پلان راندو مانند یک نقشه است که حیاط ویلا کاملا مشابه واقعیت در آن ترسیم شده و تمامیالمانها با نشانهای مخصوص و اختصاری در محوطه جاگذاری و نشان داده میشوند. استفاده از یک سیستم آبیاری هوشمند برای رشد گیاهان و حفظ حیات آنان کاملا ضروری است و باید از یک سیستم آبیاری قطره ای بسیار حرفه ای در محوطه باغ ویلا استفاده شود .

به دلیل قرار گرفتن در بالای تپه های شن، از نمادهای مختلف الهام گرفته شده و رنگ بتن اعمال شده نیز مستقیما از شن تپه گرفته شده است. مهمترین نکات که به بازسازی ویلا در مازندران کمک میکنند؟ سیاه و طلایی، حس لوکس و سلطنتی را تداعی میکنند. بسیاری از کارفرمایان که با شیوه های سنتی اقدام به ساخت و ساز میکنند زمانی پی اهمیت داشتن نقشه های طراحی و پلان های اجرایی می برند که زمان زیادی از پروژه گذشته و عملا انجام تغییرات و بهینه سازی سازه یا رسیدن به طراحی نما و زیبایی و کارایی مد نظرامکان پذیر نیست یا نیازمند هزینه های دوباره کاری می باشد. نور پس زمینه که به نور محیطی یا نور عمومی گفته میشود، در حقیقت این نوع از نورپردازی عاملی ست که دیدن را برای ما میسر می سازد معمولا داخل یک محیط بسته مانند اتاق خواب انجام می شود. برای داشتن یک باغ دلنشین بهتر است کار محوطه سازی آن به معماران زبردست شرکت معماری و دکوراسیون واگذار گردد . حیاط خلوت ویلا: این حیاط میتواند در واقع قسمتی از اتاق خواب بوده و برای استراحت و خوابیدن از آن استفاده کرد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی