طرح چری تیگو 9 جدید در ایران ثبت شد


مدتی پیش بود که در حاشیه نمایشگاه خودرو پکن، چری از کراس اووری با نام تیگو 9 جدید پرده برداشت. قبل از آن، خودرویی با نام تیگو 9 در سبد چری وجود داشت؛ اما چری در تلاش است تا آن را با برندی دیگر به بازارهای جهانی صادر کند. براساس اخباری که منتشر کردیم، گروه ماموت برنامه دارد تا این خودرو را با نام لوکانو 8 وارد بازار کند.

اما تیگو 9 جدید

همانطور که در ابتدا گفته شد، چری در نمایشگاه خودرو پکن، این خودرو را تیگو 9 جدید معرفی کرد. اما در هفته های گذشته، اعلام شد این خودرو با نام تیگو 8 ال (TIGGO 8L) شناخته خواهد شد. جدا از موضوع نامگذاری آن، اما به تازگی مطلع شدیم که طرح این خودرو در ایران ثبت شده است!

براساس تصاویر بدست آمده توسط خبرنگار پایگاه خبری چرخان، طرح 2 نسخه از خودرو تیگو 9 در ایران ثبت شده که گرافیک جلوپنجره یک نسخه آن، حتی تاکنون در خود کشور چین نیز دیده نشده است. به احتمال زیاد، این خودرو همانند تیگو 8 در نسخه‌های بنزینی و پلاگین هیبرید در ایران عرضه خواهد شد.

در رابطه با شرکت عرضه کننده تیگو 9 جدید، یک احتمال قوی وجود دارد. آن احتمال هم این است که باتوجه به واگذاری عرضه تیگو 9 سابق (جیکو 8/ عرضه در بازار ایران با نام لوکانو 8) به گروه ماموت، چری برنامه داشته باشد تا این خودرو را به شریک تجاری قدیمی خود یعنی شرکت مدیران خودرو واگذار کند.

با افزوده شدن تیگو 9 به سبد مدیران خودرو، این خودرو پرچمدار محصولات فونیکس خواهد شد

مشخصات

تیگو 9 احتمالا با مشخصاتی مشابه به لوکانو 8 وارد بازار ایران خواهد شد. در نسخه بنزینی، این خودرو مجهز به پیشرانه 2.0 لیتری T-GDI است. این پیشرانه با اتصال به گیربکس 7 سرعته W-DCT یا 8 سرعته اتوماتیک، توانایی تولید 245 اسب بخار، قدرت و 400 نیوتن متر، گشتاور را دارد. این پیشرانه در خودروهایی چون فونیکس آریزو ۸، تیگو ۸ پرومکس و اکستریم VX نیز نصب شده است.

در نسخه پلاگین هیبرید نیز، باز احتمالا مشخصات تیگو 9 با لوکانو ۸ مشابه خواهد بود. در این تیپ، خودروها مجهز به پیشرانه‌های الکتریکی و ۱.۵ لیتری بنزینی هستند. پیشرانه ۱.۵ لیتری توربوشارژ توانایی تولید ۱۵۴ اسب بخار، قدرت و ۲۲۰ نیوتن متر، گشتاور را دارد. خروجی پیشرانه الکتریکی نیز 206 اسب بخار و 310 نیوتن متر اعلام شده است.

ظرفیت باتری در لوکانو 8 نسبت به تیگو 8 پرو e پلاس و لوکانو 7 پلاگین هیبرید متفاوت بوده و ۳۴.۴۶ کیلووات ساعت اعلام شده است. نکته بسیار مهم این که احتمالا تیگو 9 پلاگین هیبرید همانند لوکانو 8 پلاگین هیبرید از سامانه چهار چرخ محرک بهره‌مند خواهد بود. در فونیکس تیگو 8 پرو e پلاس، خودرو 4 چرخ محرک نیست.


منبع: https://charkhan.com/164217/%D8%B7%D8%B1%D8%AD-%DA%86%D8%B1%DB%8C-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-9-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF-%D8%AF%D8%B1-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AB%D8%A8%D8%AA-%D8%B4%D8%AF/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی