عقیق سبز: آنچه درباره سنگ عقیق سبز و خواص فراوان این سنگ سبز باید بدانید

در مورد همه انواع عقیق (اعم از سنگ عقیق با رنگ سبز) حدیثی از امام باقر (علیه السلام) روایت شده است. ۶٫ مستحبّ است روی انگشتر آیه ای از آیات قرآن کریم یا نقوشی از نقوش انگشتر ائمّه اطهارعلیهم السلام نوشته شود. آیا شایسته است حرز شرف شمس که اصالت آن و انتساب آن به اهل بیت موردتردید است، در صدر فروش و اعتبار قرار گیرد و از نقش نوشته نگین های اصیل در احادیث ماثور و معتبر در کتب متقدم اسلامی، دوری کرد؟ مردمان باستان این باور را داشتند که سنگ فیروزه می تواند از سلامت شخصی که آن را حمل می کند، خبر دهد. شما میتوانید از بین مدلهای متنوع موجود در وبسایت، نیمستهای زمرد همراه با انگشتر و یا بدون انگشتر را سفارش دهید. میتوانید مدل جواهر موردنظرتان را با استفاده از سنگی که دارید، از طریق تماس با کارشناسان ما سفارش دهید تا در کوتاهترین زمان برایتان آماده کنیم. فقط کافی است به جهت پاک سازی و تخلیه این سنگ از انرژی های منفی یک بار در آب جاری و روان شست و شو دهید و سپس در مقابل نور آفتاب قرار دهید.

به دست کردن حلقه ازدواج از جنس انگشتری طلا، مجوز مشروعی نخواهد بود، البته استفاده از فلزات گرانبهای دیگر همچون پلاتین که فلزی غیر از طلا است، بی اشکال و مباح است، اما مورد سفارش اهل بیت نیست؛ ولی طلای سفید که همان فلز طلا است ولی تغییر رنگ داده، حرمت آن همچنان به قوت خود باقی است. درست است که نخستین تصویری که از طلا به ذهن مان می رسد زرد یا سفید است اما در واقع طلا با یک سری فرایندهای شیمیایی و ترکیب با سایر فلزها و عملیات آبکاری درهر رنگی (قرمز، مشکی، زرد، صورتی، سبز و… ) می تواند باشد. در واقع صمغ برخی از درختان مانند سرو و کاج که مثل سنگ سفت و سخت شده است به رنگ های مختلفی مانند زرد و سرخ و سفید دیده می شود که بر اثر مالش خاصیت الکتریسیته پیدا می کند.

این سنگ تأثیرات معنوی بسیار زیادی نیز دارد که یکی از آنها پاکسازی و ایجاد تعادل در چاکرای پنجم و ششم میشود. توپاز طلایی، با چاکرای خورشیدی ارتباط نزدیکی دارد. از آویزهای ظریف و دخترانه گرفته تا مدلهای بزرگ متناسب با تمامی سلیقهها در وبسایت موجود است. برای این کار میتوانید با شمارههای تماس موجود در وبسایت در ارتباط باشید تا در تمام مراحل سفارش و ساخت جواهرات موردنظرتان شمارا راهنمایی نمایند. اگر بعد از مدتی استفاده متوجه شدید که انگشتر پلاتین شما کدر شده و شفافیت اولیه را ندارد، میتوانید با جلا دادن مجدد فلز درخشش اولیه آن را برگردانید. به همین خاطر مصریان باستان آن را با خدای خورشید در ارتباط می دانستند. برای انتخاب سرویس طلا عروس باید به رنگ پوست توجه کرد؛ اینبار با چندین مدل سرویس طلا عروس 1400 لاکچری و فوق العاده جذاب از جدیدترین ژورنالها در خدمت شما هستیم.

آن ها می گویند این روز خاص بنا به محاسبات نجومی، روزی خوش یمن و بابرکت است و البته در ساعت های خاصی در این روز، بهترین موقعیت خورشید در کهکشان در سال است. سنگ تسواریت بسیار زیباست و شفافیت خاصی دارد. ، آداب خاصی دارند که باید به کتب مربوطه مراجعه شود. فقط کافیست آن را با آب شستشو کنید و برای اینکه تقویت شود در برابر نور آفتاب قرار دهید.طریقه ی نگهداری سنگ یشم به این صورت است که باید ان را ماهی دوبار در آب بشویید. ۸٫ بعد از گذشتن و عبور از هفت خوان رستم اما و اگر در اصالت شرف شمس، نوبت به رعایت آداب حکاکی و سه شرط مهم آن یعنی: بخور مناسب، اذکار و ادعیه حین حکاکی، نیز می رسد. اما نقش های رمز گونه ای که شرف الشمس نامیده میشود، در دیوان منسوب به امیرالمومنین، ذکر شده و نیز بناببر ادعای قائلین به شرف شمس، در کتاب «جنه الوافیه» مشهور به «مصباح کفعمی» نیز آمده است. و البته کتابت و حکاکی لوح شرف الشمس، شرایط خاص میخواهد، نه اینکه هر مدعیای ادعای کتابت آن را نماید و اینگونه نیست که هر شخصی دکانی زده و یک قلم و تخته و سنگ عقیق زرد دست حکّاک بدهد تا در ۱۹ فروردین آن را برای مردم صفکشیده حک کنند چراکه بر فرض که شرف الشمس در اسلام، واقعیت داشته باشد، این انگشترها و لوحها بدون رعایت نکردن آداب و شرایط مذکور در کتب فوق، هیچ اثری ندارد و جز منبع درآمدی برای برخی افراد سودجو هیچ فایده ارضی و سماوی نداشته و نخواهد داشت و معالاسف این دکانها گرد حرمهای مطهر بوده و نگرانی افراد مؤمن و مطلع از توجه عوام به این امر اشتباه را بیشتر میکند.

عقیق قرمز یکی از رنگ های فوق العاده زیبا و پرطرفدار است، که اکسید آهن در سرخی آن نقش دارد. پس از آن، کنار بالین خود سنگ یاقوتی را یافتی که جنّیان آورده بودند، آن را برداشتی و اکنون به همراه داری، آن یاقوت را بردار و به بازار عرضه کن، و به هشتاد دینار، خواهند خرید … ؛ در هر حال، اگر کسی انگشتر را همراه خود دارد، باید از توهین به آن مواظبت کند. توپاز آبی با رنگ متوسط رایج ترین رنگ سنگ جواهر است و می توان آن را در اندازه های بزرگ و با قیمت ارزان یافت. تراش کوسنی، مربعی با لبههای گرد است و تقریباً دویست سال است که توسط سنگتراشان به کار برده میشود. این کانی بعد از خریداری به خارج از کشور ارسال میشه و بعد از تراش به عنوان نوعی زمرد به فروش میرسه، جالب است بدانید که درخشندگی و جلای این سنگ از دیگر گوهرهای گرانبها مثل یاقوت، زمرد، الماس و پریدوت خیلی بهتر و قویتر است.چه مواردی در ارزشگذاری سنگ های زینتی تاثیر می گذارد؟

این سنگ ماه تولد بهمن، در واقع فسفات مس آبدار آلومینیوم می باشد. از ویژگی ها و خصوصیات این سنگ ماه تولد بهمن می توانیم به وفا داری، بینش الهی و بصیرت عرفانی اشاره کنیم. در کجا، چنین انگشتری با این ویژگی ها و خواص، میتوان یافت؟ یکی از ویژگی های کلیدی جواهرات مصر، آرایه ای غنی از گوهرهای رنگارنگ است که در طراحی آنها بکار رفته است. حتی در کتاب حلیۀ المتقین علامه مجلسی که درباره تمام حکاکی و نقوش نگین های انگشتر به نقل از معصومین علیهم السلام به شکل ماثور و با ذکر منبع از کتب معتبر حدیثی، ذکر گردید، مع الوصف، هیچ اسمی از شرف الشمس نیست.

پس همیشه ۱۹ فروردین، شرف شمس آسمون (بازدید از صفحه اینترنتی اینترنتی آینده) نیست. و منظور از ۱۹، درجه قرارگیری شمس در برج حمل است نه اینکه منظور الزما روز ۱۹ فروردین باشد! و چنین بیان می دارند که: شرف الشمس به وقتی می گویند که شمس در ۱۹ درجه برج حمل قرار بگیرد. و منظور از ۱۹درجه قرارگیری شمس در برج حمل است نه اینکه منظور روز ۱۹ فروردین باشد! روزی که خورشید ۱۹ درجه در برج حمل (فروردین) باشد. اما به علت درجه سختی کم آن، بسیار خش پذیر است.لاجوردهای کم رنگ جهت بهبود رنگ، رنگ شده و مصرف می شوند اما رنگ آنها ثابت نمی ماند.

در میان، انبوه نگین ها، توجه اهل بیت، به عقیق، فیروزه، یاقوت، در نجف، حدید صینی، زمرد و جزع یمانی بیشتر از بقیه بوده است. البته لازم است بدانید که با اشباع این نگین از آب و یا روغن، می توان از بیش تر شدن و یا ایجاد ترک خوردگی و تضعیف حالت گفته شده، جلوگیری نمود. معمولاً سنگها در فروشگاههای اینترنتی سنگهای قیمتی دارای گواهینامه GIA هستند و گواهیهای اصالت و ارزیابی شخص ثالث را برای هر سنگی ارائه میدهند تا به شما این اطمینان را بدهند که بدانید سنگ قیمتی انتخابی شما معتبر و دارای ارزش است. یکی آزمایش با دستگاه انتقال حرارت و دیگری استفاده از دستگاه اسپکتروسکوپ که الماس طبیعی از مصنوعی را جدا می کند و برای اینکه به جواب مطمئن تری برسیم بهتر است از دستگاه آزمایش مویزنایت استفاده کنیم.این وسیه نیز بر اساس انتقال حرارت کار می کند و به ما در مورد سنگ مورد آزمایش اطمینان خاطر می دهد که آیا الماس است یا خیر؟ تقریباً در همه موارد، مواد معدنی باید برش داده و پرداخت شوند تا در جواهرات و فروش آنلاین طلای دست دوم با نگینهای رنگی استفاده شوند. ۸٫ سزاوار است به هنگام وضو، انگشتر را بچرخانند تا یقین کنند که آب به زیر انگشتر رسیده است.

۲٫ مستحبّ است نگین انگشتر یکی از موارد زیر باشد: عقیق، فیروزه، یاقوت، جزع یمانی، بلور، حدید چینی، درّ نجف، سنگ زمزم، زمرّد. اغلب گارنت را با سنگهایی مثل یاقوت، زبرجد، تورمالین و برخی دیگر از سنگهای قرمزرنگ اشتباه میگیرند اما بهتر است به رنگ تیرهتر سنگ گارنت نسبت به سنگهای قرمز دیگر توجه شود. موضوع شرف الشمس، مساله ای است که در سالهای اخیر بین مردم پررنگ شده و افراد سود جو در اقصی نقاط ایران با جلوه دادن شرعی، مذهبی و عقلانی به آن در پی حکاکی صوری طلسم مانند روی سنگ در روز خاصی، سودهای فراوانی را بدست آورده اند. فروشگاه جواهرات یاقوت کبود یکی از معتبرترین فروشگاههای جواهرات ایران است که بهصورت کاملاً تخصصی درزمینهٔ ساخت جواهرات با استفاده از سنگ یاقوت کبود فعالیت میکند. جواهرسازان برای اینکه بتوانند آن را به طلا و جواهر تبدیل کنند باید با فلزات دیگر مثل مس و نقره ترکیب شوند.در ایران بیشتر از طلای 18 عیار استفاده می شود. این شکل، المانی تراش خورده و کاملاً درخشان روی غرفه و تاج خود دارد که نتیجه آن یک سنگ درخشان و خیرهکننده است. در حال حاضر، پیشرفتهایی در تراش سنگهای قیمتی صورت گرفته که منجر به محبوبیت مجدد آن شده است.

یکی از مهمترین علت نمادگرایی منفی و غیرمعنوی در گروه های شیطان پرستی، ماسون ها و عرفان های کاذب، علاوه بر ایجاد روزنه و دریچه ورود شیاطین و اجنه در زندگی انسان ها، ایجاد انرژی منفی در جامعه و القای بسط قدرت و نفوذ خویش در اجتماع می باشد. همیشه این سوال و دغدغه برای بسیاری از مخاطبان عزیز وجود داشت که میگفتند ما به قدرت و انرژی سنگها و اثرات آنها در زندگی آگاهیم اما از کجا سنگها و محصولات اصل پیدا کنیم و ما اغلب جوابی برای این سوال نداشتیم. شفافیت سنگ اصل به اندازه سنگ مصنوعی خوب نمی باشد. و شاید کمتر مستحبّی را بتوان پیدا کرد که به اندازه این مسأله، روایت و سیره داشته باشد. امروزه، کمتر کسی اقدام به این عمل طاقت فرست و زمان بر، اقدام خواهد نمود؛ اعمال و آدابی که از چشم خریدار انگشتر شرف الشمس به دلیل بی اطلاعی، پنهان می ماند.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی