غول‌های جاده‌ای را بشناسید: 8 شاسی‌بلند که عاشقشان می‌شوید!


اگر در این روزها به دنبال خریداری یک شاسی‌بلند بزرگ و جادار هستید که بتوانید به راحتی با جمع خانواده از آن استفاده کنید و به سفر بروید، این مطلب را از دست ندهید! بازار امروز خودرو بسیار متنوع و گسترده است و شما در یک چشم بر هم زدن می‌‌توانید بر اساس سلیقه و اولویت خود، مدل موردنظرتان را بیابید.

مسلما خودرویی که می‌خواهید با خانواده از آن استفاده کنید، باید علاوه بر بزرگ و جادار بودن، امنیت بالایی نیز داشته و به ویژگی‌های گسترده‌ای مجهز شده باشد. در ادامه به سراغ 8 مدل از این شاهکارهایی که در رده خودروهای خانوادگی حضور دارند رفته‌ایم، با ما همراه باشید.

شورولت تراورس

قیمت: 40995 دلار

شورولت تراورس یکی از بهترین انتخاب‌ها در رده شاسی‌بلندهای خانوادگی به شمار می‌رود. فیس‌لیفت آن حتی فضا و ویژگی‌های بهتری داشته که از جمله آنها می‌توان به نمایشگر بزرگ 18 اینچی، شاسی امن، کابین با سه ردیف صندلی و … اشاره کرد.

شورولت در هر تریم از موتور 2.5 لیتری توربوشارژ چهار سیلندر استفاده کرد که قدرتی برابر با 328 اسب بخار و گشتاوری معادل 326 پوند فوت به ارمغان می‌آورد. قدرت توسط گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک به چرخ‌ها منتقل می‌شود. امتیاز کلی آن در امنیت 5/5 برآورد شده است.

هیوندای پالیسید

قیمت: 36400 دلار

بیشتر پلتفرم پالیسید با کیا تلوراید یکسان است، بنابراین بسیاری از ویژگی‌های آن با قیمت پایینی در این مدل حضور یافته‌اند. البته بخش داخلی و خارجی آن به طور کلی متفاوت است و در کابین سه ردیف صندلی وجود دارد.

این مطلب را نیز بخوانید: شتابی باورنکردنی در زیر ۶ ثانیه؛ ۵ اژدهای آتشین در خیابان‌ها!

درست مانند کیا تلوراید، هیوندای پالیسید نیز به یک موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر وی‌شکل مجهز شده که 291 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. بسته به نوع تریم، می‌توانید از سیستم تمام چرخ متحرک یا چرخ‌های جلو متحرک استفاده کنید.

جیپ گرند چروکی L

قیمت: 40035 دلار

جیپ مدل جیپ گرند چروکی خود را در دو نسخه عرضه کرد: ورژن معمولی و نسخه L. اگرچه ورژن معمولی فضای بزرگی را در اختیار افراد قرار می‌دهد ولی سه ردیف صندلی در آن به چشم نمی‌خورد، چیزی که حسابی برای خودروهای خانوادگی ضروری محسوب می‌شود. نسخه L با فاصله بین دو محور طولانی‌تر عرضه شده و سه ردیف صندلی در کابین دارد.

هر دو در عملکرد و راحتی چشمگیر هستند که برای خانواده و بچه‌ها مفید خواهد بود. موتور هیبریدی 370 اسب بخار قدرت و 500 پوند فوت گشتاور تولید می‌کند.

کیا تلوراید

قیمت: 37000 دلار

یکی از بهترین مدل‌های خانوادگی سه ردیفه‌ای که می‌توانید در بازار پیدا کنید، کیا تلوراید است که در راحتی، مقرون به صرفه بودن، عملکرد و امنیت عالی عمل کرد. موتور 3.8 لیتری 6 سیلندر وی‌شکل آن قادر است 300 اسب بخار قدرت تولید کند.

این مطلب را نیز بخوانید: این خودروها فقط برای ثروتمندان هستند: نگاهی به گران‌ترین‌های جهان

خوب است بدانید که این قدرت توسط گیربکس هشت سرعته به همه چرخ‌ها یا چرخ‌های عقب منتقل می‌شود.

مزدا CX-90

قیمت: 37845 دلار

مزدا CX-90 به عنوان نسخه جدید خط تولید مزدا شناخته می‌شود که در طراحی جدید و به صورت سه ردیفه ساخته شده است. در قلب این مدل، یک موتور توربوشارژ شش سیلندر با 340 اسب بخار قدرت به کار رفته است که توسط یک گیربکس هشت سرعته به چرخ‌ها منتقل می‌شود.

همچنین نسخه پلاگین هیبریدی این خودرو نیز ساخته شده که با موتور چهار سیلندر و یک پیشرانه الکتریکی قادر است 323 اسب بخار قدرت تولید کند.

هوندا پایلوت

قیمت: 41900 دلار

اگر به دنبال یک شاسی‌بلند بزرگ و جادار هستید که مناسب استفاده خانوادگی با سه فرزند یا بیشتر باشد، هوندا پایلوت را به خودروهای موجود در لیست خود اضافه کنید! موتور 6 سیلندر وی‌شکل، طراحی عضلانی، صندلی‌های جادار همگی نیاز سرنشینان را به راحتی برآورده می‌کنند.

فورد اکسپدیشن

قیمت: 54555 دلار

فورد از لحاظ کارایی، امنیت، عملکرد و جادار بودن بسیار عالی عمل کرده و آنها را در نسخه فورد اکسپدیشن مکس نیز ثابت کرده است. موتور 3.5 لیتری تویین توربو شش سیلندر وی‌شکل می‌تواند 440 اسب بخار قدرت تولید کند.

این‌ها تمام چیزی هستند که یک راننده به آنها نیاز پیدا خواهد کرد. البته سیستم چهار چرخ متحرک عملکرد و کارایی آن را بهبود بخشیده است.

ولوو XC90

قیمت: 57895 دلار

ولوو XC90 در لیست امروز ما به عنوان جدیدترین مدل خانوادگی شناخته می‌شود. این خودرو دو دهه است که در بازار ایالت متحده حضور دارد و همچنان به عنوان بهترین مدل جادار و امن در بازار خودروی امروز شناخته می‌شود.

تجربه رانندگی عالی و کابین منحصربفرد با متریال پرمیوم بسیار چشمگیر هستند. موتور هیبریدی 455 اسب بخار قدرت تولید می‌کند که در این رده خوب بنظر می‌رسد.


منبع: https://charkhan.com/162588/%D8%BA%D9%88%D9%84%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%A7%D8%AF%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%B1%D8%A7-%D8%A8%D8%B4%D9%86%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%AF-8-%D8%B4%D8%A7%D8%B3%DB%8C%D8%A8%D9%84/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی