فارکس چیست بازار تبادلات ارزی معامله در فارکس IFCM ایران-بروکر آمارکتس

بعد از سپری کردن دوره ها و اخذ مدرک می توانید به راحتی وارد دنیای فارکس شده و به خرید و فروش بپردازید. البته بیشترین حجمی تبادلات ارزی جهت دریافت سود از تفاضل قیمت خرید و فروش ارز انجام می گیرد. در واقع چیزی که تفاوت دو مقدار Bid و Ask در معاملات محسوب می شود. میزان ارز مبادله شده روزانه در این بستر می تواند بر شاخص های مختلفی اثرگذار باشد.

در این مورد تریدر باید استاپ لاس معامله را با توجه به قوانین مدیریت ریسک چند پیپ بالاتر از نقطه ورود قرار بدهد و با پایین آمدن قیمت و رسیدن به حد سود معامله بسته می­شود. مثلا جفت ارزها با ین ژاپن بیشترین نقدینگی را در طول زمان کاری بانک های ژاپنی دارند. ساعت کار فارکس یا بازار مبادلات ارز خارجی در تمام طول شبانه روز فعال است و قیمت ها دائماً در حال تغییر هستند. این تنها بازار در جهان است که واقعا 5 روز هفته به طور 24 ساعته باز است.

وقتی شما قیمت EUR/USD را در پلتفرم معاملاتی مشاهده می کنید نشان دهنده میزان ارزش یورو اتحادیه اروپا در مقابل دلار آمریکا است. شرکت های تجاری بزرگ و بین المللی که در کشورهای مختلف فعالیت می‌کنند، که از بازار فارکس برای خرید و فروش ارزهایی که دارند استفاده می‌کنند. به عنوان مثال شرکت بنز هنگامی که در آمریکا محصولات خود را می‌فروشد، دلار دریافت می‌کند و نیاز دارد این دلار را به یورو تبدیل کند. پس وارد بازار فارکس می‌شود و در حساب خود یورو به دلار خریداری می‌کند. در بازارهای مالی میزان حرکت قیمت به دلار، یورو و یا… نیست.

  • وقتی وارد موقعیت خرید می شوید بدین معناست که ارز پایه را می خرید و ارز متقابل را به فروش می رسانید و اگر ارزش ارز پایه افزایش پیدا کند معامله شما وارد سود می شود.
  • با ما در ادامه این مقاله همراه باشید تا شما را به طور کامل با بازار جذاب فارکس آشنا کنیم.
  • اما این بار جهت معامله نیاز به تلفن ندارید و تنها با چند کلیک می توانید نسبت به خرید و فروش ارزهای مختلف اقدام کنید.
  • تنها استثنا در این بازار، دلار آمریکا در مقابل دلار کانادا است که در روز بعد تسویه می گردد و بقیه جفت های ارزی، پس از دو روز کاری تسویه می شوند.
  • این بدان معنی است که هیچ مکان مرکزی و هیچگونه مبادلات رسمی در جایی که خرید و فروش‌ها انجام می‌شود وجود ندارد.
  • به همین دلیل است اکثر کارگزاران خرده‌ فروشی به‌طور خودکار موقعیت‌های ارزی خود را در ساعت 5 بعد از ظهر به وقت شرقی هر روز رول اور می‌کنند.
فارکس چیست بازار تبادلات ارزی معامله در فارکس IFCM ایران-بروکر آمارکتس در بخش مدارک لازم جهت ثبت نام، این موضوع بطور کامل توضیح داده شده است. در اغلب موارد، تایید آدرس محل سکونت به یکی از روش‌های ارسال پرینت قبض آب، برق، گاز و تلفن صورت می‌گیرد. باید توجه داشت که برخی از بروکرها، قبوض را به زبان فارسی و برخی دیگر ترجمه رسمی آن را قبول خواهند کرد. درصرافی بینگ ایکس می‌توانید با دلار مجازی معامله گری را یاد بگیرید. اولین صرافی بین المللی است که پشتیبانی فارسی دارد اما واریز و برداشت ریالی ندارد. صرافی Bingx در کشور سنگاپور ثبت شده و درحال حاضر در بیش از 100 کشور فعال است.

نظرات

این امر باعث شده دلار آمریکا پایه بازارهای مالی ثبت نام در amarkets بین المللی شود. در بازار فارکس، معامله گران به معامله ارزهایی می پردازند که سود زیادی برای آنها داشته باشد. گاهی ارزهایی در برابر دیگری به فروش می رسد و گاهی نظر ما مثبت بوده و ارز دیگری را خریداری می کنیم.

اوراق قرضه آمریکا چیست و چه تاثیری در بازار فارکس دارد؟

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی