معرفی و مقایسه بهترین لپ تاپ های میان رده بازار تکنولایف

اگر شما یک توسعه دهنده وب هستید، به یک لپ تاپ قدرتمند یا گیمینگ نیاز ندارید. در بین لپ تاپ های معرفی شده در لیست بالا لنوو مدل Ideapad L3 از 1 ترابایت حافظه HDD برخوردار است و از حافظه پرسرعت SSD چه از نوع NVME و چه از انواع دیگر برخوردار نیست. در مورد پلتفرم وب زبان های نشانه گذاری HTML و زبان برنامه نویسی PHP بیشتر از همه زبان های برنامه نویسی مطرح است. دیگر انتخاب در این بازه قیمتی از برند اینتل و از خانواده NUC X15 این شرکت با کد C71FBG است. اگر قصد خرید یک لپ تاپ فوق العاده و البته قدرتمند را دارید لپ تاپ M7600QE حقیقتا یک گزینه‌ی خوب برای شما است.

Asus X515EA Core i3-1115G4 4GB-256SSD Intel

در غیر این صورت، بدون وجود سیستم عامل، برای انجام هر کاری باید یک سری کد کامپیوتری را تایپ کنید. در این مقاله، تعدادی از بهترین لپ تاپ های دنیا در سال ۱۴۰۱ با قیمت تقریبی آن‌ها در بازار ایران ارائه شدند. همچنین مشخصات هر یک از این لپتاپ‌ها و عملکرد آن‌ها هم بررسی شدند. از نظر شما بهترین لپ تاپ بازار کدام است؟ می‌توانید آن را در پایین صفحه در قسمت دیدگاه‌های پلازا معرفی کنید.

یعنی می‌توانید یک لپ تاپ با نمایشگر 18 اینچی تهیه کنید و از تصویر بزرگتر لذت ببرید؛ اما اگر مجبور هستید لپ تاپ خود را مدام با خود حمل کنید، لپ‌تاپ سبک و با ابعاد مناسب گزینه بهتری است. شرکت‌های سازنده‌ی لپ‌تاپ، در رأس آنها شرکت اپل، در پاسخ به نیاز کاربران به لپ‌تاپ‌های فوق باریک و سبک، گونه‌ای از نوت‌بوک به نام اولترابوک را روانه‌ی بازار کردند. بدیهی است که قیمت لپ تاپ با وزن و ابعاد مناسب که از سخت‌افزار قدرتمندی نیز بهره ببرد در بازار بسیار بالا است.

Asus TUF Dash F15 FX517ZM i7 12650H-16GB-512GB SSD-6GB 3060

شاید جالب باشد که به شما بگوییم، ناسا فقط با 4 کیلوبایت رم توانست فضاپیمای آپولو را به فضا ارسال کند! اگر به دنبال بهترین لپ تاپ دنیا هستید، لپ تاپ 13.6 اینچی اپل مدل MacBook Air-A M محصول موردنظر شماست. این لپ تاپ که ساخته شرکت اپل است، ویژگی ها و کارایی زیادی دارد و می توان از آن برای انجام کارها و فعالیت های مختلف استفاده کرد. داشتن حافظه ۵۱۲ گیگابایتی و رم 8 گیگ باعث شده این اپ تاپ سرعت بسیار بالایی داشته باشد. اگر قیمت برای شما اهمیتی ندارد، بهتر است این لپ تاپ را از دست ندهید. بهترین لپ تاپ ها معمولاً چندین گزینه را برای اتصال به اینترنت و همچنین سایر دستگاه‌ها ارائه می‌دهند.

  • اگر در این رنج قصد هزینه بیشتر دارید قطعا این لپ تاپ بهترین لپ تاپ پرفروش در این بازه می باشد که از کیفیت و سخت افزار بسیار خوبی نیز برخوردار است.
  • صفحه نمایش IdeaPad Gaming 3 15ARH05 – AA مانند سایر مدل‌های این سری IPS با رزولوشن FHD است، اما نرخ بروزرسانی 120 هرتزی را ارائه می‌کند.
  • در محدوده قیمت 20 میلیون لپ تاپ‌های خوبی را می‌توان پیدا کرد که حافظه SSD هم دارند، البته تقریبا تمام لپ تاپ‌های مدرن پورت اتصال SSD دارند و اضافه کردن SSD روی لپ تاپ را به راحتی می‌توان انجام داد.
  • اگر شما قصد خرید لپ تاپ برای انجام کارهای ساده و روزمره، تماشای فیلم، وبگردی و انجام کارهای مدرسه یا تحقیقات دانشگاه و… را دارید، پیشنهاد ما به شما خرید لپ تاپ های پایین رده است.

اگر دوست دارید تا در مورد لپ تاپ گیمینگ بالا رده بدانید، حتما مقاله‌ی زیر را معالعه کنید. کارت گرافیک مستقل و حافظه گرافیکی اختصاصی دارد (گرافیک Nvidia MX330 با دو گیگابایت حافظه اختصاصی). پس لپ تاپ V15-OE یک انتخاب عالی برای بسیاری از کاربران عادی است.

این لپ تاپ از جمله بهترین لپ تاپ ها تا ۳۵ میلیون تومان به‌شمار می‌رود و عیب چندانی ندارد. شاید بتوان پوشش رنگ نسبتاً باریک را به عنوان یکی از معایب آن در نظر گرفت. برای چه کسانی خوب است؟ اگر کارهای خاص و حرفه ای می کنید یا شغل تان با کامپیوتر و لپ تاپ است این مدل مناسب شماست. همچنین اگر بودجه خوبی دارید خرید لپ تاپ های حرفه ای خیال شما را راحت می کند چون برای انجام گیم، کارهای ساده و حرفه ای به هیچ مشکلی بر نخواهید خورد.

16 گیگابایت رم به همراه این پردازنده می‌تونه کاملا پاسخگوی نیاز شما برای برنامه نویسی باشه؛ فقط اینکه اگر بخواهید کار گرافیکی انجام بدهید، روی کارت گرافیک MX330 خیلی حساب نکنید. برای کارهای گرافیکی سنگین یا بازی، بهترین لپ تاپ با کارت گرافیک و حافظه ویدئویی اختصاصی را انتخاب کنید. داشتن منابع جداگانه برای گرافیک شما امکان پردازش سریع‌تر و روان‌تر را در حین تماشای فیلم، بازی یا انجام چند کار فراهم می‌کند. فناوری های مختلف نمایشگر رنگ ها و سطوح روشنایی متفاوتی را ارائه می دهند. بسیاری از بهترین لپ تاپ ها از نور پس‌زمینه LED استفاده می‌کنند که می‌تواند رنگ‌های روشن را بدون تخلیه باتری نمایش دهد.

MacBook MK193 2021 M1 Pro 16GB-1TB SSD GPU 16-core

معرفی و مقایسه بهترین لپ تاپ های میان رده بازار تکنولایف

خیلی ساده کارت گرافیک های اشتراکی حافظه اختصاصی به خود ندارند و برای کاربران عادی مناسب است و اصلا برای گیم مناسب نیست. کارت گرافیک های اختصاصی نیز با توجه به مدل و حافظه تقسیم بندی می شوند. ما تا به اینجا به معرفی بهترین لپ تاپ های پر فروش پرداختیم و برسی کوتاهی از آنها کردیم.

برای چه کسانی خوب است؟

من توی مقاله بهترین لپ تاپ ایسر، بهتون بهترین‌های ایسر رو معرفی بهترین لپ تاپ های دانشجویی 2022 کردم. حالا توی این مقاله میخوام یکی دو مدل از بهترین‌های این برند رو معرفی کنم. لپ‌تاپ بعدی که میخوام بعنوان بهترین لپ تاپ مایکروسافت بهتون معرفی کنم، مدل سرفیس لپ تاپ 3 هست. من توی مقاله بهترین لپ تاپ مایکروسافت، بهتون بهترین‌های این برند رو معرفی کردم. این مدل طراحی ساده و شیکی داره که در عین زیبایی، خیلی هم راحته.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی