نکات مهم در مورد یاگیری خیاطی که باید آنرا بدانید و قبل از شروع یادگیری بکار بگیرید

در کنار آموزش خیاطی باید روش‌های بازاریابی را نیز بدانید، نیاز مشتریان را بشناسید و با بهترین محصولات موجود در بازار آشنا باشید. برای کسب درآمد از خیاطی تجربه و تمرین اهمیت بسیاری دارد. فعالیت اقتصادی دیگری که می‌توانید با مهارت خیاطی انجام دهید، آموزش خیاطی به دیگران است. برای موفقیت در این حوزه نیز باید خودتان یک خیاط حرفه‌ای و کارآزموده باشید.

عجله نکنید کار با همه سوزن‌ها را بالاخره خواهید آموخت.نکات مهم در مورد یاگیری خیاطی که باید آنرا بدانید و قبل از شروع یادگیری بکار بگیرید این دوخت نیاز به تمرین بیشتری دارد، ولی نگران نباشید ساده است. در واقع این دوخت دو خط موازی است که بر روی یکدیگر قرار می‌گیرند. سپس مقداری نخ ببرید و آن‌را داخل سوزن فرو کنید و در نهایت انتهای نخ را گره بزنید.

اما نکته حائز اهمیت در این روش زمان زیادی است که شما برای برش الگوها میگذارید. اما در نهایت سرعت دوخت بالا و نتیجه کار عالی و دقیق خواهید داشت. تاریخ شروع خیاطی را نمیتوان به طور دقیق تعریف کرد، از ابتدای بشریت انسان ها به دنبال رفع نیاز خود بوده اند و در این بین پوشاک یکی از نیازهای اساسی انسان به شما میرود. به عنوان مثال می توان از سوزن نام برد که در صورت گم شدن علاوه بر مشکلاتی که برای خیاط ایجاد می کند، می تواند خطرات جانی برای افراد دیگر نیز داشته سایت آموزش خیاطی باشد. یادگیری خیاطی توانایی شما در کار کردن در طول یک فرآیند را بالا می برد و در نهایت محصولی در اختیار شما قرار می دهد که به آن افتخار می کنید.

آموزش خیاطی به صورت آنلاین یا مجازی

بهتر است از یک آموزشگاه خوب و معتبر که دوره های آموزش خیاطی ساده و آموزش خیاطی ارزان را با بهترین کیفیت آموزش می دهند کمک بگیرید و به یک خیاط حرفه ای و خبره تبدیل شوید. هدف از برگزاری کلاس خیاطی آموزش هنرجویانی است که با در نظر گرفتن نیاز های جامعه و بازار کار رشته خیاطی بتوانند نیازهای خیاطی از روی الگو، برش و دوخت را در تولید برطرف سازند. ما برای شما در این برنامه آموزش دوخت انواع مانتو رو قرار دادیم به همراه توضیح کامل از روش دوخت و رسم الگو.. که این مانتو ها و الگو ها همراه با عکس قرار داده شده.. در آخر مدل های زیبایی از مانتوهای مختلف قرار داده شده تا بتونین از اون ها ایده بگیرین .. همچنین مداومت در دوخت و دوز، باعث می شود به ریزه کاری های خیاطی و تمیزکاری آنها، توجه بیشتری نشان داده و مهارت خود را افزایش دهید.

از جمله لوازم جانبی برای شروع خیاطی سوزن چرخ خیاطی است. توجه داشته باشید که نوع سوزن و ضخامت آن باید دقیقا متناسب با پارچه باشد. بیاموزید که چگونه چرخ خیاطی و مواد خیاطی مورد نیاز برای دوختن لباس را کار کنید. از نام این نوع چرخ می توان متوجه شد که برای سر دوز کردن لبه پارچه ها و جلوگیری از ریش ریش شدن آنها، استفاده می شود.

اینستاگرام آموزش خیاطی مهر را عضو شوید تا از فیلم های آموزشی رایگان خیاطی به روش مولر بیشتر استفاده کنید. برای شروع کار با الگوها حتما باید محاسبات مورنیاز الگوهای پایه را بیاموزید. برای آموزش این موارد می‌توانید از کتاب‌های مختلفی استفاده کنید.

  • با استفاده از وام‌های اداره‌ی کار یا فنی‌وحرفه‌ای می‌توان به خوداشتغال‌زایی دست یافت.
  • روش دوخت پارچه ژرسه یا کشباف (دوختن پارچه ژرسه کار دشواری است و باید با روش درست دوخت این پارچه‌ها آشنا باشید).
  • معمولا برخی از اشخاص به خاطر همین فرمول ها یا محاسبات ، نگران هستند که از پس اجرای این روش برنیامده و یادگیری خیاطی به این شیوه برای آنها دشوار باشد.
  • ما در آموزال دوره‌های تخصصی طراحی مد، طراحی الگو و دوخت لباس را با حضور مدرسان باتجربه و سرشناسی ارائه می‌کنیم که د حین دوره و بعد از دوره برای رفع اشکال و یادگیری بیشتر همراه شما هستند.
  • کتابچه راهنمای کامل دوخت در مورد نحوه استفاده از چرخ خیاطی از ابتدا.

اما به دلیل فرار بودن این مطالب و وجود نکات ریز فراوان، در جلسات بعدی، هیچکدام از آنها در ذهن شما باقی نمانده و کاملا فراموش می شوند. از این رو بهتر است کلیه مطالبی که استاد در جلسات آموزشی بیان می کند را یادداشت و نوت برداری کنید. همانطور که در بالا ذکر شد، دو قطعه روبرو را بهم بچسبانید و آن را در درزهای شانه و زیر بغل محکم نمایید. درزها را باز کنید و سپس لبه را با دوختن روی آنها خاتمه دهید و یا زیر آن را بچرخانید و بخیه بزنید.

مرحله ششم

بسیاری از مبتدی‌‌ها توجه زیادی به ایرادات چرخ خیاطی نمی‌کنندو بعدها از خراب شدن آن شکایت می‌کنند. چرخ خیاطی را به طور مرتب تمیز کنید و به‌طور مرتب برای سرویس کردن به متخصص این کار رجوع کنید. بر اساس راهنمای کاملی که از سوزن‌ها و شماره سوزن مناسب با پارچه‌ها بیان کردیم اقدام به انتخاب سوزن کنید. عجله نکنید کار با همه سوزن‌ها را بالاخره خواهید آموخت. در مرحله بعد باید انواع دوخت‌ها را اینبار با چرخ خیاطی انجام دهید. از دوخت ساده شروع کنید و بعد دوخت زیگزاگ، دوخت قفل، دوخت رعدوبرق، دوخت سردوز، انواع دوخت تزئینی و انواع دوخت جا دکمه را امتحان کنید.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی