همه چیز درباره طراحی رستوران مدرن

فاصله ی این فضا از رستوران با رنگ های طبیعی مانند بژ، گل اخری رنگ، گارنت، و قهوه ای تکمیل می شود که پژواک آن در سراسر رستوران طنین انداز است. تیم طراحی سرگئی ماخنو و بوتنکو واسیلی فضای داخلی یک رستوران در کیف را به گونه ای تکمیل کرده اند که در آن شما می توانید به مانند یک پرنده ای که در طوفان گرفتار است به آنجا رفته و به صرف شام و یا نوشیدن بپردازید. اینجا بعدازظهرها تا حدود ساعت ۳ و شبها تا حدود ۱۰ باز است، پس برای ناهار یا شام دیرهنگام باید فکر دیگری بکنید. از جالبترین نکتههای این رستوران سرو نامحدود چای توسط گارسون برای مشتریان است. این رستوران انواع غذاهای ایرانی را بههمراه نوشیدنیهای تازه و چای و قلیان سرو میکند. این رستوران علاوه بر سرو انواع غذاهای ایرانی، ۱۱ غذای فرنگی را نیز سرو میکند. در این رستوران بیش از ۱۷۰ نوع غذای گیلانی و اصیل، از انواع کبابها گرفته تا انواع خوراکهای محلی سرو میشوند. منبع عکس: سایت رستوران گیلاررستوران سنتی گیلار در منطقه نیاوران تهران از سال ۱۳۹۶ با دکوراسیونی سنتی و محلی شروع به کار کرده است و نشانههای فرهنگ مردم گیلان در این رستوران بهوفور دیده میشوند.

همه چیز به حد کافی سرسام آور هست؟ منبع عکس: کجارو، عکاس نامشخصرستوران ایرانشهر از قدیمیترین دیزی سراها در شهر تهران است که آب گوشت سنتی ایرانی تنها غذای موجود در آن به شمار میرود و همه کسانی که به این رستوران میروند از مشتریان پر و پا قرص دیزیهای ایرانشهر هستند. باید در نظر گرفته شود که کف، دیوارها و سقف ها از موادی ساخته شده اند که در برابر آب نفوذناپذیر هستند و به راحتی تمیز می شوند. با شناخت نوع آب و هوا، باید در انتخاب نوع مصالح به گونهای عمل کرد که در برابر عواملی طبیعی چون باران، باد، سیل، نور مستقیم خورشید و… در این مقاله بیش تر به نکات مربوط به طراحی های داخلی دکوراسیون داخلی رستوران می پردازیم اما بالاخره باید نکاتی در ارتباط با محیط خارجی رستوران هم بیان کنیم. حتی اگر شما بهترین غذای روی زمین را هم در رستورانتان سرو کنید، اما دکوراسیون داخلی رستورانتان مناسب نباشد، کسی مجدد به آنجا باز نمی گردد و آنجا را به کسی معرفی نخواهد کرد. در این مقاله سعی کردیم معروفترین رستوران های شهر تهران را به شما معرفی کنیم. رستوران فضایی کاملا سنتی با دکوراسیونی از وسایل قدیمی دارد و میتواند بهترین انتخاب شما برای یک روز پاییزی پس از خرید از بازار باشد.

امروزه دیگر رستوران از محلی که بیشتر به عنوان یک مکان تجاری شناخته میشد به مکانی برای ساختن خاطره ها، برگزاری جشن های خودمانی، مصاحبه های کاری، قرار ملاقات های عاشقانه و … این ابزار بزرگ تبلیغی را از دست ندهید و به جای اتلاف کاغذ برای بنرهای تبلیغاتی یک وب سایت سفارش فست فود راه اندازی کنید. افراد همواره به دنبال تست غذاهای جدید و خوشمزه هستند و زمانی وارد رستوان یا فست فود شما می شوند که نمای بیرونی آن منحصربه فرد، زیبا و بی رغیب طراحی شده باشد. در این شرایط بوی غذای شما و دیزاین دلفریب محصولتان نیست که توجه جلب می کند بلکه توجه کسانی که دارند لایو ها را می بینند، پست ها را می خوانند و یا از استوری ها می گذرند باید توسط فضایی که شما ایجاد نموده اید شکار شود. شرایط تغییر کرده است .طراحی داخلی رستوران و کرونا فضاهای بزرگتر و با تهویه مناسب ترجیحاً فضاهای باز را می طلبد.

در این بخش با مراحل راهاندازی اولیه سند فتوشاپ برای قالب منوی رستوران فست فود آشنا میشویم. برای طراحی دکوراسیون رستوران با سبک کلاسیک و سنتی از ترکیب رنگ های گرم مانند کرم قهوه ای و . طراحی و دکوراسیون دیوار های آن به مانند لانه ی پرنده ای است که مکان گرم و دنجی را برای استراحت را فراهم می آورد. میز و صندلی رستورانی، گزینه دیگری است که میتوانید برای محوطه خارجی و برای فضای باغ انتخاب کنید. برای جلوگیری از یکنواختی میتوانید از چند نوع میز و صندلی استفاده کنید. پس از انتخاب رنگ و هماهنگ سازی رنگ های به کار رفته در دیزاین دکوراسیون داخلی، تازه کار شما شروع خواهد شد؛ زیرا لازم است تا از تکنیک های مهم تری برای افزایش دادن جلوه ی رنگ ها و نمای ایجاد شده در کافی شاپ استفاده گردد. دکوراسیون مدرن نیز در دسته ی پرطرفدارترین و محبوب ترین سبک ها برای دکوراسیون داخلی کافی شاپ محسوب می شود .

یکی دیگر از بهترین رستوران های قزوین با نام رستوران اقبالی شهرت خاصی پیدا کرده است. متاسفانه یکی از اشتباهات صاحبان مشاغل این است که بدون مشورت با کارشناسان اقدام به خرید لوازم نورپردازی و چراغهای رنگ و وارنگ میکنند و تصور میکنند هرچه محیط روشنتر باشد مشتری احساس بهتری دارد. در این رستوران استیک را با سس اسفناج مخصوص و حجم بالا سرو میکنند. مشتریان ساندویچی فریدون به همره سفارش خود سیبزمینی سرخ کرده با سس مخصوص فریدون را سفارش میدهند. منوی خود را براساس قهوه طراحی کنید. از دیگر عوامل مهم در طراحی دکوراسیون رستوران نورپردازی است. 1. از مهمانان استقبال گرمی کنید. رنگ را مناسب و هماهنگ انتخاب کنید.

منبع عکس: سایت فیدیلیو، عکاس نامشخصفلافل مروی مغازهای قدیمی در نزدیکی بازار تهران است که میان اهالی بازار و کسبه منطقه محبوبیت دارد. در این میان رستوران ها و کافه هایی که دارای حیاط و تراس بودند از یک مزیت رقابتی جدی برخوردار شدند. در ادامه ایده هایی برای طراحی کافی شاپ در فضای باز در اختیار شما عزیزان قرار داده ایم که امیدواریم از مشاهده آن ها نهایت لذت را ببرید. اگر شما تمایل دارید فضایی باطراوت و دنجی را در کافی شاپ ایجاد نماید بهتر است از رنگ و طرح های زنده استفاده نمایید. در کافی شاپ با متراژ کوچک باید نورپردازی به گونه ای باشد که دکور کافی شاپ ها پر نور و دلباز تر به نظر برسد و علاوه بر این در طراحی داخلی کافی شاپ های کوچک بهتر است برای بزرگ تر به نظر رسیدن فضا از رنگ های روشن و سفید استفاده شود. برای تزیین نمای کافی شاپ در فضاهای باز می توانید از عناصر دکوراتیو استفاده نمایید همچنین بهتر است روی میزها را به کمک گلدان های کوچک و شمع های تزیینی و … اگر تمایل دارید از طراحی چوبی برای فضای کافی شاپ استفاده نمایید بهتر است مبلمان و صندلی ها را از بین طرح های چوبی یا حصیری انتخاب نمایید.

استفاده نمایید که انتخاب هر یک از این طرح ها به میزان بودجه و سلیقه شخصی شما بستگی دارد. مبلمان یا صندلی و میز از مهم ترین وسایل در فضای کافی شاپ محسوب می شوند و اگر شما تمایل دارید کافی شاپ را در فضایی باز طراحی نمایید می توانید از مبلمان و صندلی باغی استفاده نمایید. روبهروی رستوران فضای مناسب و کافی برای پارک ماشین وجود دارد و نگرانی از این بابت وجود ندارد. در دکوراسیون داخلی رستوران می توانید از لوسترهایی زیبا استفاده کنید که هم تابش را به شکل پراکنده در سراسر محیط رستوران و به شکل منظم پخش می کند و هم این که محیط داخلی رستوران را زیباتر می کند، در برخی از رستوران استفاده از نورپردازی بر روی میز غذا شده که این نکته را ما پیشنهاد نمی دهیم و این مورد تنها برای کافی شاپ ها و فست فودی ها مناسب است. همانطور که برای طراحی داخلی دکوراسیون رستوران و دکوراسیون داخلی فست فود و دکوراسیون داخلی کافی شاپ در فضای بسته ایده های زیادی وجود دارد برای طراحی رستوران و کافی شاپ در فضای باز نیز روش های خلاقانه و کاربردی موجود می باشد.

منبع عکس: سایت همگردی، عکاس نامشخصرستوران سیمونی رستورانی ایتالیایی با انواع پیتزا و پاستا است که در محل رستوران دوئت سابق قرار طراحی داخلی رستوران خاص دارد. در واقع این رستوران بدون هیچ تغییر دکوراسیونی از دوئت به سیمونی تغییر نام داده است و رستوران فرانسوی را به رستوران ایتالیایی تبدیل کردهاند. دکوراسیون داخلی رستوران باید از هر لحاظ مناسب برای پذیرایی و صرف غذا باشد به گونهای که مشتری از حضور در محیط رستوران نه تنها خسته و کسل نشود بلکه مشتاق باشد تا زمان بیشتری را نیز در آنجا بگذراند و این رستوران به پاتوق همیشگیاش برای صرف غذا تبدیل شود. این پروژه بازسازی و تبدیل فضای یک فروشگاه لوازم برقی به یک رستوران بود که موقعیت آن در خیابانی یکطرفه در یک دسترسی اصلی شهری قرار داشت. منطقه ی ساخت از دو جهت تاثیر گذار است؛ اول جغرافیای منطقه اجرا به جهت طراحی، به طور مثال طراحی اجرای رستوران در منطقه ی ساحلی قاعدتا طرح متفاوتی با رستوران های داخل شهری یا بین راهی دارد. به آنجا نمی روند بلکه تمایل دارند زمانی را جهت گفتگو با دوستان یا قرار ملاقات های دوستانه و گذراندن لحظه هایی خوش در آنجا سپری نمایند از این رو طراحی دکوراسیون کافی شاپ از اهمیت زیادی برخوردار می باشد.

هم چنین استفاده از تابلو و نقاشی های هنرمندانه در محیط داخلی رستوران می تواند روح مخاطب را جلا ببخشد و وی از تماشا کردن این مناظر نهایت استفاده را ببرد دقت داشته باشید برای رستوران های مدرن از ایده های کلاسیک و مدرن و دکوراسیون داخلی رستوران استفاده کنید که به سبک رستوران شما بیاید تا مخاطب نهایت استفاده را از دیدن این مناظر ببرد. کل این فضا برای استراحت و تغییر ذهن مردم نسبت به تفکرات (روح) طراحی شده است. در کل طراحی رستوران به 2 بخش طراحی داخلی و خارجی تقسیم میشود. منبع عکس: آساتیک، عکاس نامشخصفضای داخلی رستوران رترو با توجه به سبکی قدیمی طراحی شده و از میز و صندلی گرفته تا ظرف های مسی سرو غذا همگی حالتی سنتی دارند؛ البته در کنار این ابزار سنتی میتوان دکوراسیون داخلی این رستوران را تلفیقی از فضای قدیمی و جدید دانست. نکته سوم در خصوص دکوراسیون داخلی رستوران استفاده از میز و صندلی متناسب با فضای داخلی رستوران است. یکی از ویژگیهای این رستوران ارائه هر غذا با سسهای متفاوت و مخصوص همان غذا است.

تنوع ساندویچهای این مغازه نسبت به مغازههای مشابه آن کمتر هستند و داخل مغازه فضای محدودی برای نشستن و صرف غذا وجود دارد؛ به همین دلیل بیشتر مشتریان سفارش خود را میبرند. حتی اگر فضای کوچکی هم داشته باشید، باید طوری میز و صندلیها را بچینید که، هیچکسی حین نشستن دور یک میز احساس نکند که در معرض دید دیگران قرار گرفته یا اطرافیانش صدای او و همراهش را میشنوند. البته موقعیت رستوران شما نیز باید طوری باشد که امکان قرار دادن آشپزخانه و طراحی آن به صورتی که در معرض دید مشتری قرار بگیرد، فراهم باشد. زمانی که مخاطب وارد فضای داخلی رستوران می شود نخستین نکته ای که توجه وی را می تواند به خود جذب کند نورپردازی محیط داخلی رستوران است اگر این کار به صورت درست صورت نگیرد امکان دارد که مشتری از محیط رستوران بیرون رود و به همین راحتی مشتری را از دست می دهیم.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی