وی افزود: قطعهسازان تا قبل از آغاز تولید عبور مستقیم، قدرت تامین
قطعات داخلی و خارجی و همراهی با برنامه گروه صنعتی ایران خودرو مبتنی بر تولید
روزانه 2 هزار و 500 دستگاه خودرو را به دلیل ضعف در تامین مالی نداشتند اما به دنبال
روند منطقی، ملایم و ثابت تجاریسازی و ورود خودروهای ناقص به خطوط تولید و در
ادامه تزریق نقدینگی به زنجیره تامین، قطعهسازان ظرفیت تولید را افزایش دادند و
بهبود تولیدات از لحاظ کیفی و کمی حاصل شد.
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات
و مجموعههای خودرو با اشاره به اینکه فعالیت قطعهسازان در حال حاضر در یک شیفت
کامل کاری تداوم دارد، گفت:
نوسانات سینوسی
تولید به عنوان مثال افزایش تیراژ تا 3 هزار دستگاه و ناگهان افت تیراژ تا هزار و
600 دستگاه در روز آتی کاری در گذشته لطماتی را به بخش کارگری، فنی و مصرف انرژی
وارد میکرد.
وی برنامه تولید ایران خودرو در سه
ماه پایانی سال را 65 تا 70 هزار دستگاه خودرو اعلام کرد و گفت: هر چند حجم کار
بالا است اما امکان پذیر بوده و ظرفیتها برای تحقق آن در میان قطعهسازان وجود
دارد. ضمن اینکه به همراه تولید عبور مستقیم کلیه فرآیندهای تولید بهبود یافته و
شرایط مناسبتری برای تولید مهیا شده است.
عضو هیات مدیره انجمن سازندگان قطعات
و مجموعههای خودرو سال جاری را بهبود تولید کیفی و کمی گروه ایران خودرو و قطعهسازان
اعلام کرد که میتواند موجب رضایت قطعهسازان از باب دریافت وجوهات و مسائل
قراردادی باشد و در پایان خارنشان کرد: از طرف خودم و اعضای انجمن با دکتر خطیبی و
تیم کاری ایران خودرو پیمان میبندیم تا تولید در حد ظرفیتها در یک روند مناسب و
رو به جلو پیش برود.