وانت BAW T6 در راه بازار کشور، رقیبی برای وانت مزدا

T6 کابین بسیار ساده‌ای دارد که البته با توجه به قیمتش، قابل‌قبول به نظر می‌رسد و به ویژگی‌هایی مثل نمایشگر لمسی با قاب مشکی براق، غربیلک فرمان سه پره و تریم نقره‌ای دور دریچه‌های تهویه، به‌مراتب از وانت مزدا و نیسان مدرن‌تر است.

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان

پیش از این هم شاهد عرضه چنین وانت‌هایی در کشورمان بوده‌ایم که البته هیچ‌کدام موفق نبودند و خیلی زود کنار رفتند. وانت کاکی مرتب خودرو، وانت درکا زامیاد و وانت کارو بهمن موتور همگی در بازار شکست خوردند و نتوانستند نظر خریداران را جلب کنند. حال باید ببینیم BAW T6 می‌تواند موفق عمل کند یا آن‌هم به سرنوشت وانت‌های قبلی دچار خواهد شد.

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان
اتاق بار وانت T6


منبع: https://charkhan.com/146825/%D9%88%D8%A7%D9%86%D8%AA-baw-t6-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%A7%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1/

ADS B1

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان

پیشرانه وانت T6

T6 از وانت‌های بلند است که پیشرانه آن زیر صندلی راننده نصب شده و اتاق بار بالای چرخ‌ها قرار گرفته است. به لطف این ویژگی، خبری از برآمدگی چرخ‌ها در داخل اتاق بار نیست و همچنین سه طرف اتاق بار باز می‌شود که برای حمل اجسام بزرگ بسیار کاربردی خواهد بود.

بااین‌حال، از این خودرو نباید انتظار امکانات و تجهیزات زیادی را داشت. ظرفیت بار این وانت در نسخه تک کابین 1475 کیلوگرم است که بنابراین در بازار ایران بین وانت مزدا و وانت نیسان قرار می‌گیرد.

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان
داخل وانت T6

قیمت وانت BAW T6

BAW یکی از خودروسازان باسابقه چین است که پیشینه آن به سال 1953 بازمی‌گردد. این شرکت در زمینه تولید وانت، ون، شاسی‌بلندهای آفرودی، خودروهای نظامی و مینی‌بوس فعالیت می‌کند. وانت T6 یکی از محصولات ارزان‌قیمت BAW است که در نسخه‌های تک و دو کابین تولید می‌شود.

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان

سابقه خودروسازی BAW

همان‌طور که اشاره شد، T6 وانت ارزانی است که قیمت آن در چین از 48,800 یوآن معادل 6,800 دلار آغاز شده و در بالاترین مدل به 66,800 یوآن معادل 9,300 دلار می‌رسد. این یعنی در بازار کشورمان باید برای این وانت چینی انتظار قیمتی حدود 700 تا 800 میلیون تومان را داشته باشیم. با این قیمت، T6 در برابر وانت پادرا و کارون زامیاد قرار خواهد گرفت اما شاید مهم‌ترین رقیب آن ون باری اینرودز بهمن موتور باشد.

این وانت در چین با دو پیشرانه چهار سیلندر مختلف عرضه می‌شود. موتور اول یک نمونه 1.6 لیتری با 124 اسب بخار قدرت و 161 نیوتن متر گشتاور است درحالی‌که پیشرانه بعدی از نوع 2 لیتری بوده و خروجی بالاتری برابر با 133 اسب بخار قدرت و 200 نیوتن متر گشتاور دارد. انتقال نیروی هردو موتور اما فقط از طریق یک گیربکس پنج سرعته دستی صورت می‌گیرد.

وانت BAW T6 وانت T6 رقیبی برای وانت مزدا و آریسان
موتور وانت T6

بازار وانت‌های ارزان‌قیمت در بازار کشورمان بسیار کم تنوع بوده و انتخاب‌ها صرفاً به مدل‌های قدیمی و بی‌کیفیتی مثل وانت کارا یا مزدا، وانت نیسان و آریسان محدود می‌شود. حال اما قرار است مدل جدیدی به این بخش از بازار اضافه شود. این وانت جدید BAW T6 نام دارد که نمونه‌های اولیه آن برای انجام آزمایش‌ها وارد کشور شده‌اند. طبق گفته‌ها، قرار است این وانت توسط یکی از خودروسازان خصوصی مونتاژ شود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی