ویدئو وال یا تلویزیون صنعتی تعمیر تلویزیون و مانیتور تعمیریها | asilight

علاوه بر محیط ‌زیست، هزینه‌های بسیار بالای تبلیغات کاغذی باعث میشه که ما دائما مقداری از سرمایه‌ی خودمون رو برای تبلیغات هزینه کنیم. شما می‌تونین با استفاده از ویدیو وال‌ها به تمام این مشکلات خاتمه بدین. بهترین و رایج‌ترین نوع ویدیو وال‌ها، ال‌سی‌دی‌های ویدیو وال هستن که امروزه برای مقاصد تجاری و اداری استفاده میشن. از نقاط ضعف این مدل نمایشگر می‌تونیم به هزینه‌ی بالای نگهداری اون اشاره کنیم، چر که در این مدل، با توجه به وجود لامپ تصویر با عمری کوتاهی،‌ شما باید مرتبا لامپ‌های مصرفی رو تعویض کنین. در ساخت این نوع از نمایشگرها لامپ تصویر به کار گرفته میشه، در نتیجه باید انتظار قطر نسبتا زیادی رو در نمایشگرهای DLP داشته باشیم. به طور کلی ویدیو وال را در دو فضای داخلی یا indoor و خارجی یا outdoor می توان نصب و راه اندازی کرد.

مزایای ویدئو وال (Video Wall) چیست؟

ویدئو وال یا تلویزیون صنعتی تعمیر تلویزیون و مانیتور تعمیریها | asilight بسته به نوع صفحه نمایش و سیستم انتخابی نصب شده، ویدئو وال‌ها میتوانند در شکل‌های تخت، منحنی و حتی سه بعدی ساخته شوند. انتخاب اندازه صفحه نمایش به نوع کاربری، شرایط محیط استفاده (بیرونی یا درونی)، محتوای مورد نیاز برای پخش و میزان فاصله کاربر یا بیننده از ویدئو وال بستگی دارد. امروزه استفاده از ویدئو وال‌ها در بسیاری از نقاط شهری، مراکز خرید و سازمان‌ها مرسوم شده است. در محیط‌های عمومی معمولا از ویدئو وال ها به منظور نمایش ویدئوهای تبلیغاتی در اندازه های بزرگ استفاده می‌شود.

همچنین بیشتر نرم‌افزارها دارای ابزارهایی برای تنظیم ظاهر محتوا، شامل مقیاس و ابعاد، بزرگنمایی، برش تصویر و کنترل کنتراست و روشنایی و غیره هستند. برخی از این نرم‌افزارها علاوه بر امکانات گفته شده دارای قابلیتهای پیشرفته‌تری برای کنترل بهتر نمایش در سیستم ویدئو وال نیز هستند. با فراگیر شدن سیستمهای اطلاع رسانی و تبلیغاتی دیجیتال، نیاز به نمایشگرهایی که توانایی استفاده در مکانهای عمومی، تجاری و صنعتی را داشته باشند به سرعت در بین استفاده کنندگان احساس شد. با توجه به اینکه تلویزیونهای خانگی و معمولی توانایی کار در چنین محیط هایی را برای مدت طولانی ندارند، برند های شاخص تولید کننده سیستمهای تصویری مبادرت به طراحی و ساخت نمایشگرهای نسل جدید یا ویدئو وال نموده اند. از آنجا که ویدئو وال و تلویزیون شهری از مجموعه ای از نمایشگرهای قرار گرفته در کنار هم ساخته میشوند. بنابراین وضوح تصویر با هر نمایشگری که به این مجموعه افزوده شود افزایش می یابد.

ویژگی های فنی ویدئووال

هزینه خرید ویدئو وال LED تابعی از اندازه فیزیکی آن، تعداد نقطه‌های ویدئو وال، کیفیت اجزای LED و دیگر ویژگی‌های ارزش افزوده آن است. بنابراین بسیاری از تصمیمات بر قیمت ویدئو وال تاثیر می‌گذارند و استفاده از آن‌ها قبل از انتخاب یک محصول برای برنامه شما مفید است. از فناوری LED با دید مستقیم برای ایجاد چشمگیرترین ویدئو وال ها استفاده می شود.

LED و تجهیزات

اضافه شدن ورودی و خروجی‌های متعدد، مستلزم افزایش و بهبود ابعاد و توانایی پردازش کردن و تولید تصویر بهتر است که ارزش بیشتری برای سیستم‌های پخش محتوای تصویری به ارمغان می‌آورد. یک طراح مبتدی ممکن است به استفاده از روش دیگری برای پخش تصاویر بزرگتر یا پخش چند تصویر به صورت هم‌زمان، علاقه داشته باشد. یکی از این روش‌ها استفاده از پروژکتور به جای ویدیووال یا چندین مانیتور معمولی و مجزا به جای ویدیووال است.

  • مراکز درمانی، آزمایشگاهی، داروخانه ها (به منظور اطلاع رسانی و نوبت دهی).
  • سازندگان ویدئو وال به این موضوع توجه کرده‌اند که موارد فنی تلویزیون شهری به گونه‌ای باشد که متناسب با شرایط محیطی ابعاد را مجموعه ای اس آی لایت تغییر دهند.
  • VARها که با تکنولوژی ویدئو وال کار می‌کنند، به حداقل یک درک اولیه از تکنولوژی ایجاد شبکه بین چند صفحه نمایش نیاز دارند، چرا که حتی کوچک‌ترین ویدئو وال شامل دو یا چند صفحه دیجیتال است.
  • علاوه بر آن این دستگاه این توان را دارد که ساعت‌ها و روزها تصاویر مدنظر شما را نمایش دهد.
  • بنابراین بسیاری از تصمیمات بر قیمت ویدئو وال تاثیر می‌گذارند و استفاده از آن‌ها قبل از انتخاب یک محصول برای برنامه شما مفید است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی