پاندا، محصول جدیدی از جیلی

در پایان، قابل ذکر است که جیلی سال‌ها پیش، خودرو‌هایی سوختی با نام پاندا را عرضه کرده بود.


منبع: https://charkhan.com/132246/%D9%BE%D8%A7%D9%86%D8%AF%D8%A7%D8%8C-%D9%85%D8%AD%D8%B5%D9%88%D9%84-%D8%AC%D8%AF%DB%8C%D8%AF%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AC%DB%8C%D9%84%DB%8C/

در بخش عقب پاندا، شاهد طراحی ساده هستیم. چراغ‌های عقب، مربعی شکل، در داخل یک طرح منحنی، مانند آن‌چه که در نمای جلویی می‌بینیم قرار داده شده است. همچنین در این بخش، لوگوی نوشته جیلی در قسمت چپ و نوشته پاندا در قسمت راست، قرار داده شده است.

                                                                     جیلی پاندا کراس‌اور

از نظر قوای فنی، خودروی جدید با باتری‌ لیتیوم آهن فسفات به موتوری با توان ۴۰ اسب‌بخار، مجهز خواهد شد.

پاندا دارای ابعاد ۳۰۶۵/۱۵۲۲/۱۶۰۰ میلیمتر در طول، عرض و ارتفاع و فاصله محوری ۲۰۱۵ میلیمتر است.

در نمای جانبی، خودروی جدید، دارای ظاهری با دو درب و ۴ صندلی است که به رینگ‌هایی با ظاهر غیر مقاوم در برابر باد مجهز شده است.

وجود تعداد زیادی از کارخانجات خودرو‌سازی در جهان، باعث شده که هر از چند‌گاهی شاهد تولید محصولاتی با ظاهر و مشخصات عجیب باشیم. عرضه چنین محصولاتی برای این تولید‌کنندگان، ریسک‌هایی چون احتمال عدم استقبال بازار را خواهد داشت. کما این‌که بارها شاهد شکست برخی از این نوع خودروها بوده‌ایم.

 

اخیرا نام تعدادی از محصولات برقی جدید جیلی، منتشر شده است. یکی از این مدل‌ها با توجه به نوشته‌های انتهای خودرو پاندا نام دارد.  قبلا مشخصاتی از این خودرو توسط یکی از زیر‌مجموعه‌های برقی برند جیلی بیان شده بود.

جیلی پاندا ۲۰۰۸

به‌همین‌دلیل، تولید‌کنندگان خودرو در سرتاسر دنیا با احتیاط بیشتری به طراحی محصولات خود می‌پردازند. با این‌حال هنوز هم شاهد تولید این خودروها در برخی از کشورها به‌خصوص کشور چین هستیم. علت این امر، ممکن است جمعیت زیاد این کشور و قیمت پایین‌تر، باشد که ریسک استقبال نشدن از طرف بازار را به‌میزان قابل توجهی کم می‌کند. یکی از این محصولات که جدیدا اخباری از آن منتشر شده است خودرویی با ابعاد بسیار کوچک و توان موتور ضعیف از برند جیلی است.

از نظر ظاهری، پاندا مانند بسیاری از خودروهای کوچک برقی، ظاهری مکعب شکل دارد که به‌راحتی با نگاهی به آن، قابل تشخیص است. این نوع طراحی، معمولا برای خودروهای کوچک برقی، مورد استفاده قرار می‌گیرد. در بخش جلویی، از یک جلو‌‌پنجره بسته استفاده شده است و یک تریم رز‌گلد در بخش‌های جانبی، قرار گرفته که در کنار چراغ‌های اصلی دایره‌ای ظاهری جذاب به این خودرو داده است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی