پنج دلیل برای انتخاب تیگو 7 «آی ای»؛ در ستایش اعتماد

اگرچه از زمان معرفی تیگو 7 «آی ای» به بازار ایران حدود چهار سال می‌گذرد اما طراحی این کراس اور همچنان توانایی رقابت با رقیبان هم‌رده جدید را داشته و توانسته گوی سبقت را از بسیاری از آن‌ها برباید. خطوط نرم به کار رفته در بدنه و گلگیرها حجم جذابی به طراحی خارجی تیگو داده. از طرفی استفاده از دو اگزوز اطراف دیفیوزر، زه استیل زیر درب‌ها و البته رینگ 18 اینچی آلومینیومی حس چالاکی جذابی به آن می‌بخشد.

 

  1. کلاس مشابه اما قیمت کمتر نسبت به برادر جوان‌تر

تیگو 7 به عنوان یک کراس اور به طور کلی توانست نظرهای مثبت زیادی را در بازار ایران به خود جلب کند و حالا نسل جدید آن با نام تیگو 7 «پرو» با ظاهر و قابلیت‌های به‌روز چند ماهی هست که به بازار وارد شده. با این حال، تیگو 7 «آی ای» به عنوان نسل قدیمی‌تر این خودرو توانسته همچنان فروش و محبوبیت قابل قبولی را به خود اختصاص دهد چراکه خریداران تیگو 7 «آی ای» می‌توانند با قیمت کمتری نسبت به نسخه پرو، کیفیتی در همان کلاس را تجربه کنند.



منبع: https://charkhan.com/130661/%D9%BE%D9%86%D8%AC-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%86%D8%AA%D8%AE%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-7-%D8%A2%DB%8C-%D8%A7%DB%8C%D8%9B-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3/

ایمنی سالهاست که حلقه گم‌شده خودروهای موجود در بازار ایران به‌حساب می‌آید و مشاهده نقص آن در خودروهای مختلف، ایرانیان را بیش از هر زمان نسبت به این ویژگی در هنگام انتخاب خودرو حساس کرده است. در تیگو 7 «آی ای»  بدنه فولادی با طراحی قفسه‌ای در کنار 6 کیسه هوای ایمنی سرنشینان جلو و پرده‌ای، کمربند ایمنی از نوع SRS، ترمز دیسکی جلو و عقب مجهز به EBD + ABS، سیستم ترمز پارک برقی EPB، سیستم نگه‌دارنده خودرو Auto Hold و سیستم پایداری ESP ساخته Bosch آلمان توانسته ۵ ستاره از موسسه ایمنی C-NCAP  چین را برای این کراس اور مدرن به ارمغان بیاورد و تیگو 7 «آی ای» را به یکی از ایمن‌ترین خودروهای موجود در بازار ایران تبدیل کند.

 

  1. اعتماد بازار

تیگو 7 برای اولین بار تابستان سال 96 در تیپ «اکسلنت» پا به بازار ایران گذاشت. کمی بعد، یعنی در پاییز سال 97 تیپ IE آن توسط مدیران خودرو معرفی و سرانجام از سال 98  به عنوان یک پرچمدار وارد بازار ایران شد و توانست خیلی زود محبوبیت بالایی را در میان مشتریان دست و پا کند. حال سؤال اینجاست که علیرغم گذشت چند سال از حضور این کراس اور در بازار ایران و عرضه تعداد قابل توجهی رقیب هم‌رده، تیگو 7 «آی ای» چطور همچنان یکی از پرطرفدارترین خودروها در کلاس قیمتی خودش به حساب می‌آید؟ دلیل اینکه این کراس اور به یکی از گزینه‌های مورد اعتماد خریداران در ایران تبدیل شده چیست؟

  1. ایمنی

 

  1. طراحی زیبا

سطح ناهموار جاده‌ها و خیابان‌ها چالش بزرگ دیگری برای تمامی خودروهای موجود در ایران به حساب می‌آید. چالشی که می‌تواند به طور مستقیم تجربه سواری سرنشینان و انتخاب آن‌ها هنگام خرید خودرو را تحت تأثیر قرار دهد. تیگو 7 «آی ای» با توجه به بهره‌مندی از سیستم تعلیق Multi-link توانسته تجربه رانندگی نرمی را برای خریدارانش به ارمغان آورد. همچنین سقف پانورامیک برقی این خودرو در کنار مانیتور 9 اینچ لمسی، دوربین 360، سیستم فرمان برقی  EPS، سیستم TPMS  کنترل فشار باد تایرها، قابلیت Mobile Mapping  برای اشتراک‌گذاری محتوای گوشی و تبلت هوشمند، سیستم انتخاب حالت رانندگی (Eco/Sport)، حس‌گر باران، سیستم صوتی قدرتمند، سیستم ورود و به خودرو و استارت بدون کلید Keyless، سیستم تهویه اتوماتیک دوگانه و کاهش قابل توجه صدای موتور در این کراس اور از دیگر عوامل تأثیرگذار دیگر در بالا بردن کیفیت سواری در تیگو 7 «آی ای» به‌حساب می‌آیند.

در کنار ویژگی‌های فنی و ظاهری تیگو 7 «آی ای»، می‌توان گفت وجه تمایز بارز این کراس اور نسبت به بسیاری از رقبایش بازخورد مثبت بازار نسبت به آن بوده‌است. پیشرانه یک و نیم لیتری توربو شارژ تیگو 7 که توسط شرکت AVL اتریش طراحی شده با چهار سیلندر خطی و توان 147 اسب بخار در کنار گیربکس DCT 6 سرعته این کراس اور مدرن، در طول سال‌های حضور در بازار ایران توانسته عملکرد قابل قبولی از خود نشان دهد و اعتماد مصرف‌کنندگان را به خود جمع کند. نکته مهم‌تر آنکه همین اعتماد مصرف‌کنندگان به تیگو 7 «آی ای» به واسطه عملکرد فنی قابل قبول و سازگاری با اقلیم ایران، بازار خرید و فروش این خودرو را به عنوان یک کراس اور محبوب در میان خریداران و فروشندگان رونق بخشیده چراکه ایرانیان هنگام انتخاب خودرو همواره نیم‌نگاهی به امکان فروش خودرویشان در آینده نیز دارند.

 

  1. تجربه رانندگی
اما متریال با کیفیت به کار رفته در کابین تیگو در کنار حذف ترمز دستی و جایگزینی آن با دکمه اتوهولد و ترمز پارک برقی نمای داخلی تیگو 7 آی ای را به همین میزان چشم‌نواز کرده است. صندلی‌های ارگونومیک مدرن با روکش تمام چرم قهوه‌ای تیره با دوخت سفید اسپرت هم به شکلی قرار گرفته‌اند که فضای کافی برای راحتی تمام سرنشینان را فراهم کنند تا ترکیب مناسبی از حس زیبایی و راحتی درون ماشین ایجاد شود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی