کلانشهر ارومیه میزبان فعالین صنعت خودرو و قطعات کشور

حسین طالبی مدیرعامل شرکت مدیریت رویداد نمایشگاهی اهورا در خصوص برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد: استان آذربایجان غربی با چهار کشور آذربایجان، ارمنستان، ترکیه و عراق دارای مرز مشترک است و از این حیث به عنوان قطب صنعت حمل و نقل ترانزیت بین‌المللی در کشور نامیده می‌شود.

طالبی ضمن اشاره به این موضوع که استان ارومیه با حضور مردمانی که به صنعت خودرو علاقه زیادی داشته و با توجه به جمعیت استان دومین شهر ترافیکی ایران بعد از تهران به شمار می‌رود افزود: برگزاری نمایشگاه های مختلف و جذاب نظیر نمایشگاه خودرو در شهرهایی به جز کلان‌شهرهای ایران می‌تواند زمینه ساز رشد و تعالی استان شده و باعث جذب سرمایه صنعتگران و فعالان استان نیز شود.

وی افزود: کلانشهر زیبای ارومیه با جمعیتی بالغ بر یک میلیون و دویست هزار نفر و جایگاه اقتصادی و گردشگری دارای قابلیت‌ها و ظرفیت‌های مناسبی جهت حضور و سرمایه‌گذاری فعالین صنعت خودرو و قطعات کشور شده است. بدیهی است که برگزاری این چنین نمایشگاه‌های جذابی در این استان می‌تواند ضمن آشنایی هرچه بیشتر مردم این استان و منطقه به محصولات تولیدکنندگان و مونتاژ کاران کشور شرایط را برای فروش و ارائه هرچه بیشتر خدمات فراهم سازد.

امید است که تولیدکنندگان و قطعه سازان مطرح کشور، ضمن حمایت از برگزاری نمایشگاه های مختلف در سایر استان‌های کشور به جز کلان شهرها، به رشد و تعالی این مناطق نیز توجه ویژه ای داشته باشند.

مدیرعامل و مجری برگزاری این نمایشگاه افزود: امسال این نمایشگاه با برنامه‌ریزی‌های انجام شده، متفاوت و با سطح کیفی و کمی بالاتر نسبت به سال‌های گذشته برگزار خواهد شد. این نمایشگاه فرصت مناسبی برای فعالین صنعت خودرو و قطعات کشور جهت معرفی محصولات و خدمات خود، برقراری ارتباط با مشتریان و شرکای تجاری و توسعه بازارهای صادراتی خواهد بود.

گفتنی است برگزاری نمایشگاه‌های خودرو سطح کشور، با بهره گیری از پتانسیل شرکت‌های مجری دیگر نظیر شرکت اهورا ، باعث شکست انحصار در برگزاری این نمایشگاه‌ جذاب شده و طبیعتا نتایج بهتری خواهد داشت. بهره گیری از حضور نیروهای جوان و پر انگیزه و البته شرکت‌های نوپا و دانش بنیان در برگزاری رویدادها و نمایشگاه‌های بین المللی کشور باعث می‌شود تا موج جدیدی از انگیزه برای سرمایه گذاری در این حوزه ایجاد شود. 

شایان ذکر است هم اکنون با توجه به حضور یک یا دو شرکت مدیریت رویدادهای نمایشگاهی در کشور، اکثر نمایشگاه‌های کشور بدون کیفیت و با مشکلات فراوانی برگزار شده و مجری فعلی این نمایشگاه‌ها با توجه به انحصاری کردن این موضوع، هیچ توجهی به کیفیت برگزاری نمایشگاه نداشته و تقریبا هیچ امکانات خاصی را نیز در اختیار بازدیدکنندگان و شرکت کنندگان در این نمایشگاه قرار نمی‌دهد. عدم برگزاری پرس دی، نبود امکانات برای بازدیدگنندگان، عدم آماده سازی غرفه ها در روز شروع نمایشگاه و بسیاری از معضلات دیگر نتیجه انحصاری بودن برگزاری نمایشگاه های خودرویی در کشور است.

شرکت نمایشگاه بین‌المللی ارومیه اعلام کرد که هفدهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت خودرو، قطعات و صنایع وابسته را در تاریخ 7 لغایت 10 آذرماه سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی ارومیه برگزار خواهد کرد.

علاقه‌مندان جهت کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند به وب‌سایت نمایشگاه بین‌المللی ارومیه مراجعه کنند.


منبع: https://charkhan.com/152657/%DA%A9%D9%84%D8%A7%D9%86%D8%B4%D9%87%D8%B1-%D8%A7%D8%B1%D9%88%D9%85%DB%8C%D9%87-%D9%85%DB%8C%D8%B2%D8%A8%D8%A7%D9%86-%D9%81%D8%B9%D8%A7%D9%84%DB%8C%D9%86-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی