
وی
گفت: متاسفانه در داخل کشور، کوتاهی بخش خصوصی و دولتی در استفاده از این ابزار
مشهود است به طوری که فرصت حضور سرمایهگذارانی که بازار ایران را مناسب تشخیص میدهند،
به دلایلی همچون بروکراسی عجیب و غریب ادارای و یا موانع مرتبط با قوانین و مقررات
داخلی از دست میرود. ضمن اینکه تحریمها نیز یکی از موانعی است که شاید در کم رنگ
شدن میل و رغبت سرمایهگذاران خارجی برای ورود به این عرصه موثر باشد.
وی
در پایان خاطرنشان کرد: طبیعتا پس از ورود تکنولوژی، این تکنولوژی به تدریج بومیسازی
میشود. خودروهای باکیفیت فعلی که از استانداردهای متعلق به 20 سال قبل اروپا بهره
میبرند، مرهون سرمایهگذاری شرکتهای خودروسازی داخلی و خارجی طی این مدت است.
بنابراین استقبال از سرمایهگذاری خارجی برای دو طرف سرمایهگذار و تولیدکننده
داخلی یک بازی برد- برد است.
منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/664767/%DA%AF%D8%B3%D8%AA%D8%B1%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%DA%A9%D8%B4%D9%88%D8%B1-%D8%A7%D8%B2-%D9%85%D8%B2%DB%8C%D8%AA%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AC%D8%B0%D8%A8-%D8%B3%D8%B1%D9%85%D8%A7%DB%8C%D9%87%E2%80%8C%DA%AF%D8%B0%D8%A7%D8%B1-%D8%AE%D8%A7%D8%B1%D8%AC%DB%8C-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
به
گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان
خودرو کشور با توجه به اهمیت جذب سرمایهگذار خارجی در صنعت قطعه و خودرو گفت:
بازار لوازم یدکی کشور منبع تامین بزرگ و مناسبی برای بسیاری از شرکتهای بزرگ خودروسازی
و قطعهسازی خارجی است.
ابراهیم
دوست زاده در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: سرمایهگذاری خارجی در هر
صنعتی از شاه کلیدهای رفع مشکلات کشورهای در حال توسعه برای دو طرف سرمایهگذار و
شرکت پذیرنده است که در صنعت خودروسازی به طریق اولی این موضوع صدق میکند.
عضو
هیات مدیره انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعهسازان خودرو کشور در خصوص
مزیتهای صنعت قطعهسازی کشور برای سرمایهگذاران خارجی به گستردگی بازار خودرو و
قطعه کشور اشاره کرد و افزود: ظرفیت تولید سالانه حداقل یک میلیون خودرو در کشور
به معنای وجود همین میزان مصرف در بازار خدمات پس از فروش است. همچنین با لحاظ تردد
بیش از 20 میلیون دستگاه خودرو در سطح کشور و 5 درصد استهلاک سالانه، معادل یک
میلیون دستگاه خودرو نیز در سال متوسط مصرف لوازم یدکی در بازار خدمات پس از فروش
است.
دوست
زاده بازار لوازم یدکی کشور را منبع تامین بزرگ و مناسبی برای بسیاری از شرکتهای
بزرگ خودروسازی و قطعهسازی خارجی دانست و در خصوص مزیتهای ورود سرمایهگذاران
خارجی تصریح کرد: ورود تکنولوژیهای جدید، تجهیزات و ماشینآلات بروز به چرخه
تولید منجر به تولید با روشهای نوین و کاهش قیمت خواهد شد که از مزیتهای سرمایهگذاری
خارجی برای مصرفکنندگان ایرانی تلقی میشود.