گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک ساخت کجاست؟

با وجود راننده اختصاصی هیچ مسئولیتی در قبال خسارات وارد شده به خودرو در تصادفات، برعهده مشتری نیست و مشتریان می‌توانند با خیالی آسوده از این خدمات بهره ببرند. همچنین برای استفاده از این خدمات نیازی به ارائه گواهینامه نیست.

اجاره ماشین عروس

در صورت پیشامد هر گونه مشکل در روند اجاره خودرو واحد پشتیبانی کافه رنت آماده خدمت‌رسانی به مشتریان به صورت 24 ساعته است.

طراحی ظاهری دنده دنا پلاس توربو به نسبت هوشمندانه انجام شده است و شبیه به خودروهای جدید کمپانی های معروف است. البته تلاش شده الگوی کلی طراحی خودروهای ایران خودرو حفظ شود.

تنوع خدمات موجود در پلتفرم کافه رنت باعث استقبال هر چه بیشتر کاربران از این سایت شده و رفته رفته تعداد کاربران و اجاره‌کنندگان خودرو از این پلتفرم افزایش یابد.

اجاره دنا پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک

گیربکس دنا پلاس

انوع خدمات قابل ارائه

•  ضریب دنده ۱: ۴٫۰۴۴
•  ضریب دنده ۲: ۲٫۳۷۱
•  ضریب دنده ۳: ۱٫۵۵۶
•  ضریب دنده ۴: ۱٫۱۵۹
•  ضریب دنده ۵: ۰٫۸۵۲
•  ضریب دنده ۶: ۰٫۶۷۲

عملکرد فنی گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک به چه صورت است؟

برای آن‌هایی که قصد خرید دنا پلاس توربو اتوماتیک را دارند، می‌توانند با اجاره این خودرو تجربه رانندگی با آن را داشته باشند.

تجربه اجاره انواع خودرو

کافه رنت به عنوان معتبرترین مرکز ارائه‌دهنده خودروهای اجاره‌ای، سال‌ها تجربه موفقی در این زمینه داشته است.

از جمله خدمات جالب و منحصر به فرد مجموعه کافه رنت، می‌توان به اجاره ون‌های لوکس و مسافرتی به همراه اتوبوس اشاره کرد. برای افرادی که قصد سفرهای بین شهری را دارند، ون‌های لوکس ارائه‌شده به همراه راننده اختصاصی می‌تواند فوق‌العاده باشد.

سخن آخر

همچنین خدمات بین‌الملل این مجموعه برای مشتریان در دسترس است و می‌توانند در شهرهای استانبول و دبی خودروهای مورد نظر خود را اجاره کنند.

همچنین خدمات دیگری نیز در سایت در دسترس است. به طور کلی خدمات پلتفرم کافه رنت شامل موارد زیر است:

اجاره خودرو بدون راننده

هر چند که فاکتورهای مربوط به استهلاک در این سری تا حدی قابل قبول بوده، اما این امکان وجود دارد که خودرو دچار مشکلاتی اعم از خنک سازی کافی، ضعف قطعات هیدرولیکی به کار رفته داشته باشد. این مشکلات ممکن است هزینه‌ای بیش از 30 میلیون تومان برای خریدار در بر داشته باشد.

برای شرح این موضوع باید مقایسه‌ای با خودروهای نسل قبل ایران خودرو انجام شود. تکنولوژی جعبه دنده خودروهای نسل قبل ایران خودرو شامل پژو 206، آ ال 4 است که به بیش از 30 سال پیش باز می‌گردد و در حال حاضر منسوخ شده است.

در صورتی که مشتریان قصد گشت و گذار با یک خودروی با راننده اختصاصی داشته باشند، می‌توانند از خدمات اجاره خودرو با راننده استفاده کنند.

همچنین طراحی دسته گل عروس هم جز این خدمات محسوب می‌شود. عرضه خودروهای اجاره‌ای برای شب عروسی به مشتری با مناسب‌ترین قیمت انجام می‌شود.

اجاره ون و اتوبوس

لذت رانندگی با خودروهای تراز اول جهانی تجربه بی‌نظیری است که نصیب هر فرد نمی‌شود؛ اما با وجود پلتفرم ارائه دهنده خودروهای اجاره‌ای این امکان فراهم است. برای اجاره خودرو بدون راننده داشتن گواهینامه معتبر، دارا بودن حداقل 18 سال شرط اولیه است.

اجاره خودرو با راننده

طبق نظر کارشناسان عمر مورد انتظار گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک حدود 50 هزار کیلومتر است. در صورتی که عمر کمتری داشته باشد بیشتر نشان‌دهنده استفاده غیراصولی از آن است. حتی در صورت استفاده غیراصولی از این جعبه دنده انتظار می‌رود حداقل 30 هزار کیلومتر کار کند.

کمپانی DAE یا Dong’an Automotive Engine یکی از بزرگترین کمپانی‌های چینی است که در ساخت تجهیزات خودرو فعالیت دارد و به جهت همکاری با میتسوبیشی بسیار معروف است.

تکنولوژی جدیدتر یعنی 6 سرعته که در دنا پلاس به کار رفته مربوط به خودروهای 10 سال پیش است.

طراحی ظاهری دنده دنا پلاس

شرکت چینی Dong’an Automotive Engine هم از این قاعده مستثنی نیست و بسیاری از قطعات میتسوبیشی را می‌سازد. انواع مختلف پیشرانه‌ها از جمله پیشرانه 1.3 لیتری، 1.5 لیتری و حتی 2.4 لیتری در کنار جعبه دنده‌های دستی و اتوماتیک میتسوبیشی، توسط این کمپانی چینی ساخته می‌شود.

همان طور که اشاره شد، بهتر است پیش از خرید این خودرو، رانندگی و سواری با آن را تجربه کرد. اجاره دنا پلاس یا مدل توربو آن می تواند این تجربه را به خریدار بدهد. کافه رنت آماده است تا چنین نقشی برای مشتریان و علاقمندان به خرید دنا پلاس، ایفا کند. با اجاره خودرو با بازه‌های زمانی مشخص می‌توان به یک تجربه کامل در استفاده از آن رسید.

یکی از انتقادات، عدم آشکار بودن ساخت گیربکس دنا پلاس بود. با ما همراه باشید تا با واکنش این شرکت درباره جعبه دنده محصولش، آشنا شوید.

آیا گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک ساخت داخل است؟

طبق نظر کارشناسان داخلی، الگوی ساخت گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک شباهت زیادی به نسخه‌های تویوتا یاریس دارد.

این یعنی رانندگی و استفاده از دنده در این خودروی ایرانی، تجربه‌ای جذاب مشابه با تویوتا یاریس به همراه دارد. البته در این میان باید این فاکتور را در نظر گرفت که جعبه دنده طراحی شده تنها شبیه به جعبه دنده تویوتا یاریس است و قطعا برخی از قابلیت‌های آن را ندارد.

عدم حضور فعال و موثر یک پلتفرم به منظور ارائه خدمات اجاره خودرو، طی سال‌های اخیر آشکار بوده است. کافه رنت با کارنامه درخشانی که از زمان تاسیس خود داشته، ثابت کرده است که در این حوزه پیشتاز است.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/131631/%DA%AF%DB%8C%D8%B1%D8%A8%DA%A9%D8%B3-%D8%AF%D9%86%D8%A7-%D9%BE%D9%84%D8%A7%D8%B3-%D8%AA%D9%88%D8%B1%D8%A8%D9%88-%D8%A7%D8%AA%D9%88%D9%85%D8%A7%D8%AA%DB%8C%DA%A9-%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA-%DA%A9%D8%AC/

هر چند ادعاهایی مبنی بر ساخت گیربکس دنا پلاس مدل توربو اتوماتیک توسط کمپانی‌های داخل کشور مطرح بود، اما طبق آخرین اخبار ساخت آن توسط کمپانی DAE انجام شده است.

نوع ارائه خدمات در کافه رنت به شکل‌های مختلف بوده و دست مشتری را از هر نظر باز گذاشته است. در صورتی که مشتری قصد استفاده مستقل از خودرویی را داشته باشد، این امکان برای وی فراهم است و می‌تواند خودروهای بدون راننده اجاره کند.

همچنین جعبه دنده 6 سرعته این خودرو ایرانی شامل مشخصات زیر است:

در بررسی عملکرد فنی تجهیزات یک خودرو، موارد مختلفی مورد توجه قرار می‌گیرد. در بحث استهلاک جعبه دنده، باید به این نکته توجه کرد که استهلاک آن بستگی به مواردی از جمله تکنولوژی به کار رفته در آن و سازوکار سیستم کنترل حرارت گیربکس و همچنین وزن اتاق در کنار قدرت موتور بستگی دارد.

برخلاف باور عموم که تمام قطعات کمپانی‌های ژاپنی توسط خود آن‌ها ساخته می‌شود، بخشی از تجهیزات و قطعات خودروهای ژاپنی توسط بقیه کمپانی‌ها تامین می‌شود.

حال شرکت ایران خودرو با همکاری DAE خودروهای دنا پلاس مدل توربو اتوماتیک را به بازار عرضه کرده است. جعبه دنده‌ای که برای خودروهای سری دنا پلاس و دنا پلاس توربو اتوماتیک طراحی شده، از نوع 6 سرعته اتوماتیک است که وزن حدودا 77 کیلوگرمی دارد.

گیربکس دنا پلاس توربو اتوماتیک

تکنولوژی ساخت جعبه دنده دنا پلاس مدل توربو مربوط به چه زمانی است؟

از آن جایی که کمپانی‌های ساخت خودرو و تجهیزات خودرو در چین صاحب سبک نیستند و طی چند سال اخیر مطرح شده‌اند، محصولات خود را بر اساس دیگر کمپانی‌ها می‌سازند. جعبه دنده‌های ساخت کمپانی DAE بیشتر شبیه الگوهای ژاپنی، به خصوص محصولات تویوتا است.

بهره‌مندی از خدمات خودروهای اجاره‌ای کافه رنت برای ماشین عروس، یکی از بهترین تجربیات زوج‌ها خواهد بود. گل‌آرایی با زیباترین الگوها به همراه آلبوم مخصوص از جمله مواردی است که در این بخش انجام می‌شود.

جعبه دنده اتوماتیک AT سری F6A کمپانی DAE دارای قابلیت تیپ ترونیک با حالت اسپرت و برفی است. در بازار قیمت هر بسته چیزی در حدود 1500 تا 2000 دلار است.

دنا پلاس توربو اتوماتیک پس از معرفی خود طرفدارانی در داخل پیدا کرد و خیلی سریع بین خودروهای داخلی جایی برای خود پیدا کرد. با این حال انتقاداتی نسبت به آن مطرح شده بود که ایران خودرو نسبت به این انتقادات بی‌تفاوت نماند و به سوال کاربران پاسخ مشخصی ارائه کرد.

مجموعه کافه رنت، قابلیت ارائه خدمات در بیش از 25 نقطه از شهر تهران را فراهم کرده و در استان‌های دیگر از جمله شیراز، مشهد، تبریز، رشت و … نیز میزبان مردم است.

ابعاد این جعبه دنده ۳۴۵*۵۱۱*۳۸۸ است و حداکثر گشتاور آن 280 نیوتن متر است. شایان ذکر است که طبق مشخصات مربوطه، گشتاور ورودی دنا پلاس قابلیت ارتقا تا 320 نیوتن متر را دارد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی