5 شاسی بلند پرفروش و محبوب در بازار خودرو ایران | samandblog

این خودرو در طول ارائه‌اش در ایران 2 بار در سال‌های 95 و 97 به‌روزرسانی شد که در سال 95 شامل تغییرات ظاهری و تجهیزات داخلی و در سال 97 تنها شامل تغییرات تجهیزات داخلی بود. به علاوه، بازار خودروهای دست دوم یا کارکرده بسیار پر رونق و البته پر تنوع است. یکی دیگر از این فناوری‌های BSW است که وظیفه آن نظارت بر کناره های وسیله نقلیه است؛ بدین صورت که اگر در جایی دید راننده محدود باشد، به رانندگان هشدار می‌دهد که وسیله نقلیه دیگری در کنار آن است یا خیر. سایر تکنولوژی های ایمنی مدرن شامل سیستمی می‌شوند که در صورت باز شدن کیسه هوا (مانند سرویس OnStar جنرال موتورز) به سرنشینان هشدار می‌دهند. FCW مخفف Forward Collision Warning (سیستم اخطار برخورد)،AEB مخفف Autonomous Emergency Braking (ترمز اضطراری اتوماتیک) به همراه قابلیت تشخیص عابر و BSW (اخطار نقطه کور) از آن دسته تکنولوژی‌های مخصوص جلوگیری از تصادفات هستند.

http://artofmarketing.ir

این شاسی بلند چینی یا همان بایک X35 کوچکترین کراس‌اوور است که به عنوان محصول جایگزین بایک X25‌ محسوب می‌شود. تیگارد به صورت انحصاری برای سانیار موتور پارسیان و بازار ایران خلق شده است، چرا که بایک X35‌ در سایر نقاط جهان با نام‌های دیگری همچون بیجینگ X3، بایک X3‌ و سنوا X35 شناخته می‌شود. تولید این شاسی بلند از سال 2016 شروع شده و اکنون میزبان دومین نسل این خودرو در کشور هستیم که تولید آن از سال 2019 آغاز شد.

سیستم‌های کمکی و امکانات رفاهی KMC K7

ایران خودرو در حال حاضر چند خودروی SUV تولید می‌کند که جزو گزینه‌های پرفروش در بازار هم محسوب می‌شوند. در بین این خودروها، دو مدل کراس اور هم معرفی می‌کنیم که اگرچه از دیدگاه تخصصی نمی‌توان به آنها شاسی بلند مجله خبری خودرو سمند گفت، اما از نظر برخی افراد، در دسته خودروهای نیم‌ شاسی قرار می‌گیرند. به‌طور کلی بد نیست بدانید که خودروهای کراس اور، معمولا سبکتر از SUV ها هستند و پلتفرم اصلی آنها مشابه خودروهای سواری معمولی (سدان) است.

نکته جالب توجه در خصوص کرایه خودرو فیدلیتی، قیمت کمتر آن در مقایسه با دیگر شاسی بلند 7 نفره موجود در ناواران یعنی کیا سورنتو است. KMC K7 از ترکیب پیشرانه و گیربکس یکسانی با جک S7 استفاده می‌کند، یک موتور 4 سیلندر توربو شارژ TGDi با حجم 1.5 لیتر به همراه یک گیربکس 6 دنده اتوماتیک دو کلاچه استفاده می‌کند که 171 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن‌متر گشتاور دارد. تیگو 8 پرو با پلتفرم T1X طراحی شده است؛ پلتفرمی که مهندسان سابق BMW، GM و Ford روی آن کارکرده‌اند. پیشرانه ام وی ام تیگو 8 پرو یک موتور 1.5 لیتری توربوشارژ با قدرت 156 اسب بخار و 230 نیوتن متر گشتاور است که در کنار یک گیربکس اتوماتیک CVT این خودرو را در زمان 8.9 ثانیه به سرعت 100 کیلومتر بر ساعت می‌رساند. چری تیگو 7 یک خودرو کراس‌اور چینی با تکنولوژی‌های پیشرفته‌تر از تیگو 5 است.

  • رنو داستر در تیپ‌های se و pe به شکل تک‌ دیفرانسیل و دو دیفرانسیل در دسترس خریداران قرار دارد.
  • تیگو 7 از سال 96 در بازار ایران، و تنها در تریم اکسلنت آن عرضه شد، اما در سال 97 تریم IE آن نیز ارائه شد.
  • از نمای پهلو هم با خودروی شکیل و زیبایی مواجه هستیم که شاید طراحی‌ آن با تقلید از خودروهای ژاپنی (مخصوصا برخی از مدل‌های تویوتا) انجام شده، اما بسیار چشم‌نواز است.
  • این خودرو در بازار چین با نام TIGGO 8 Plus شناخته می‌شود، اما مدیران خودرو تصمیم گرفته است تا این خودرو را در بازار ایران با نام فونیکس ارائه کند؛ به علاوه آن این خودرو به جای برند چری با برند ام وی ام ارائه خواهد شد.
  • نمای ظاهری کیا سورنتو نسل سوم، بر اساس زبان طراحی جدید کیا شکل گرفته که باعث شده است طراحی این ماشین ، پرترافتار و شکیل باشد.
این خودروها شاسی مشابهی دارند؛ اما از‌نظر ظاهر بیرونی و طراحی کابین، کاملا متفاوت به‌نظر می‌رسند. در بازار جهانی، کیفیت فنی و امکانات لکسوس NX با بی‌ام‌و X3 مقایسه می‌شود؛ درحالی‌که قیمت ارزان‌تر و هزینه نگه‌داری به‌صرفه‌تر دارد. بازار ایران مشابه بسیاری از کشورهای دنیا، به خودروهای پهن‌پیکر و شاسی‌بلند علاقه‌مند است. در این مطلب، تعدادی از کراس‌اورها و شاسی‌بلندهای محبوب بازار کشورمان را به‌ترتیب قیمت معرفی کرده‌ایم. تمامی خودروهای موجود شاسی بلند در سعادت رنت دارای بیمه کامل بدنه، بیمه شخص ثالث بوده و هزینه ی اضافه ای از مشتریان دریافت نمی شود.اما در صورتی که خواستار بیمه CDW (بیمه اجاره خودرو ) باشید شرکت از شما هزینه ای اضافه ای برای بیمه دریافت خواهد کرد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای اینکه سوءتفاهمی در هنگام فروش خودروی‌تان نداشته باشید؛ در نظر داشته باشید که کارشناسی خودرو، چه از انواع صفر کیلومتر، چه کارشناسی خودرو کارکرده امری حیاتی است.

مزایا و معایب ماشین‌های شاسی بلند چیست؟

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی