6 – شارژ شدن در حالت توقف (توقف یا ترافیکهای شهری)
منظور ما از سیستم خودکار مربوط به گیربکس DHT است که در خودروهای تیگو 8 و تیگو 7 پرو پلاگین هیبرید به کار رفته است. به علت تکنولوژی پیشرفته این گیربکس، در 9 حالت مختلف هماهنگی موتورهای برقی و بنزینی را شاهد هستیم که نه تنها جلوی اتلاف انرژی را میگیرد، بلکه منجر به کاهش مصرف سوخت و افزایش قدرت موتور میشود.
برای درک بهتر چگونگی کارکرد این گیربکس که به صورت هوشمند تنظیم میشود، نگاهی به قلب این خودرو داریم و حالات مختلف را بررسی میکنیم که هر شرایطی برای یک موقعیت خاص استفاده میشود.
8 – بازیابی انرژی ترمز در حالت تک موتوره (هنگام ترمز کردن آهسته)
اگر به طور آنی و شدید پدال ترمز را فشار دهید، این بار هر دو موتور برقی تمام گشتاور معکوس را به انرژی الکتریکی تبدیل مینمایند و باتری شارژ میشود.
5 – استفاده از حالت موازی (رانندگی در مناطق کوهستانی)
گشتاور معکوس همان نیرویی است که هنگام ترمز کردن ایجاد میشود و یکی از موتورهای برقی این بار انرژی جنبشی را از چرخها به باتری باز میگرداند و انرژی تلف شده به حداقل میرسد.
وقتی خودرو از چراغ قرمز یا ترافیک خارج میشود، هر دو موتور برقی شتاب اولیه و ملموسی را ایجاد میکنند اما همچنان موتور بنزینی فعالیتی ندارد و این خودرو کاملا برقی کار میکند.
منبع: https://charkhan.com/160512/9-%D8%AD%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%85%D8%AE%D8%AA%D9%84%D9%81-%D8%AA%DB%8C%DA%AF%D9%88-8-%D9%BE%D8%B1%D9%88-%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86-%D9%87%DB%8C%D8%A8%D8%B1%DB%8C%D8%AF/
هنگامی که باتری شارژ کافی ندارد، موتور بنزینی از طریق چرخش یکی از موتورهای برقی، باتری را شارژ میکند و این انرژی از طریق موتور برقی دوم به چرخها منتقل میشود. این موقعیت مناسب ترددهای شهری است.
7 – شارژ شدن در حالت رانندگی (سرعت کم)
2 – دو موتوره و برقی خالص (شتاب اولیه بالا)
اگر در بزرگراه رانندگی میکنید و باتری انرژی کافی برای چرخش موتورهای برقی را ندارد، موتور بنزینی به راحتی تمام انرژی را به چرخها منتقل میکند و خودرو بدون هیچ گونه نگرانی با سرعت بالایی پیش میرود.
اگر با سرعت کمی رانندگی کنید و با تنظیمات خودرو قصد دارید باتری را هم شارژ کنید و یا اگر در سرازیری پدال گاز را رها نمایید، موتور بنزینی هم خودرو را به حرکت در میآورد و هم از طریق یکی از موتورهای برقی باتری را شارژ مینماید.
در هنگام ترافیک و رانندگی با سرعت کم، فقط یکی از موتورهای برقی کار میکند و موتور برقی دیگر و موتور بنزینی دخالتی ندارند.
تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید یک ویژگی خاص نسبت به تمام خودروهای هیبرید دارد. این خودرو از دو موتور برقی به طور جداگانه یا به صورت همزمان استفاده میکند که مسئولیت تولید برق را برعهده دارند و در کنار یک موتور 1.5 لیتر توربو شارژ حداکثر گشتاور ورودی 510 نیوتن متر را تولید میکنند. این عملکرد به این معنی است که خودرو دارای شتاب بالا، توان خروجی بیشتر و افزایش سرعت چشم گیری است.
گیربکس هوشمند DHT تمام عملیاتهای پیچیده و کارآمد بالا را به صورت خودکار انجام میدهد و نیازی به دخالت راننده نیست. برای اطمینان از عملکرد دقیق تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید، این خودرو بیش از 5 میلیون کیلومتر و 30 هزار ساعت مورد تست و بررسی قرار گرفته تا اطمینان لازم از دقت عملکرد این خودرو به دست آید.
9 – بازیابی انرژی ترمز در حالت دو موتوره (هنگام ترمز کردن شدید)
1 – تک موتوره و برقی خالص ) شرایط ترافیکی)
آشنایی با 9 حالت کارکرد موتورهای برقی و بنزینی
ویژگی بارز و منحصر به فرد خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید در نحوه عملکرد موتورهای برقی و بنزینی این خودروها است. این خودروها به علت وجود گیربکس منحصر به فرد، به طور خودکار در بهترین موقعیت قرار میگیرند که که منجر به افزایش کارایی و بهینه شدن کارکرد موتور میشود.
خودروهای هیبرید و پلاگین هیبرید نه تنها آیندهای پاک و پایدار را تضمین خواهند کرد، بلکه از نظر کیفیت و کارایی مانند سرعت، قدرت و افزایش بهرهوری نیز در موقعیت مطلوبتری نسبت به خودروهای بنزینی قرار میگیرند که نیازهای امروزی ما را برآورده خواهند کرد و شاید شما هم با یک بار تست و بررسی این خودروها، تصمیم خود را برای جهش به دنیای پیشرفته خودروهای پلاگین هیبرید عملی کنید.
4 – استفاده از موتور بنزینی (رانندگی در بزرگراه)
این عملکرد در هنگام سفرهای شهری و مسافرتهای جادهای منجر به افزایش بهرهوری خودرو و جلوگیری از اتلاف انرژی میشود و خودرو میتواند در سه حالت برقی، هیبرید و بنزینی به حرکت درآید.
اگر پشت چراغ قرمز توقف کردهاید و یا در ترافیک شدید کلانشهرها به سختی جلو میروید، در این حالت گیربکس جلوی اتلاف انرژی را میگیرد و از طریق موتور برقی یک باتری را شارژ مینماید.
وقتی مشغول رانندگی در یک منطقه کوهستانی با شیب زیاد هستید، دو موتور برقی به همراه موتور بنزینی گشتاور بالایی را به چرخها میرسانند و تیگو 8 پرو پلاگین هیبرید با شتاب سریعی سربالایی را پشت سر میگذارد.
3 – سری و برد گسترده (شارژ باتری)