LBS چیست و چه نقشی در ردیاب‌ها دارد؟

در این مقاله توضیح دادیم که LBS چیست، چطور کار می‌کند و چه نقشی در انواع ردیاب دارد. معمولا همه ردیاب‌ها به این فناوری مجهز هستند و نیازی نیست برای بهره‌مندی از این فناوری دستگاه جداگانه‌ای را خریداری کنید. با این حال برای اینکه جی پی اس و ال بی اس هر دو بهترین عملکرد را داشته باشند، باید ردیاب موردنیازتان را از فروشگاه معتبری خریداری کنید که محصولات باکیفیت و اورجینالی را به فروش می‌رساند.

قبل از اینکه توضیح دهیم LBS چیست، بهتر است مختصر آشنایی با نحوه کارکرد جی پی اس داشته باشید. در اطراف کره زمین ماهواره‌هایی مدام در حال چرخش هستند که سیگنال‌های حاوی اطلاعات را به زمین می‌فرستند. گیرنده‌های انواع ردیاب، این اطلاعات را می‌گیرند و با محاسبات دقیقی، موقعیت جغرافیایی خودرو یا هر چیز دیگری را که به آن متصل هستند، گزارش می‌کنند. بر این اساس اگر جی پی اس در نقاط کور و خارج از دسترس ماهواره‌ها باشد، از ماهواره‌ها سیگنال و به تبع آن اطلاعاتی را نمی‌تواند دریافت کند و در نتیجه موقعیت‌یابی مختل می‌شود.

LBS چگونه کار می‌کند؟ نحوه موقعیت‌یابی ردیاب با استفاده از فناوری ال بی اس

کاربرد فناوری ال بی اس در جی پی اس‌های شخصی

در چنین شرایطی فناوری LBS تعبیه شده در ردیاب، به نزدیک‌ترین دکل مخابراتی سیگنالی ارسال کرده و پس از دریافت اطلاعات لازم از دکل، موقعیت تقریبی خودرو را گزارش می‌کند. در واقع ال بی اس تنها زمانی کاربرد دارد که جی پی اس کوچک شما نتواند موقعیت‌یابی کند.

فناوری LBS چه نقشی در انواع ردیاب‌ها دارد؟

درصورتی‌که ردیاب خودروی شخصی شما مجهز به فناوری ال بی اس باشد، دیگر هیچ دغدغه‌ای بابت عدم موقعیت‌یابی آن در نقاط کور نخواهید داشت و به عبارتی همواره حتی در نقاط فاقد آنتن‌دهی به سادگی می‌توانید بر خودروی خود نظارت کنید. چنین نظارت دائمی، احتمال سرقت خودروی ارزشمند شما را تقریبا به صفر می‌رساند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/150561/lbs-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA-%D9%88-%DA%86%D9%87-%D9%86%D9%82%D8%B4%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B1%D8%AF%DB%8C%D8%A7%D8%A8%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%AF%D8%9F/

وجود این فناوری به ویژه برای ردیاب خودروهای سنگین اهمیت بیشتری دارد؛ چرا که معمولا رانندگان این وسایل نقلیه مدام در جاده‌ها و مسیرهایی رفت‌وآمد دارند که جی پی اس عملکرد خوبی ندارد. با نصب ردیاب مجهز به فناوری ال بی اس، ناوگان‌هایی که خودروهای سنگین را به امانت می‌دهند، همیشه می‌توانند از عملکرد و وضعیت راننده و ماشین خود مطلع باشند.

معمولا انواع ردیاب یا جی پی اس، اطلاعات موردنیاز خود برای ردیابی را از ماهواره‌ها دریافت می‌کنند؛ اما در مواقعی که ردیاب نمی‌تواند ماهواره‌ای را تشخیص دهد و به عبارتی در نقاط کوری مانند طبقات زیرین پارکینگ‌های چندطبقه قرار دارد، ال بی اس شروع به کار می‌کند.

کاربرد مهم دیگر این فناوری، زمانی است که از جی پی اس‌های شخصی مانند  ردیاب کودک استفاده می‌کنید. این ابزارها برای ردیابی کودکان، سالمندان و دیگر اقشار آسیب‌پذیر جامعه مورداستفاده قرار می‌گیرند تا والدین دغدغه‌ای بابت به خطر افتادن امنیت عزیزان خود نداشته باشند. درصورتی‌که ردیاب شخصی به فناوری LBS مجهز باشد، در هر مکانی بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از موقعیت جغرافیایی فرد موردنظرتان مطلع شوید؛ بی‌آنکه دغدغه‌ای بابت عدم آنتن‌دهی در برخی مناطق داشته باشید.

اطلاع از موقعیت جغرافیایی خودروی مجهز به ردیاب در نقاط کور، تنها مشتی از خروار کاربردهای این فناوری است که معمولا همه جی پی اس‌ها به آن مجهز هستند. کاربرد و به عبارتی مزیت این فناوری در انواع ردیاب‌های مختلف عبارت‌اند از:

کاربرد فناوری ال بی اس در جی پی اس‌های خودرو‌

ردیاب‌ها بهتر از هر ابزار دیگری امنیت دارایی‌های ارزشمندی مانند خودرو را تضمین می‌کنند. اما اغلب کسانی که قصد نصب و استفاده از ردیاب را دارند، چنین سوالی برایشان پیش می‌آید که ردیاب در نقاط کور و فاقد آنتن‌دهی چطور کار می‌کند و آیا اصلا در چنین مناطقی امکان ردیابی جی پی اس وجود دارد یا خیر. پاسخ این سوال در فناوری خاصی به نام LBS نهفته است. در این مقاله به زبان ساده توضیح می‌دهیم که LBS چیست و چه نقشی در ردیاب‌ها دارد. از شما دعوت می‌کنیم تا انتهای این مطلب کاربردی همراه ما باشید.

LBS چیست؟ آشنایی با یک تکنولوژی قدرتمند برای رفع نگرانی‌های شما!

در این زمینه پیشنهاد ما فروشگاه ایران رهیاب است که با سال‌ها سابقه درخشان به عنوان اولین مرکز پخش و فروش ردیاب خودرو و ردیاب شخصی و ردیاب آهنربایی در ایران فعالیت دارد. شما می‌توانید انواع ردیاب مجهز به فناوری LBS را از این فروشگاه خریداری کنید و هر کجای ایران که باشید، درب منزل تحویل بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر به وب‌سایت ایران رهیاب به نشانی iranrahyab.com مراجعه کنید.

پارکینگ‌های طبقاتی نمونه‌ای از این نقاط کور هستند که از اتفاق بسیاری از سرقت‌های خودرو نیز از چنین مکان‌هایی اتفاق می‌افتد. در این شرایط ال بی اس به عنوان فناوری قدرتمندی وارد عمل می‌شود. ال بی اس (LBS) که به نام سرویس مکان مبنا هم شهرت دارد، مخفف عبارت Location Based Service بوده و به معنای مکان دکل مخابراتی است. این فناوری زمانی وارد عمل می‌شود که هیچ سیگنالی بین جی پی اس و ماهواره ردوبدل نشود. در نتیجه ردیاب‌ها با وجود این سرویس در نقاط کور هم کارکرد صحیحی خواهند داشت.

همچنین فناوری ال بی اس برای ردیابی دقیق اشخاصی که مشاغل پرخطری دارند، بسیار حائز اهمیت است. برای مثال در صورتی که آتش نشانان ردیاب شخصی مجهز به LBS را همراه خود داشته باشند، در صورت بروز حوادثی مانند حادثه پلاسکو که آتش نشانان در نقاط کور گیر افتاده بودند، می‌توان به سادگی آن‌ها را ردیابی کرد و در سریع‌ترین زمان ممکن نجات داد. علاوه بر این استفاده از جی پی اس‌های شخصی مجهز به ال بی اس برای تامین امنیت غواصان و دریانوردان، کارگران معدن و نیروهای انتظامی از واجبات است.

خرید انواع ردیاب مجهز به فناوری LBS از فروشگاه ایران رهیاب

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی