QQ Wuijie Pro برقی شده ام‌وی‌ام ۱۱۰

محصول برقی جدید، از طراحی اسپرتی برخوردار است که نشان جدید چری، در آن خود‌نمایی می‌کند. QQ Wuijie Pro از چراغ‌های جلویی تقریبا صلیبی با جلو‌پنجره فیک، استفاده می‌کند.  در بدنه آن، از یک نوع آلومینیوم با استحکام بالا به‌کار گرفته شده است.

این هاچ‌بک برقی دو در، بر‌اساس قدرت موتور و توانایی طی مسافت، در چهار تریم ارائه می‌شود. مدل پایه، دارای برد رانندگی ۳۰۱ کیلومتر و موتور ۵۵ کیلو‌واتی و حداکثر گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر با حداکثر سرعت ۱۲۰ کیلومتر‌بر‌ساعت می‌باشد. چری مدل دوم را با برد ۴۰۸ کیلومتر، حداکثر توان موتور ۷۰ کیلو‌وات، حداکثر گشتاور ۱۲۰ نیتون‌متر و حداکثر سرعت ۱۲۵ کیلومتر‌بر‌ساعت ارائه می‌کند.در هر‌دوی این نسخه‌ها موتور، در قسمت عقب خودرو نصب شده است.

چری در سال گذشته با عرضه QQ آیس‌کریم و با هدف رقابت با خودروهای دیگر در این سگمنت و واگذار نکردن بازار خودروهای کوچک شهری، مجددا برند QQ را برگرداند.

 قیمت QQ Wuijie Proا از ۱۱۹۰۰ الی ۱۵۰۰۰ دلار اعلام شده است.


منبع: https://charkhan.com/127244/qq-wuijie-pro-%D8%A8%D8%B1%D9%82%DB%8C-%D8%B4%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D9%85%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%85-%DB%B1%DB%B1%DB%B0/

در مرکز خودرو، یک صفحه‌نمایش وجود دارد که امکان دسترسی به تنظیمات را به راننده می‌دهد که در زیر آن یک ردیف دکمه‌های مختلف وجود دارد. در زیر این دکمه‌ها یک دکمه دیگری وجود دارد که هنوز عملکرد آن کاملا مشخص نیست.

QQ Wuijie Pro از تراشه نسل سوم کوالکام ۶۱۵۵ که برای خودروها در‌نظر گرفنه شده است استفاده می‌کند. این تراشه، امکان دید پانورامای ۵۴۰ درجه‌ای از اطراف را فراهم می‌کند. (با تصویر‌برداری ۱۸۰و ۳۶۰ درجه‌ای از جلو و ترکیب آن‌ها توسط تراشه)

QQ Wuijie Pro دارای ابعاد ۳۴۰۲، ۱۶۸۰ و ۱۵۵۰/۱۵۵۹ میلیمتر در طول، عرض و ارتفاع می‌باشد که دارای ۲۱۶۰ میلیمتر فاصله‌محوری با لاستیک‌های ۱۶ اینچی است. این خودرو با داشتن چهار صندلی، مناسب حمل چهار سرنشین می‌‌باشد و صندلی‌های عقب با قابلیت خم شدن، امکان افزایش فضای بار را افزایش می‌دهد.

چری با به‌کار گرفتن این تراشه در محصولی چون QQ Wuijie Pro سنت‌شکنی کرد زیرا به‌کاربردن این نوع قابلیت‌ها در خودروهای کوچک، چندان رایج نیست.

 

 QQ یک خودروی کوچک شهری از گروه چری است که در ایران با نام ام‌وی‌ام ۱۱۰ شناخته می‌شود و به دلیل ابعاد مناسبش برای شهرهای پر‌ترافیکی چون تهران، علی‌زغم قیمت بالا، با استقبال مناسبی رو‌به‌رو شد. اکنون چری یک خودروی دیگری را با نامQQ Wuijie Pro معرفی کرده است که به‌نوعی برقی شده همان ام‌وی‌ام ۱۱۰ است.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی