بهتر است بهجای اینکه از چندین فشارسنج در هر بار استفاده کنید، از یک فشارسنج خوب و قابلاعتماد استفاده کرده تا فشارسنجهای مختلف که ممکن است خطاهای متفاوتی داشته باشند، شمارا بهاشتباه نیندازند. شاید هم اگر بیشتر از یک فشارسنج دارید، میتوانید آنها را با یکدیگر کالیبره کرده و برای مثال روی یکی از آنها میزان عددی را که کمتر یا بیشتر از آنیکی نشان میدهد بنویسید.
تایرهای خیلی صاف و بدون آج
چرا در هنگام شب و یا صبح زود باید این کار را انجام داد؟ زیرا گرما، فشار باد داخل تایرها را افزایش داده و اگر شما فشار آنها را هنگامیکه داغ هستند بررسی کنید، عدد چندان درستی را به شما نشان نخواهند داد. اکثر تولیدکنندگان تایر، عدد توصیهشده برای تایرهای سرد را برای شما گفتهاند. پس بهتر است با همان عدد توصیهشده، عدد روی فشارسنج را تنظیم کنید. البته یکراه غیرعلمی برای تشخیص تایر سرد این است که دستتان را روی لاستیک گذاشته و ببینید که حس گرما میکنید یا خیر؟ اگر پاسخ خیر بود میتوان به عدد روی فشارسنج اعتماد کرد.
از وسایل فشارسنج مناسب و استاندارد استفاده کنید
فشار باد لاستیک موتور سیکلتها بر اساس مدل موتوسیکلت، سایز لاستیک، نوع لاستیک، نوع جاده، تک سرنشین بودن یا دو سرنشین بودن متفاوت است. بنابر این نمیتوان برای همه موتورسیکلتها نسخه واحدی را عنوان کرد.
البته این را نیز باید دانست که بعضی از موتورسیکلتها، حساسیت بیشتری به باد تایرهای خود نسبت به موتورهای دیگر دارند. این به چه معناست؟ یعنی ممکن است شما قبلاً موتورسیکلتی داشتید که فشار تایرهای آن را روی عدد خاصی تنظیم میکردید. حالا اگر موتور خود را تغییر داده و یا حتی شرایط آبوهوایی، بهکلی تغییر کرده است، باید فشار باد تایرها را متناسب با نوع موتور و آبوهوای مربوطه، تنظیم کنید.
با چرخان باشید تا با نکات کلیدی در مورد فشار باد تایر موتورسیکلتها، بیشتر آشنا شویم:
یک تایر خیلی صاف میتواند در رانندگی شما اثر گذاشته و باعث شود که فکر کنید جایی از موتورسیکلتتان دچار مشکل شده است. تایر صاف به دلیل از دست دادن و یا کاهش سطح آجها، میتواند رانندگی ناخوشایندی را برای شما به ارمغان بیاورد. پس بهتر است برای جلوگیری از یک دردسر، یا این لاستیک را عوض کرده و یا همیشه میزان فشار باد داخل آن را طوری تنظیم کنید که احتمال آسیبدیدگیاش، بسیار کمتر شود.
نکته مهم: