قابلیت جذاب تسلا در تشخیص چاله‌ها!

موارد ذکر شده تنها بخش کوچکی از ویژگی‌های شگفت‌انگیز تسلا برای خودروهای تولیدی خود است. تمامی این امکانات جذاب، راحتی، امنیت و آسایش بیشتر را برای راننده و سرنشینان به ارمغان می‌آورد تا سفری لذت‌بخش را تجربه کنند.

از روزهایی که هنرمند مشهور جهان، لئوناردو داوینچی تصاویری از یک وسیله نقلیه ترسیم کرد، زمان زیادی گذشته است. شاید اگر لئوناردو هم امروز در میان ما بود، از قدرت شگفت‌انگیز علم تعجب می‌کرد. البته بعد از او افراد زیادی برای تولید خودرویی چهارچرخ تلاش کردند و خودروهای مختلفی با حجم و ابعاد متفاوت تولید کردند. اما اولین خودروی جهان با شکل امروزی در 1767 میلادی و در فرانسه ساخته شد.

یکی از مشکلاتی که همه خودروها با آن روبرو می‌شوند، وجود چاله و سطوح ناهموار در سطح خیابان‌ها است. به همین دلیل زمانی که با سرعت زیاد در جاده در حرکت هستید، این چاله‌ها صدمات زیادی به زیر بدنه خودرو وارد می‌کند. تسلا در آخرین به‌روزرسانی خودروهای خود یک ویژگی جذاب به آن اضافه کرد که از آسیب‌های زیاد در زیر بدنه خودرو جلوگیری می‌کند. در این ویژگی جذاب تسلا خودروهایش را توانمند کرده تا تمام جاده پیش روی راننده را اسکن کند و جلوتر از رسیدن خودرو، تمام چاله‌ها تشخیص داده می‌شوند.

به عبارت دیگر تسلا این ویژگی را بر اساس نقشه راه ناهموار فعال کرده و چاله‌های جدید را نمی‌تواند بشناسد. البته ایلان ماسک به‌عنوان صاحب برند تسلا در تلاش برای ایجاد سیستمی بازدارنده است که با برچسب‌گذاری سه‌بعدی برای ایجاد نقشه چاله‌ها و شکاف‌های جاده، شرایط این فناوری را بهبود بدهد. این خودروسازی هوشمند و قدرتمند، امکانات متعدد دیگری نیز به خودروهای خود اضافه کرده که در هیچ‌کدام از خودروها مشاهده نمی‌شود. در ادامه برخی از این ویژگی‌های جذاب و شگفت‌انگیز را باهم مرور می‌کنیم.

صاحبان خودروهای تسلا با انتخاب گزینه  «Comfort»در تنظیمات خودرو خود می‌توانند تعلیق تطبیقی را فعال کنند. در این ویژگی جذاب و جدید شکاف‌های جاده قابل‌تشخیص هستند. البته تسلا به‌تازگی این ویژگی را به خودروها اضافه کرده و هنوز هم نواقصی در آن دیده می‌شود. به همین دلیل ممکن است برخی از شکاف‌ها و چاله‌ها به‌خوبی دیده نشوند. تسلا بیان کرده که فقط شکاف‌هایی تشخیص داده می‌شوند که در دسترس باشند.

شاید یکی از رانندگان خودرو تسلا، اتومبیل خود را در جایی پارک کرده باشد و احتمال تصادف با موتور یا سایر وسایل نقلیه وجود داشته باشد. در این شرایط هم دوربین‌های حالت سنتری (حالت نگهبان) در تسلا فعال هستند تا در صورت تصادف با موتور و اتومبیل‌های دیگر، تمام صحنه تصادف را به‌صورت فیلم ضبط کنند و پیامی برای راننده ارسال شود.

البته تسلا با کمک اتصال به اینترنت و اپلیکیشن خود این امکان را برای رانندگان و کاربران خودروهایش فراهم کرده که از راه دور هم تمام دکمه‌های کنترلی خودرو را تحت کنترل بگیرند. بنابراین حتی زمانی که کاربران در محل کار باشند، به‌راحتی می‌توانند به دکمه‌های خودرو در پارکینگ منزل تسلط پیدا کنند.

درنهایت قابلیت دیگری که می‌توانیم به جذابیت‌های بی‌شمار تسلا اضافه کنیم، سوئیچ فوق حرفه‌ای خودرو تسلا است. بنابراین صاحب خودرو می‌تواند از گزینه‌های متعددی به جای سوئیچ و کلید خودرو استفاده کند. به‌طور مثال شاید تلفن همراه، کارت بانکی یا سایر وسایل الکترونیکی را به‌عنوان سوئیچ خودرو تعریف کند. این کار امنیت قفل تسلا را تا حد قابل توجهی افزایش داده و احتمال سرقت را پایین می‌آورد.

سیستم تعلیق هوا گزینه جذاب دیگری است که کاربران خودرو تسلا را راضی نگه دارد. بر اساس این قابلیت، سامانه تعلیق هوا روی خودرو تعبیه شده و بر اساس مختصات جی‌پی‌اس، متعادل‌ترین هوا را در داخل خودرو به گردش درمی‌آورد. بنابراین رانندگان در مسافرت‌های طولانی با آب‌وهوا و جاده‌های متفاوت، احساس خستگی نخواهند کرد.

ویژگی‌های جذاب خودروهای تسلا

نرم‌افزاری برای تشخیص چاله‌ها

کمپانی تسلا جذابیت‌های شگفت‌انگیزی برای خودروهای خود در نظر گرفته است. در این میان تشخیص چاله‌های خیابان و سیستم تعلیق برای محاسبه جاده‌های ناهموار قابلیت جدیدی است که تسلا به تمام خودروهای تولیدی خود اضافه کرده تا سرآمد تمام خودروسازان در جهان باشد. اگر شما هم دوست دارید با این قابلیت و سایر ویژگی‌های جذاب این کمپانی آشنا شوید، در ادامه این صفحه همراه ما بمانید.

کمپانی تسلا فقط با قدمتی کمتر از 20 سال توانسته مرزهای علم و فناوری را جابجا کند و سهم قابل توجهی از پیشرفت‌ صنعت خودرو را به خود اختصاص داده است. حالا تسلا با ورود به حوزه تولید خودروهای الکتریکی دریچه‌ای جدید به فناوری جذاب صنعت خودرو بازکرده و کاربری وسایل نقلیه را برای همه راحت و آسان کرده است.

صفحه نمایش لمسی و تاچ اسکرین هم قابلیت دیگری است که تسلا به خودروهای تولیدی خود بخشیده تا امکانات متفاوت مانند بازی کامپیوتری، نقشه‌خوانی، مکان‌یابی و سایر موارد برای راننده در دسترس باشد.

ممکن است برای شما هم جالب باشد که اولین خودروی الکترونیکی در سال 1888 ساخته شد و به‌سرعت صنعت خودروسازی در جهان شکل و رویی جدید به خود گرفت. حالا در تمام کشورها، خودروسازان مختلف محصولات متفاوتی با کیفیت مختلف تولید می‌کنند؛ اما اگر بگوییم تسلا سرآمد همه آن‌هاست، اغراق نگفتیم.

 

اولین امکان جالبی که در خودروهای تسلا دیده می‌شود، تجهیزات اتو پایلوت است. بنابراین خودرو با کمک این سامانه می‌تواند ایمنی بیشتری داشته باشد و را از خطرات مختلف در مسیر جاده دور نگه داشته شود. این سامانه دارای 8 دوربین خارجی و 12 حسگر داخلی است و هر روز آپدیت شده و پیشرفت می‌کند.

در این شرایط مسلما صاحب خودرو تسلا با مشکل چندانی روبرو نخواهد شد؛ اما شما به عنوان موتورسوار باید به دنبال خلافی موتور باشید و آسیب‌های مختلفی که به موتور وارد شده، برطرف نمایید. البته موتورسوار هم با خرید یک موتور باکیفیت و مرغوب، مانند خرید قسطی موتور بنلی آسیب‌های کمتری خواهد دید و هزینه‌های کمتری برای تعمیر موتور پرداخت خواهد کرد.

مزیت جالب بعدی دسترسی به اینترنت با سرعت بسیار بالا برای راننده و سایر سرنشینان خودرو است. بنابراین صاحبان خودرو با این امکان به‌راحتی می‌توانند به دنیای اینترنت متصل شوند، از طرح ترافیک در جاده مطلع باشند یا اینکه موسیقی و فایل‌های صوتی مورد علاقه خود را دانلود و گوش کنند.

این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است


منبع: https://charkhan.com/127420/%D9%82%D8%A7%D8%A8%D9%84%DB%8C%D8%AA-%D8%AC%D8%B0%D8%A7%D8%A8-%D8%AA%D8%B3%D9%84%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D8%B4%D8%AE%DB%8C%D8%B5-%DA%86%D8%A7%D9%84%D9%87%D9%87%D8%A7/

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی