اولین نمونه وانت دو کابین صحرا برپایه پلتفرم اختصاصی Z1V1 زامیاد، تولید شد!

اما مهم‌تر از همه این اطلاعات، خبریست که برای اولین بار، اکنون رسانه‌ای می‌شود: نسخه‌ای از این وانت دو کابین، طی ماه‌های گذشته در خطوط مونتاژی زامیاد به تولید رسیده است!

اینگونه که گفته می‌شود، فاز اول این پروژه با هدف تولید شاسی محرک عریض با مجموعه‌های جدید از جمله تعلیق جلو، سیستم فرمان، ترمز، دیفرانسیل جلوی جدید و… جهت ایجاد پلتفرمی جدید برای محصولات آتی زامیاد در دستور کار قرار دارد.

هنوز تصویری از این خودرو منتشر نشده است. اما امکانات رفاهی و مشخصات آن را می توان در سطح بالاتری از وانت دو کابین کارون تصور کرد. در رابطه با امکانات رفاهی، فعلا هیچ حرفی نمی‌توان زد؛ اما در رابطه با مشخصات فنی، قرار است در صحرا از موتور ارتقاء‌ یافته M24 که M24 پلاس نام دارد ، استفاده خواهد شد. هنوز از خروجی موتور ارتقاء یافته، اطلاعاتی منتشر نشده است؛ ولی موتور قبلی که هم اکنون در پادرا پلاس و کارون نیز استفاده می‌شود، توانایی تولید 94 اسب بخار، قدرت و 187 نیوتن متر، گشتاور را دارد.

معرفی پلتفرم Z1V1

قبل از این، شرکت زامیاد زمان بهره‌برداری از وانت دو کابین صحرا را اواخر سال 1401 وعده داده بود. حال باید صبر کرد و دید تا به این وعده خود پایبند خواهد بود یا خیر؟!