با 10 شاسی‌بلند 7 نفره محبوب بازار ایران آشنا شوید | samandblog

از آنجا که در بالا تر توضیح دادیم , محبوبیت خودروهای شاسی بسیار بیشتر از خودروهای کروک است . اگر بخواهیم بگوییم محبوبیت کدام مدل بیشتر است باید بدانید که شاسی بلند نسبت به کروک بسیار محبوبیت بیشتری دارد . شاسی بلند از دید خیلی از رانندگان گزینه بسیار مطلوبی برای خانواده می باشد اما برای جوانان اصولا این مدل از خودرو زیاد مورد پسند نیست . شاسی بلند به مدلی از ماشین می‌گویند که ارتفاع آنها از ماشین‌های معمولی یا همان سواری بسیار بیشتر است .

  • در این گزارش پنج نکته طلایی راهنمای خرید SUV ذکر شده تا شما را در امر خرید این مدل خودرو نو و یا کارکرده راهنمایی کند.
  • از سیستم‌های کمکی راننده سوئیست DX3 می‌توان به کروز کنترل؛ کنترل ایستایی در سربالایی، کنترل سرعت در سرازیری، کنترل کشش و پایداری اشاره کرد.
  • بعضی نمونه‌های قدیمی‌ X3 به پیشرانه سه‌لیتری و سیستم دودیفرانسیل X درایو مجهزند؛ اما غالب مدل‌های واردشده در سال‌های اخیر، به‌دلیل محدودیت‌های قانونی از موتور دولیتری توربوشارژ بهره می‌برند.
  • این مدل از خودروها به دلیل جاداری بسیار زیاد برای خانواده ها بسیار مناسب می باشد زیرا با داشتن فضای بسیار بیشتر , سرنشینان می‌توانند به راحتی در این خودرو نشسته و از مسافرت و رفت و آمدها لذت ببرند .
  • تویوتا تا پیش از C-HR و پریوس، زبان طراحی ساده‌تر و متفاوتی داشت، اما این دو خودرو با ظاهری کاملاً متفاوت تولید شدند.
  • همچنین تجهیزات رفاهی قابل‌ارائه برای این خودرو در سطح بالایی قرار می‌گیرد.

اولین موردی که درباره این خودرو می‌توانیم به آن اشاره کنیم، ظاهر زیبایش است. در واقع طراحی ظاهری X22 هیچ ایراد خاصی ندارد و به حد قابل قبولی از پختگی رسیده است. وقتی از بغل هم به این شاسی بلند نگاه می‌کنیم، حالت آیرودینامیکی آن کاملا خودنمایی می‌کند. این خودرو یک پیشرانه 1.5 لیتری دارد و قدرتی معادل 105 اسب بخار را ایجاد می‌کند که مقدار ناچیزی برای یک شاسی بلند است و شتاب آن را کاهش می‌دهد. برای تهیه شاسی بلندهای تولید داخل باید به سراغ محصولات دو خودروساز بزرگ وطنی یعنی ایران خودرو و سایپا برویم. این دو شرکت، شاسی بلندهای مختلفی (که عمدتا چینی هستند) را تولید یا مونتاژ می‌کنند و با قیمت‌های مناسب‌تری نسبت به نمونه‌های وارداتی به فروش می‌رسانند.

بررسی مشخصات فنی تیگارد X35

کیفیت ساخت بالا، ایمنی مناسب و داشتن استانداردهای اروپا از مشخصه‌های اصلی این خودرو شاسی‌بلند چینی به شمار می‌آید؛ اما اولین نکته‌ای که توجه شما را به خود جلب می‌کند طراحی کوپه این خودرو است که جذابیت خاصی به آن می‌بخشد. نظر ما درباره خودروهای بالا چیست؟ آیا ماشین های شاسی بلند دیگری نیز وجود دارند که بخواهید آن‌ها را به عنوان بهترین شاسی بلند در ایران به دیگران معرفی کنید؟ خوشحال می‌شویم نظرات و پیشنهادات خود را از طریق بخش دیدگاه‌ها با ما در میان بگذارید. سانگ یانگ تیوولی هم یکی از گزینه‌های بهترین ماشین شاسی بلند موجود در ایران است که طرفداران خاص خودش را دارد. این خودرو با موتور چهار سیلندر ۲ لیتری و قدرت ۱۵۵ اسب‌بخار، مصرف سوختی معادل هشت لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد.

قیمت بازار

سیستم دو دیفرانسیل این خودرو دارای 3 حالت Auto، 2H و Lock است که با توجه به شرایط و تغییر آن می‌توانید به عنوان مثال، در حالت Lock آن زمانی که در خارج از جاده گیر کرده‌اید، به سادگی خودرو را از درون چاله خارج کنید. مصرف سوخت این خودرو به صورت متوسط 7.5 لیتر در هر 100 کیلومتر و حجم باک آن 55 لیتر است که به صورت متوسط باید قادر باشید تا با هر باک پر 730 کیلومتر را طی کنید. طراحی لاماری ایما از زبان طراحی جدید خودروسازان چینی برای ماشین‌های جدید خود که شامل استفاده از چراغ‌های جاو باریک، استفاده از زاویه‌های خشن و جلوپنجره بزرگ است پیروی می‌کند که اولین بار توسط Jeep انجام شد.

سانتافه را می‌توان بدون شک، یکی از محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین شاسی بلندهای بازار خودروی ایران دانست که از بدو ورود به کشور مورد استقبال فراوانی قرار گرفت و بسیاری را ترغیب به خرید خودرو شاسی بلند کرد. لکسوس NX200t مجهز به پیشرانه دولیتری توربوشارژ ۲۳۵ اسب‌بخار قدرت و ۳۵۰ نیوتن‌متر گشتاور تولید می‌کند. این مدل با جعبه‌دنده مجله خبری خودرو سمند شش‌سرعته تیپ ترونیک حدود ۷ ثانیه بعد از شروع حرکت به سرعت صد کیلومتر بر ساعت می‌رسد و ۱۰ لیتر بنزین در صد کیلومتر مصرف می‌کند. قیمت نمونه‌های کم‌کارکرد NX300h در بازار ایران حدود ۳٫۵ میلیارد تومان است؛ درحالی‌که NX200t به‌دلیل تعداد اندک واردشده قیمت مشخصی ندارد و گاهی تا ۵ میلیارد تومان نیز ارزش‌گذاری می‌شود.

http://artofmarketing.ir

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی