بررسی نحوه ی عملکرد PLC صنعتی و قطعات آن مجتمع فنی پایتخت

این منبع تغذیه ولتاژهای 24 ولت DC و 110 یا 220 ولت AC را برای ایجاد ولتاژ 5 ولت DC استفاده می کند. این امر باعث می شود مدار منطقی پردازنده و واحدهای ورودی و خروجی به خوبی عمل کنند. نکته بسیار مهم و قابل ذکر این است که ولتاژ منبع تغذیه باید بصورت دقیق تنظیم شده باشد. در اکثر سیستم های plc ولتاژی که استفاده می شود 5 یا 5/2 ولت DC است. می‌توان گفت تقریباً همه برندهایی که در حوزه اتوماسیون صنعتی فعال هستند، در حال تولید و توسعه PLCهای برند خود هستند. اما برخی از این برندها به خوبی توانسته‌اند گوی رقابت را از بقیه ربوده و پیشتاز این عرصه در اتوماسیون صنعتی شوند.

  • ما می‌توانیم با استفاده از این با کمک برنامه نویس یا رابط اپراتور، حالت پردازنده را تغییر دهیم.
  • در حالی که ماژول های ورودی و خروجی معمولاً با PLC های ماژولار و توزیع شده مرتبط هستند.
  • برای کنترل و تغییر انجام پروسه ی یک دستگاه که توسط PLC انجام میشود نیاز به یک متخصص یا برنامه نویس نیست!
  • شده و تحلیل داده‌های دریافتی، خروجی‌های کنترلی مناسب را ایجاد می‌کند و با بررسی مداوم عملکرد PLC از بروز خطا جلوگیری می‌کند.
  • به قدری ساده که تعجب خواهید کرد که چگونه همه چیز را تحت کنترل نگه می دارد.

اگر یک نقص را نمی‌توان در ماژول I/O ردیابی کرد، باید اتصالات ماژول برای اتصال ضعیف یا عدم اتصال بررسی شود. نقاط ورودی و خروجی و عناصر حافظه را می‌توان از یک پایانه راه دور اجباری کرد. بر اساس اندازه شاسی و حالت آدرس دهی، می‌توانیم تا 4 رک را به پردازنده خود اختصاص دهیم. هشت گروه ورودی و خروجی، یک عدد رک ورودی و خروجی در هر حالت آدرس دهی هستند.

بررسی نحوه ی عملکرد PLC صنعتی و قطعات آن مجتمع فنی پایتخت

بیان می کند که جریان خروجی برای 24VDC در 50 درجه سانتی گراد 2.5 آمپر است و در 60 درجه سانتی گراد به 2.0 آمپر کاهش می یابد. اگر شرایطی وجود داشته باشد که دمای محیط از حداکثر درجه دمای محیط تعیین شده بیشتر شود، خنک کننده اضافی به کابینت PLC نیاز خواهد بود. ریل DIN با قلاب کردن قسمت پشتی قطعه الکتریکی به قسمت بالایی ریل و سپس فشار دادن آن به سمت ریل DIN تا زمانی که قسمت پایینی آن بسته شود، کار می کند. مکانیسم آزادسازی ریل DIN با استفاده از یک پیچ متحرک سر صاف برای پایین کشیدن آن کار می کند.

در صورتی که سطح ولتاژ مناسب نیست، احتمال دارد منبع تغذیه ولتاژ، دستگاه ورودی یا سیم کشی معیوب باشد. در تعمیر PLC اولین چیزی که باید بررسی شود مشاهده بصری سیم کشی برق و اتصال زمین دستگاه PLC است، و باید به دنبال هرگونه اتصال سست یا فرسوده باشیم. می توان برای تشخیص بی نقص بودن اتصال زمین با استفاده از مولتی متر دیجیتالی ولتاژ پایانه زمین PLC را اندازه گیری کرد، که ولتاژ های AC و DC باید صفر باشد. و در شرکت های سازنده مختلف این نوع را با اسم های متفاوتی نام می برند مثلا در شرکت امرون به این مدل پی ال سی ها زِن می گویند. اصولاً کل پی ال سی ها با هر شرکت سازنده ای چهار مدل پی ال سی می سازند که این چهار مدل پی ال سی با نام های مختلف در هر شرکت سازنده شناخته می شود.

یک نظر ثبت کنید

این به PLC ها و دستگاه های محاسباتی بیشتری در لبه شبکه تبدیل می شود. ارتباط با دستگاه های لبه ای شامل مسافت های طولانی است که در آنها شبکه های تلفن همراه بیشتر استفاده می شود. به دلیل فرکانس بالای ارتباطات پاسخ به نظرسنجی ، شبکه تلفن همراه هزینه فوق العاده بالایی را خرید plc زیمنس متحمل می شود. ورودی های تسهیل شده توسط انسان شامل فشار دادن دکمه ها ، سوئیچ ها ، سنسورهای دستگاه هایی مانند صفحه کلید ، صفحه لمسی ، ریموت یا کارت خوان است. خروجی ها اعمال فیزیکی یا نتایج بصری هستند که براساس یک منطق PLC در پاسخ به آن ورودی ها ساخته می شوند.

مفهوم plc چیست؟

PLC ها حتی زمانی که برای اولین بار وارد بازار شدند از Logic استفاده کردند. امروزه تقریباً تمام نرم افزارهای برنامه نویسی PLC گزینه ای برای برنامه نویسی در Ladder Logic ارائه می دهند. Ladder Logic یک زبان برنامه نویسی سنتی است که برای تقلید نمودارهای مداری که از چپ به راست می روند استفاده می شود. در سمت چپ، برنامه شامل مخاطبین ورودی است که می توانند بسته یا باز شوند.

انواع ماژول ورودی

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی