سامسونگ گلکسی S20 FE (ویتنام)

اما سری S در سال 2019 ابتدا سامسونگ گوشی های پرچمدار گلکسی S10 خود را با مودم 4G عرضه کرد ، اما در فوریه نسخه 5G گلکسی S10 را روانه بازار کرد تا کلید 5G در سامسونگ زده شود. برای ثبت دیدگاه، ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید. رابط کاربری One UI 3.1 همان همیشگی است، یک رابط کاربری کاملا بهینه شده، روان و سریع که کارکردن با آن لذت بخش است. دوربین سلفی Galaxy S8 Plus با دوربین سلفی S9 Plus تفاوتی ندارد. 3 مورد از دوربین های این گوشی، یعنی دوربین اصلی و دو دوربین تله فوتو، در داخل یک ماژول قرار داده شده اند که به طور قابل توجهی، دارای برآمدگی بوده و این موضوع با توجه به ضخامت 9.7 میلی متری دستگاه، چندان خوشایند نیست. ازطرف دیگر، اگر گوشی هوشمند شما تنها وسیلهای برای سر زدن به شبکههای اجتماعی. ازطرف دیگر اگرقیمت گوشی برای شما اولویت اول نیست و بدنبال یک گوشی مقاوم دربرابر ضربه و افتادن میگردید.

یکی از دلایلی که سامسونگ گوشیهای گلکسی اس را از گوشیهای سایر رقبا متمایز میکند، همکاری با شرکت کوالکام به عنوان سازنده چیپست است تا جدیدترین پردازنده موبایل را در گوشیهای خود استفاده کند. امتیاز دوربین این موبایل در وبسایت دگزومارک 99 اعلام شده یعنی بالاتر از آیفون ایکس. یک سر و گردن از محصولات رقبا بالاتر است؟ دو سری گلکسی S و Note سامسونگ از محصولات رده بالای این کمپانی هستند که طرفداران منحصر به فرد خودشان را دارند. شیائومی 12S به پردازنده قدرتمند اسنپدراگون ۸ نسل ۱ مجهز است. سری بلک شارک شیائومی یکی از سریهای بسیار جذاب این کمپانی است که برای گیمرها طراحی شده است.

از مشخصات سخت افزاری بهبود یافته در این سری ،نسل دوم سنسور اثرانگشت اولتراسونیک کوآلکام است که نسبت به قبل سریع تر شده و راحت تر می توان از آن استفاده کرد .S21 هنوز یک باتری خوب 4000 میلی آمپری دارد و S21 پلاس به یک باتری بزرگتر 4800 میلی آمپر ساعت که هر دو با سرعت 25 وات شارژ می شوند. در میان گوشیهای هوشمند پرچمدار شیائومی، شاهد رونمایی برخی از گوشیهای هوشمندی بودیم که به مشخصات فنی در حد و اندازه گوشیهای پرچمدار مجهز شده بودند که به نسبت پرچمداران قیمت مقرون بهصرفهتری داشتهاند. فروشگاه اینترنتی گیت کالا به عنوان یک مرجع جامع با قیمت های به روز در ایران.

یک سر و گردن از محصولات رقبا بالاتر است؟

در سمت مخالف نیز شاهد قرارگیری دکمه های صدا و سنسور اثر انگشت هستیم که در این مدل با دکمه هوم ترکیب شده و همانند گوشی های میان رده باکیفیت، ظاهر شده است. هماکنون در هر روز بهطور متوسط ۵۰ میلیون دانلود اپلیکیشن از آن صورت می پذیرد. در کل، میتوان گفت که عملکرد گوشی در انجام بازیها متوسط بوده و نمیتواند بازیهای گرافیکی را حتی در تنظیمات ساده هم اجرا کند. و درعین حال یک گوشی ساده باسیستم عامل اندروید است. سامسونگ کاملاً این گوشی را با سیستم عامل اندروید 8 اوريو مطابقت داده است. این شرکت در اکتبر ۲۰۱۴ اقدام به راهاندازی فروشگاه اختصاصی اپلیکیشن برای سیستم عامل اندروید. کمپانی سامسونگ از سال 2005 اقدام به فروش تلویزیون نمود و در سال 2009 توانست به فروش 31 میلیون تلویزیون فلت در کره برسد. اما در سال 2017، ورق برای این شرکت به گونه ای دیگر چرخید و توانست جایگاه پنجمین برند تولیدکننده گوشی موبایل را کسب کند.

بررسی گوشی شیائومی

همانطور که در جریان هستید، گوشی های شیائومی، در بازار با قیمت بسیار مناسب وجود دارد. در صورتی که این کالا را از ناپ فارسی خریداری کرده باشید، دیدگاه شما به عنوان مالک محصول ثبت خواهد شد. اپلیکیشن استور شیائومی که در حال حاضر تنها به کاربران چینی خدمات میدهد. در بخش مشخصات سختافزاری هم شیائومی 11 Lite 5G NE به پردازنده میانرده اما قدرتمند اسنپدراگون 778G 5G شرکت کوالکام مجهز شده است. امروزه بیشتر دستگاههای میانرده و پرچمدار از AMOLED استفاده میکنند، پنلهای صفحهنمایش ساخت سامسونگ توسط همه، حتی اپل، استفاده میشود. امروزه گوشی موبایل یکی از پرکاربردترین لوازم الکترونیکی و وسیله ارتباطی در جهان است که طرفدار بسیار زیادی دارد. اگر درخواست زیادی ازگوشی خود ندارید یا میخواهید هزینههای کمتری برای گوشی خود کنید. استراتژی فروش و خرید گوشی های شیائومی، تفاوت زیادی با سایر برندهای بازار دارد. شرکت شیائومی، در ابتدا تنها یک استارتاپ بوده که با تولید گوشی های ارزان کار خود را شروع کرده است.

بررسی لوازم جانبی گوشی

این گوشی ازنظر مقاوت بدنه باگوشیهای موبایل دیگر قابل مقایسه نیست. این شرکت محصولاتی با طراحی ساخت مناسب و طراحی بدنه شیک به بازار عرضه کرده است. طراحی مناسب بدنه و استفاده از مواد اولیه باکیفیت توانسته رضایت مشتریان را جلب کند. میزان حافظه داخلی هر گوشیای، ارتباط مستقیمی با میزان رضایت مشتری دارد. این پردازنده با پردازنده 6 نانومتری TSMC جایگزین 780G (سامسونگ 5 نانومتر) شده است و دارای چهار هسته بزرگ مبتنی بر Cortex-A78 و همچنین پردازنده گرافیکی پیشرفته Adreno 642L و مودم 5G X53 (3.3 گیگابیت بر ثانیه است. علاوه بر این، پردازنده اسنپ دراگون ۸۶۵ این گوشی هم قادر است که از پس تمام برنامهها و بازیهایی که روی آن نصب میکنید، بربیاید.

گوشیهای موبایل سامسونگ با انواع مختلفی از مدلها مانند سری گلکسی S، گلکسی J، گلکسی A، گلکسی M و گلکسی Tab جایگاه ویژهای در بین ایرانیان پیدا کردهاند. با اینکه اگر ماژول ها در وسط بودند، تقارن دستگاه بیشتر می شد، ولی سمت چپ بودن دوربین ها به این معناست که هنگام تصویر برداری انگشتتان جلوی دوربین ها قرار نمی گیرد. دیجیکالا به سادگی امکان دسترسی به کالا را برای افرادی که توانایی ویدیوسازی حرفهای دارند، فراهم میکند. قیمت پک چینی به مراتب بخاطر دسترسی های محدود و فروش از نسخه گلوبال پایین تر می باشد؛ اما توجه کنید این محصول برای ایران نسخه خوبی نیست و کارکردن با گوشی محلی چینی و زبان چینی سخت خواهد بود. سامسونگ در طراحی و ساخت گلکسی A02s علی رغم محدودیت در بودجه این گوشی را با امکانات زیاد و قیمت پائین روانه بازار کرده است .. این گوشی در اصل A02s است، اما در بعضی مناطق با نام M02s شناخته می شود، و این تفاوت فقط در نام است و از لحاظ سخت افزار و طراحی دقیقا یکسان هستند.

فقط به خاطر داشته باشید که ممکن است مجبور باشید با تاخیرهای گاه به گاه مواجه شوید و دوربین به اندازه دوربینهای موجود در تلفنهای گرانتر پیشرفته نیست. ممکن است چشم شما ظاهر گوشیهای الجی (LG) یا گوشیهای هواوی (Huawei) را گرفته باشد. گرچه موبایل شیائومی این روزها بسیار قدرمند ظاهر شده؛ اما سابقه و تاریخچه آن به 10 سال هم نمیرسد و طبیعیست که هنوز بسیاری از افراد نسبت به این برند نوظهور اطمینان کافی ندارند و از آنجایی که قیمت گوشی شیائومی به نسبت سایر رقبا متعادلترست، عدهای هنوز فکر میکنند که شاید دلیل آن کیفیت پایین محصولاتش باشد و ممکن است بپرسند که چرا قیمت گوشی های شیائومی پایین است؟ قیمت بسیار مقرونبهصرفه این محصولات توانسته توجه خریداران بسیاری را به خود جلب کند. محصولات باکیفیت به همراه قیمت مناسب، در شرایط سخت اقتصادی به خوبی نیاز بازار را مرتفع فروشگاه فونر خواهند کرد.

موبایل شیائومی

سری s دارای گوشیهایی با طراحی زیبا، بدون حاشیه و ظاهری لوکس و بینظیر است. سری A از لحاظ ظاهری تقریبا شبیه سری S بوده اما از لحاظ سخت افزاری و قابلیتهای موجود از آن پایینتر است. سامسونگ گلکسی S5 از نظر ظاهری کاملا شبیه s4 است و بدنه ای پلاستیکی دارد و پشت گوشی کاملا مستعد لکه دار شدن است به طوری که حتی جای انگشتان کاربر بر روی آن می ماند. اگر بخواهیم به صورت کلی به تغییرات این رابط کاربری نسبت به نسخه قبلی اشاره کنیم، ویژگیهایی مانند Color Palettes را به عنوان یک ویژگی بارز در انتخاب رنگهای مختلف برای بخشهای رابط کاربری اعلام کنید که اجازه میدهد کاربر بتواند بدون نیاز به دردسرهای انتخاب تم هماهنگ با خواستههای خود، رنگهای داخلی رابط کاربری را تغییر دهد. به عنوان مثال این ادعا که گلکسی نوت 9 مطلقا از گلکسی اس 10 پلاس بهتر است یا ادعای برعکس، به عقیده ما نتیجهگیری درستی نیست و نمیتواند درست باشد چون همیشه بهترین گوشی با توجه به نیازها و انتظارات کاربر و البته سلیقه شخصی او انتخاب میشود و این عوامل از بین کاربر تا کاربر دیگر متفاوت خواهد بود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی