قیمت روز خودروهای شاسی بلند ، خودرو صفر و کارکرده کاراپ | samandblog

اما اگر بخواهیم دقیق‌تر بگوییم , هزینه تعمیرات ماشین‌های کروک بسیار کمتر از ماشین‌های شاسی بلند است . اکثر این خودروها , کوپه ( دو در ) هستند و کم پیدا می‌شود کروک 4 نفره باشد در اصل اصول طراحی کروک برای ماشین‌های کوپه است . ماشین کروک یا همان خودروی بدون سقف که بسیار طراحی جذابی دارد بیشتر برای جوانان و عاشقان مدل‌های اسپرت طراحی شده است . در این مقاله می‌خواهیم از تفاوت ماشین‌های شاسی بلند با ماشین‌های بدون سقف یا کروک بگوییم و البته به مزایا و معایبشان هم اشاره‌ای داشته باشیم .

  • در بین این خودروها، دو مدل کراس اور هم معرفی می‌کنیم که اگرچه از دیدگاه تخصصی نمی‌توان به آنها شاسی بلند گفت، اما از نظر برخی افراد، در دسته خودروهای نیم‌ شاسی قرار می‌گیرند.
  • این خودرو با کاهش قیمت و حفظ کیفیت در حد استاندارد، یکی از بهترین ماشین‌های شاسی‌بلند در کشور ایران است.
  • هن تنگ X7 پرچمدار شاسی بلندهای چینی هن تنگ در ایران و برادر بزرگ‌تر هن تنگ X5 است.
  • یکی دیگر از دلایل استقبال از این کلاس خودرو، میل جوانان به سفرهای جاده‌ای و آفرود است که شاسی بلندها برای این منظور خودروهایی مناسبند.
  • این اتومبیل از آغاز تولید تا به امروز در چهار نسل تولید و مشکلات آن بهبود یافته است.

مکث تیارا همانند فیدلیتی یک کراس‌اوور تک دیفرانسیل شهری است و قابلیت آفرود ندارد. نکته مثبت طراحی این خودرو، وجود پنجره کوچکی روی ستون C‌ خودرو است که امکان برقراری ارتباط با محیط بیرون را برای سرنشینان ردیف سوم مهیا می‌کند. مکث تیارا از نظر امکانات رفاهی و ایمنی به خوبی مجهز شده است، در نتیجه ارزش خرید بالایی از نظر کاربران خواهد داشت. مکث تیارا مجله خبری خودرو سمند همچون بسیاری دیگر از خودروهای چینی، به پیشرانه 1.5 لیتری توربوشارژر مجهز شده است. یکی دیگر از شاسی‌بلندهای 7 نفره تازه وارد بازار ایران، مکث تیارا است که در نمایشگاه خودرو تهران 1401 از سوی مکث موتور رونمایی شد. مکث تیارا در حقیقت یک شاسی بلند از خودروساز چینی بایک است که همانند فیدلیتی پرایم با نام و نشان متفاوتی در ایران به فروش می‌رسد.

بایک سابرینا مدل 2017

سیستم‌های هشداردهنده شاسی بلند چینی تیگو 7 شامل سنسور فاصله جلو و عقب، سنسور باران و سنسور فشار باد لاستیک است. قیمت خودرو شاسی بلند چینی فیدلیتی پرایم در زمان انتشار این مطلب حدود 1,230 میلیون تومان است. مطمئنا خودروهای شاسی بلند دیگری هم در بازار خودروی کشور وجود دارند که در این فهرست نیامده‌اند. با این حال، خودروهایی که در این راهنما از آن‌ها نام برده شده، در حال حاضر با توجه به وضعیت بازار خودرو، بهترین گزینه‌های موجود برای خرید ماشین شاسی بلند خارجی به شمار می‌آیند.

مزایای خرید شاسی بلند صفر

یکی دیگر از ویژگی‌های KMC K7 ظرفیت بسیار زیاد صندوق آن است که 960 لیتر گنجایش دارد و با خواباندن صندلی‌های عقب این مقدار تا 1358 لیتر نیز افزایش پیدا می‌کند. با توجه به این که موتور و گیربکس کی‌ام‌سی K7 و جک S7 یکی است، بزرگ‌ترین تفاوت آن‌ها در ظاهرشان است و مهم‌ترین ویژگی در ظاهر KMC K7 داشتن چراغ‌های دیلایت باریک و جلو پنجره بسیار بزرگ آن است؛ همچنین چراغ‌های اصلی در طرفین سپر جلو تعبیه و پنهان شده‌اند. نسل اول SX5 طراحی بین کراس‌اورها و ون‌ها را داشت و به همین دلیل در دسته‌بندی خودروهای MPV قرار می‌گرفت، اما در نسل دوم آن فردا SX5 یک خودرو کاملاً کراس‌اور بود. مصرف بنزین متوسط این خودرو نیز همان مقدار 9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر است که با یک باک 54 لیتری برد 560 لیتری به شما می‌دهد. البته وجود کیت بدنه چه به صورت فابریکی و OEM و چه به صورت افترمارکت برای دیگر شاسی باند های چینی دیگر وجود ندارد که وجه تمایز این خودرو با دیگر خودروهای چینی است.

کیا اسپورتیج

مدیران خودرو هم یکی دیگر از شرکت‌های ایرانی است که به مونتاژ انواع خودروهای خارجی می‌پرازد. چند مدل از بهترین خودروهای ایرانی شاسی بلند هم محصول همین شرکت هستند که در ادامه به معرفی کامل آنها خواهیم پرداخت. مدیران خودرو کار خود را از سال 1381 آغاز کرد و اکنون به مونتاژ خودروهای کارخانه چینی چری می‌پردازد. در ادامه این مقاله بهترین شاسی بلندهای داخلی در بازار ایران را به شما معرفی می‌کنیم و ضمن بررسی قیمت خودروهای ایرانی شاسی بلند، با پنج تا از ارزان ترین شاسی بلندهای ایرانی آشنا می‌شویم. مصرف سوخت سانتافه در سیکل ترکیبی، حدود 9.5 لیتر در هر 100 کیلومتر است که مصرف مناسبی برای یک خودرو شاسی‌ بلند 1650 کیلوگرمی به نظر می‌رسد. هیوندای سانتافه به‌ لطف بازار فروش عالی و شناخته‌ شده‎بودن برند هیوندای، قیمت زیادتری نسبت به هم‌کلاسان خود دارد.

http://artofmarketing.ir

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی