اچ سی کراس هاچبک قدبلندی است که طبق پلتفرم یکی از محصولات قدیمی سیتروئن ساخته شده است. این خودرو در سال 1395 به مشتریان تحویل داده شد.
این هاچبک جادار از سال 1397 بدون رینگ آلومینیومی عرضه شد. اکنون با وجود توقف تولید آن، هنوز هم مشتریان نسبتا زیادی دارد. قیمت این خودرو در بازار به 840 میلیون الی یک میلیارد تومان میرسد.
شرکت ایران خودرو عمدتا با شرکتهای خارجی همکاری کرده است و محصولات آنها را مونتاژ میکند. پژو یکی از قدیمیترین شرکای ایران خودروست که همچنان محصولات آن در خطوط تولید ایران خودرو حضور دارند. ایران خودرو با رنو فرانسه نیز همکاری کرد و محصول اقتصادی ال90 را به بازار ایران آورد. این خودرو نیز با استقبال مشتریان رو به رو شد و همچنان یکی از محصولات باکیفیت ایران خودرو تلقی میشود.
دانگ فنگ اچ سی کراس
این محصول نسبتا جدید با قیمت 181.5 میلیون تومان از سوی ایران خودرو عرضه میشود؛ اما قیمت آن در بازار به 640 میلیون تومان میرسد.
ایران خودرو در سال 1401، نسخه جدیدی از پژو 206 را معرفی کرد که سقف شیشهای دارد. این محصول با نام پژو 206 تیپ 3 پانوراما شناخته میشود؛ زیرا تمام ویژگیهای تیپ 3 و همچنین ترمز دیسکی و رینگ آلومینیومی دارد.
عرضه پژو 207 تا به امروز ادامه دارد؛ اما باز هم تغییراتی در آن اعمال شده است. از سال 1397، رینگهای آلومینومی از این خودرو حذف شدند. از سال 1399 نیز ایران خودرو آپشن فرمان برقی را برای این خودرو ارائه داد و سپس 207 پانوراما معرفی شد. پژو 207 پانوراما را میتوان با گیربکس دندهای و یا اتوماتیک خریداری کرد.
پژو 206 یکی از قدیمیترین محصولات ایران خودروست و از سال 1380 در بازار حضور دارد. این خودروی هاچبک ابتدا در شش تیپ متفاوت عرضه شد. اما از سال 1391 فقط در تیپهای دو و پنج ارائه شد. تفاوت اصلی این دو تیپ در موتور است. 206 تیپ 2 به موتور 1.4 لیتری تیو3 مجهز شده است؛ اما 206 تیپ 5 به موتور قویتر 1.6 لیتری تیو5 مجهز شده و شتاب بهتری را ارائه میدهد. علاوه بر آن، امکانات رفاهیای مانند شیشه بالابر برقی عقب، آینه برقی جانبی، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و … تنها در 206 تیپ 5 وجود دارد. پژو 206 تیپ دو بعدا به امکاناتی مانند ایربگهای راننده و سرنشین جلو و ترمز ABS مجهز شد. اما تیپ 5 دیگر ترمزهای دیسکی عقب را ندارد.
ایران خودرو چند محصول بومی را نیز تولید کرده که اولین آن سمند است. سمند لقب اولین خودروی ملی را یدک میکشد و پس از آن دنا و تارا نیز به جمع خودروهای ملی اضافه شدند. ایران خودرو اکنون با شرکتهای چینی همانند هایما همکاری میکند. این خودروهای چینی مونتاژی نیز در بازار ایران به جایگاه خوبی رسیدهاند و توجه مشتریان را جلب کردهاند.
این مطلب یک رپورتاژ آگهی بوده و چرخان در تهیه آن نقشی نداشته است
منبع: https://charkhan.com/142601/%D9%86%DA%AF%D8%A7%D9%87%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DA%86%D8%A8%DA%A9%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D8%AD%D8%A8%D9%88%D8%A8-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86-%D8%AE%D9%88%D8%AF/
پژو 207 ای که در ایران عرضه میشود، در واقع فیسلیفت پژو 206 بوده و 206 پلاس نام دارد. اما ایران خودرو نام 207 را برای آن انتخاب کرد و از سال 1389 عرضه شد. این خودرو تا سال 1392 به بازار آمد و سپس نسخه جدید آن در سال 1395 به مشتریان تحویل داده شد. پژو 207 جدید فیسلیفت شده و دیلایت، آینه جانبی جدید، نمایشگر لمسی کابین، سیستم صوتی جدید، دکمه کنترلی روی فرمان و … دارد.
پژو 207
پژو 206 این روزها به یک خودروی کاملا داخلی تبدیل شده است؛ زیرا تمام قطعات آن ایرانی بوده و هیچ قطعه و نشان فرانسوی در آن به کار نمیرود. طی سالهای اخیر، کیفیت این محصول نیز به طرز کاملا محسوسی افت داشته است.
با وجود تنوع بالا در محصولات، همچنان پرطرفدارترین خودروهای ایران خودرو پژو 206 و پژو 207 محسوب میشوند. با این که چندین سال از طراحی این دو خودرو میگذرد، اما هنوز هم مشتریان ایرانی آنها را انتخاب میکنند. به ویژه برای شهر شلوغ و پرترافیکی مانند پایتخت، خودرو هاچبک و جمع و جور امتیاز محسوب میشود. به علاوه این دو محصول با تنوع زیادی ارائه میشوند؛ برای مثال پژو 207 دستی و اتوماتیک، 206 تیپ دو و پنج و یا آپشنهای متفاوت.
ایران خودرو به عنوان بزرگترین خودروساز کشور، از سال 1341 فعالیت دارد و تاکنون محصولات متعددی را، مانند اتوبوس، مینیبوس، کامیون، خودرو سواری و … عرضه کرده است.
ایران خودرو در سال 1401 تغییرات بیشتری را روی 207 اعمال کرد. بنابراین پژو 207 MC با سقف قرمز معرفی شد. این خودرو ظاهری دو رنگ دارد و میتوان آن را در رنگهای سفید- قرمز و مشکی- قرمز تهیه کرد. رینگهای این خودرو مشکی هستند و تریم قرمز در داخل کابین نیز دیده میشود.
پژو 206
207 ام سی، علاوه بر تغییرات ظاهری، با ارتقا فنی نیر همراه بوده و موتور جدید تیوفایو پلاس روی آن نصب شده، گیربکس آن نیز از نوع شش سرعته اتوماتیک است. تجهیزات استاندارد این خودرو شامل ترمزهای دیسکی، رینگ، کروز کنترل و فرمان برقی میشود.
اچ سی کراس از پیشرانه ایرانیزه شده تیوفایو نیرو میگیرد و گیربکس آن از نوع 4 سرعته اتوماتیک است. مهمترین رقیب اچ سی کراس را باید ساندرو استپوی دانست. اما اچ سی کراس امکانات بهتری را مانند سانروف، نمایشگر 6.5 اینچی، ایربگ جانبی جلو، تهویه اتوماتیک، گرمکن آینههای جانبی و … ارائه میدهد.
قیمت 207 ام سی در کارخانه برابر 417.7 میلیون تومان بوده و در بازار 960 میلیون تومان است.