پژو 206 علی رغم ویژگیهای خاصش، دارای سیستم جلوبندی ضعیفی است که معمولا در مدلهای پایین، جلوبندی بهتر از مدلهای جدید است، اما خب طبیعی است که به خاطر کارکرد زیاد ماشین طبیعتا مستهلک شده و باید تعویض گردد. شاید هم اکنون از خودتان بپرسید که تعویض و یا تعمیر جلوبندی تمامی خودروها پس از چند سال امری طبیعی است، درست است، اما قیمت سر سام آور قطعات این خودرو کمی شما را آزار خواهد داد. برای تعویض و روبراه کردن کامل جلو بندی باید بین نزدیک 2 میلیون تومان کنار بگذارید!
این ماشین همانند زانتیا ماشین پر استهلاکی است که حتی خوابیده آن هم استهلاک خاص خود را دارد.
-
سیستم گیربکس تیپ 6
مشکل بعدی این خودرو در مدلهای پایین دسته راهنمای آن است که به سیستم کام 2000 معروف است. این دسته راهنما خیلی حساس بوده و یکی از ارکان اصلی رانندگی در خودرو محسوب میشود
سیستم کام 2000 یا همان دسته راهنما طبیعتا بعد از گذشت 10 سال کارکرد و ایجاد اتصالی نه تنها راهنماهای شما از کار میافتد، بلکه در بعضی موارد کیلومتر نیز دچار اختلال شده و سپس بوق خودرو نیز غیر فعال میشود. روشن بودن دائم چراغهای جلو در تمامی حالات نیز از مشکلات مربوط به همین سیستم است. پس اگر دیدید خودرو 206 در خیابان در اوقات روز چراغهای آن روشن است، بدانید سیستم کام 2000 آن خراب شده و نیاز به تعمیر دارد که معمولا 200 تا 250 هزار تومان هزینه بر روی دست صاحبش میگذارد. پس در خرید 206 مدل پایین دقت کامل داشته باشید که دسته راهنمای خودش را رها نکرده و کاملا سفت و محکم باشد. البته با خرید دسته راهنمای جدید باید پس از مدتی هنگامی که راهنما میزنید، خودتان آنرا برگردانید؛ یعنی دسته راهنما بعد از پیچیدن شما به حالت اول برنمیگردد!
-
سیستم جلوبندی
سیستم گیربکس ۲۰۶ در تیپ 6 کمی آزار دهنده بوده و هزینه کلانی به صاحب این خودرو تحمیل میکند. باید به این موضوع نیز دقت کرد که تعمیر و سرویس گیربکسهای اتوماتیک از تعمیرکاران کم و محدودی هم برمیآید و به تبع آن هزینهای بالایی در بر خواهد داشت.
-
سیستم ترمز
با توجه به اینکه 206 در بازار طرفداران زیادی دارد، سعی داریم تا کمی از این خودرو و شرایط خاصش برای شما بگوییم. این ماشین از لحاظ جمع و جور بودن و شتاب نسبتا خوبش نسبت به پراید و ماشینهای هم سطح طرفدار پیدا کرده و البته ظاهر زیبای آن هم یکی از پارامترهای این خودرو است.
سیستم ترمز پژو 206 تقریبا عالیست. این سیستم در تیپهای بالا که هر 4 لاستیک از سیستم دیسکی نیز برخوردار است، بهتر میشود؛ اما سیستم بوستر ترمز این خودرو کمی ضعیف است که پس از چند سال متوجه خواهید شد هنگام ترمز صدای سوت و هوایی از زیر پایتان شنیده میشود. این صدا نوید این را میدهد که حدود 2 میلیون تومان باید خرج بوستر ترمز کنید!
206 مدل 80 که معمولا بدون تیپ بوده و با عنوان تیپ 1 شناخته میشود، معمولا این ایراد را پس از چند سال خواهد داشت. پس در واقع مدلهای 80 تا حدودا مدل 85 به احتمال 95 درصد هیدرولیک آنها به صدا افتاده و کمکم باید به فکر تعویض آن بود. البته ناگفته نماند که در 5 درصد باقی مانده اگر هیدرولیک به صدا در نیامده باشد، نشان از یک سیستم فوق العاده دارد.
2- مشکل دسته راهنما
یکی از محبوبترین خودروهای کشور ما، پژو ۲۰۶ است. خودرویی هاچ بک که در تیپهای مختلف به بازار عرضه شده و در کنار آن مدلهای صندوقدارش نیز از چند سال پیش، راهی بازار شد و با استقبال خوبی نیز همراه گشت. با توجه به مدلهای محدود خودرو در کشور و البته قیمتهای متفاوت خودروها، بیشتر افرادی که از پراید به عنوان وسیله نقلیه استفاده میکنند، پس از مدتی به سراغ تعویض خودروی خود رفته و با توجه به قیمت کم 206 در مدلهایی پایین، این هاچ بک زیبا و البته قدیمی یکی از بهترین گزینهها برای آنها میشود.
در این مقاله میخواهیم ۵ دلیل بیاوریم که چرا خرید یک ۲۰۶ مدل پایین، ریسک زیادی دارد.
-
استهلاک و سیستم هیدرولیک
همانطور که گفته شد، پژو 206 هم اکنون یکی از محصولات مناسب ایران خودرو به شما میرود و به خاطر ظاهر و شرایط خاصش، هواداران زیادی دارد؛ اما اگر تصمیم به خرید یکی مدلهای پایین این خودرو رو دارید، حتما پیش از خرید با خود کمی فکر کنید؛ شاید پس از مدتی مجبور باشید همین خودرو را زیر قیمت و به خاطر مشکلات فراوانش بفروشید!
ناگفته نماند که قیمت نمونه صفر این ماشین در تیپهای مختلف به 250 میلیون تومان هم میرسد که نشان از اوضاع خراب بازار ما دارد؛ اما با توجه به تب تغییر خودرو در کشور و البته کاهش قدرت خرید مردم، لازم است به چند نکته اساسی راجع به این ماشین در مدلهای پایین توجه شود.
منبع: https://charkhan.com/465/5-%D8%AF%D9%84%DB%8C%D9%84-%D8%A8%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D8%A2%D9%86%DA%A9%D9%87-%DB%8C%DA%A9-%D9%BE%DA%98%D9%88-206-%D9%85%D8%AF%D9%84-%D9%BE%D8%A7%DB%8C%DB%8C%D9%86-%D8%B1%D8%A7-%D9%86%D8%AE%D8%B1%DB%8C/
206 حتی اگر به مدت چند سال گوشه پارکینگ بوده و استفاده هم نشده باشد، بازهم از استهلاک برخوردار است که مهمترین آنها شامل جلوبندی، اکسل و جعبه فرمان و سیستم هیدرولیک است که اساسیترین معضل همان سیستم هیدرولیک به شمار میآید. سیستم هیدرولیک پژو 206 بسیار حساس و استهلاکپذیر است که این موضوع در مدلهای پایین بسیار شایعتر است.