این محلول همچنین اقدام به شستشوی مسیر سوخترسانی، پاکسازی محفظه احتراق و سوپاپها و احیای کاتالیست خودرو میکند و درعینحال، با ایجاد لایه محافظ در حد نانو میکرون در مسیر سوخترسانی، از خوردگی قطعات سوخترسانی و موتور در برابر احتراق محافظت کرده و باعث افزایش طول عمر موتور خودرو و سایر قطعات آن میشود.
روش استفاده از مکمل سوخت پترو بریز
مکمل سوخت پترو بریز که تحت لیسانس پتروتکس آلمان بوده و از تکنولوژی نانو بهره میبرد، در کوتاهترین زمان مشکل دریافت معاینه فنی را حل خواهد کرد.
هیدروکربن یا HC درواقع بنزین نسوخته است که از اگزوز خارج میشود و به آن اصطلاحاً خامسوزی گفته میشود.
بالا بودن میزان CO علاوه بر لطمهای جدی که به محیطزیست و سلامت انسان وارد میکند، ضرر دیگری هم دارد که اتلاف انرژی است. این یعنی هرچقدر میزان CO بیشتر باشد، هدر رفت انرژی احتراق بیشتر است؛ بنابراین، وقتی این گاز سمی به CO2 یا دیاکسید کربن تبدیل شود انرژی بیشتری در موتور حفظ و استفاده خواهد شد.
کاهش HC یا هیدرو کربن با مکمل سوخت برای معاینه فنی
مکمل پترو بریز علاوه بر کاهش CO و HC، باعث افزایش کیفیت بنزین و کاهش مصرف سوخت میشود.
البته همین کار را کاتالیزور هم انجام میدهد اما این قطعه فقط جلوی انتشار CO در هوا را میگیرد و مشکل اتلاف انرژی که در بالا به آن اشاره کردیم همچنان به قوت خود باقی خواهد بود.
یکی از نشانههای ظاهری این مشکل نیز خروج دود سیاه از اگزوز در دورها بالا خواهد بود.
یکی از مهمترین عوامل آلودگی هوا در کشورمان خودروها هستند زیرا اکثر خودروهای تولید داخل که بخش عمدهای از مردم کشور از آنها استفاده میکنند از تکنولوژیهای روز بیبهره بوده و پیشینه و اساس موتورهای آنها به چند دهه قبل بازمیگردد.
کاتالیست یا کاتالیزور قطعهای است که در سر راه خروجی اگزوز خودرو قرار میگیرد و طی یک سری واکنشهای شیمیایی، گازهای سمی موجود در دود را به گازهای بیخطر تبدیل میکند. وظیفه اصلی کاتالیست جلوگیری از خروج مونوکسید کربن یا CO، هیدروکربنهای نسوخته یا HC و اکسیدهای ازت است. این قطعه که در ایران در همه خودروهای دارای استاندارد آلایندگی یورو 2 نصب شده، مونوکسید کربن را به دیاکسید کربن و اکسیدهای ازت را به نیتروژن تبدیل میکند.
دیگر راههای کاهش آلایندگی خودرو برای گرفتن معاینه فنی خودرو
بالا بودن تولید این گاز به معنای احتراق ناقص و ایراد در سیستم احتراق و پاشش سوخت مثل شمعها و انژکتورها است درحالیکه خراب شدن کاتالیزور هم میتواند تولید CO را افزایش دهد.
پس از اضافه کردن محلول به باک بنزین، حدود 15 کیلومتر با خودرو رانندگی کنید تا محلول کاملاً به سیستم سوخترسانی نفوذ کرده و وظیفه خود را انجام دهد. پس از این کار، میتوانید بدون نگرانی در مورد آلایندگی بالای خودروی خود به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه کنید.