اجاره ماشین بدون راننده در فرودگاه کیش

برای اجاره خودرو در فرودگاه کیش باید علاوه بر شرایط سنی، مدارکی که مهارت شما در رانندگی و همچنین توانایی مالی برای جبران خسارت ماشین را ثابت کند، همراه داشته باشید. مدارک و شرایط مورد نیاز برای اجاره خودرو کیش به صورت زیر است که در بیشتر شرکت ها یکسان است:

  • حداقل سن شما باید 20 سال باشد.
  • ارائه گواهینامه معتبر که حداقل 6 ماه از آن گذشته باشد ضروری است.
  • باید مدارکی که آدرس محل سکونت و همچنین محل کار شما را تایید کند همراه داشته باشید.
  • کپی کارت ملی و شناسنامه ضروری است.
  • یک فقره چک و یا سفته به مبلغ خودروی دریافت شده باید تحویل دهید.
  • همچنین مبلغی به عنوان ودیعه نقدی با توجه به نوع خودرو از مسافر دریافت می شود.
  • کل مبلغ کرایه هنگان تحویل خودرو باید پرداخت شود.

برای اجاره خودرو در فرودگاه کیش باید همان مدارکی را ارائه دهید که با رزرو آنلاین تحویل می دهید. با مراجه به باجه های حضوری در فرودگاه کیش، خودروی خود را در داخل فرودگاه تحویل می گیرید و هنگام بازگشت نیز در همانجا تحویل خواهید داد.

  • هزینه بنزین خودرو بر عهده مسافر است و هنگام تحویل نیز باک خودرو باید به مقدار اولیه بنزین داشته باشد.
  • ساعت دریافت و تحویل خودرو باید یکسان بوده و در صورتی که با تاخیر همراه باشد باید جریمه آن را به ازای هر ساعت پرداخت کنید.
  • در صورتی که می خواهید خودرو را برای مدت بیشتری اجاره کنید باید از یک روز قبل به شرکت اطلاع دهید.
  • اگر در هنگام رانندگی با ماشین دیگر تصادف کردید باید به پلیس و همچنین شرکت اطلاع دهید.
  • در صورتی که هنگام رانندگی جریمه شوید، باید هنگام تحویل قبوض جریمه را نیز پرداخت کنید.

میزان عرضه و تقاضا و مسافرانی که درخواست اجاره خودرو دارند نیز بر قیمت آن موثر است. در اواخر بهار تا اوایل پاییز مسافران کمتری به کیش سفر می کنند که تقاضا برای اجاره خودرو نیز کاهش می یابد که به همین دلیل، هزینه اجاره خودرو نیز کاهش می یابد. اما در فصل زمستان و اوایل بهار، مسافران زیادی به کیش رفته که به همین دلیل تقاضا برای اجاره خودرو و درنتیجه قیمت آن نیز افزایش می یابد.

 


منبع: https://charkhan.com/143691/%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B1%D9%87-%D9%85%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%86-%D8%A8%D8%AF%D9%88%D9%86-%D8%B1%D8%A7%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%AF%D8%B1-%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%AF%DA%AF%D8%A7%D9%87-%DA%A9%DB%8C%D8%B4/

اجاره ماشین بدون راننده برای بسیاری از مسافرانی که به کیش سفر می‌کنند، راحت ترین انتخاب جهت بازدید از جاهای دیدنی کیش است. مسافران می توانند پس از خرید بلیط پرواز و به صورت آنلاین خودروی موردنظر را اجاره کنند و یا پس از رسیدن به فرودگاه کیش با مراجعه حضوری به شرکت های مستقر در فرودگاه و با ارائه مدارک، خودرو دلخواه را اجاره و تحویل بگیرند.

هزینه و قیمت اجاره خودرو در فرودگاه کیش با توجه به نوع خودرو، مدت زمان اجاره و همچنین زمان سفر به کیش متفاوت است. در حال حاضر در خرداد 1402، قیمت اجاره خودرو از 650 هزار تومان برای خودرو کیا ریو شروع شده و تا 5 میلیون و 600 هزار تومان نیز ادامه دارد. این هزینه ها برای یک روز اجاره بوده که با افزایش زمان، مسلما قیمت آن نیز افزایش می یابد.

در فرودگاه کیش تقریبا می توان خودروهای لوکس و همچنین معمولی را اجاره کرد. کیفیت و همچنین قیمت این خودروها با یکدیگر متفاوت است. برخی از خودروهای اجاره ای در جزیره کیش به همراه قیمت حدودی در خرداد 1402 به شرح زیر است:

نوع خودرو قیمت خرداد 1402
لنسر 800.000 تومان
النترا 750.000 تومان
نیسان جوک 850.000 تومان
فورد ادج 1.220.000 تومان
BMW Z4 3.300.000 تومان
کروت 3.850.000 تومان
پورشه پانامرا 3.400.000 تومان

مزایای اجاره خودرو در فرودگاه کیش

بیشتر خودروهایی که در جزیره کیش اجاره می شوند، شامل انواع خودروی لوکس خارجی هستند. جزیره کیش، یکی از مناطق آزاد ایران بوده که ورود کالا به این جزیره شامل پرداخت گمرک نمی شود که به همین دلیل می توان خودروهای لوکس با قیمت مناسب به این جزیره وارد کرد. فورد موستانگ، جگوار، هامر، دوج چلنجر، شورلت تاهو و تویوتا لندکروز بخشی از این خودرهای لوکس هستند.

با وجود برخی از مزایایی که اجاره خودرو در کیش دارد، اما از معایب آن نیز نباید چشم پوشی کرد. برخی از این معایب شامل موارد زیر است:

  • هزینه بالای برخی خودروها: با وجود اینکه اجاره برخی خودروها هزینه بالایی ندارد اما هزینه اجاره روزانه برخی از خودروهای لوکس به 5 میلیون تومان نیز می رسد. هنگامی که خودروهای ارزان اجاره شده باشد، تنها انتخاب شما خودروهای لوکس گران قیمت است.
  • مسئولیت در نگهداری خودرو: پس از استفاده از خودرو، باید آن را همانطور که تحویل گرفته اید نیز تحویل دهید. در صورتی که آسیبی به خودرو وارد کرده اید باید هزینه آن را پرداخت کنید. این هزینه برای خودروهای لوکس بسیار زیاد است.

شرایط اجاره خودرو در فرودگاه کیش

با استفاده از خودروی اجاره ‌ای، به راحتی می ‌توانید از مکان های دیدنی متعدد در جزیره کیش بازدید کنید. مکان های دیدنی جزیره کیش در قسمت مشخصی نبوده و لازم است به نقاط مختلف جزیره بروید. به همین دلیل با اجاره خودرو در کیش می توانید در 24 ساعت شبانه روز و بدون محدودیت در کیش تردد کنید.

صرفه جویی در هزینه ها

اجاره ماشین در کیش از طریق دفاتر اجاره خودرو مستقر در فرودگاه امکان پذیر بوده که این دفاتر یا نماینده شرکت های هواپیمایی و یا نماینده برخی از هتل های کیش هستند. علاوه بر این آژانس های مسافرتی متعددی نیز وجود دارند که با این شرکت های اجاره خودرو در کیش همکاری دارند. این آژانس های مسافرتی علاوه بر فروش بلیط پرواز، امکان اجاره خودرو برای مسافران در فرودگاه کیش را نیز فراهم کرده اند که می توانید همزمان هم بلیط هواپیما را رزرو کرده و هم خودروی دلخواه را برای مدت زمان مشخص اجاره کنید.

مدارک لازم برای اجاره خودرو در کیش

البته کارمندان ارگان های دولتی تنها با ارائه مدرک شناسایی، گواهی اشتغال به کار و چک کارمندی با مبلغ 20 درصد بیشتر از قیمت روز خودرو می توانند خودروی مورد نظر را اجاره کنند.

هزینه اجاره خودرو در فرودگاه کیش

اجاره‌ی خودرو بدون راننده در فرودگاه کیش، گزینه ای اقتصادی تر نسبت به تردد با تاکسی است. استفاده از تاکسی در جزیره تنها به صورت دربست امکان پذیر بوده و از آنجا که از خودروهای با کیفیت استفاده می شود، هزینه بالایی دارند که برای خانواده های با تعداد بالا، هزینه آن افزایش می یابد. با اجاره خودروهای ارزان قیمت در کیش، می توانید در بخشی از هزینه ها صرفه جویی کنید.

تجربه سفر با خودروهای لوکس

مسافران زیادی که به کیش سفر می کنند گزینه اول آن ها برای تردد در جزیره کیش، اجاره خودرو است. اجاره خودرو در فروگاه کیش مزایای متعددی داشته که در ادامه بررسی شده است.

تردد راحت در جزیره

چه خودروهایی را می توان در فرودگاه کیش اجاره کرد

معایب اجاره خودرو در جزیره کیش

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی