آموزش سئو وردپرس به صورت قدم به قدم (تصویری)

پرداختن کامل به این موضوع که قواعد درست برای تولید محتوای سئو شده چیست و گوگل چه قوانینی برای بررسی محتواها در نظر سنیور سئو در اصفهان گرفته است؟ 1. ابزار Ahrefs که دارای یک بخش “کیفیت محتوا” است و اگر سایت شما محتوایی یکسان در چندین صفحه مختلف داشته باشد، آن را به راحتی به شما نشان میدهد. Ahrefs ابزار خیلی خوبی برای بازرسی سئو سایت دارد. نه اینکه رسیدن به یک صفحه خیلی سخت باشد و کاربر روی چندین لینک بزند تا وارد صفحه موردنظرش شود. به طور مثال شاید تیترهایی که جنجالی بوده و باعث واکنش کاربر شوند از نگاه یک خبرنگار تیترهای مناسب و جذابی بوده اما این گونه خبرها به سئو سایت خبری شما در گوگل کمکی نمی کنند. ما در سال ۲۰۲۱ قرار داریم! به عنوان نمونه اگر ما همین مقاله اصطلاحات سئو را پس از ایندکس شدن در گوگل، از نتایج حذف کنیم، در اصل آن را دی ایندکس کرده ایم. این گونه خبرها اگر موضوعی باشند که پتانسیل سرچ شدن در گوگل را داشته باشند، باید تایتل (تگ HTML که فقط موتورهای جستجو آن را میبینند.) را به گونه ای تنظیم کرد که مطابق با جستجوی کاربران باشد.

یعنی تگ noindex شما به درستی تنظیم نشده است و کار نمیکند. اگر یک سایت بزرگ دارید، احتمالا میدانید که ردیابی همه صفحات در نقشه سایت خیلی سخت است. به عنوان مثال با جستجو عبارت وکیل تصادفات انتظار دارد که این کلمه در متا دیسکریپشن به صورت پر رنگی نمایش داده شود. در ادامه مقایسه نحوه بهینه سازی یک سایت در موتورهای جستجوگر با یک فروشگاه در مرکز خریدی بزرگ که به منظور درک بهتر مطلب توسط مخاطبین نا آشنا با اصطلاحات فنی و عمق فضای مجازی بیان شده است ، اینک به تاثیر تبلیغات ناخوشایند در بطن هریک می پردازیم . • از نشانه­ گذاری داده های ساختار یافته (SDM) برای برجسته­ سازی محتوای خود استفاده کنید. چرا محتوای بلند بهتر است؟

شما فقط باید نگران محتواهایی باشید که مشابه یا کپی محتوای وب سایتهای دیگر است. با پیروی از این دستورالعملها، میتوانید مطمئن باشید که امنیت و ساختار سایت شما انتظار الگوریتمهای موتور جستجو را برآورده میکند و همواره در لیست نتایج بالای گوگل خواهید بود. پس توصیه میکنیم وقتی یک مشکل را در Coverage Report برطرف کردید، یک full crawl با Screaming Frog انجام دهید. اگر می خواهید سایت شما رتبه های بهتری کسب کند، به برنامه ای برای ساخت بک لینک با کیفیت بالا برای سایت خود از طریق شیوه هایی مانند رپورتاژ آگهی نیاز دارید. خب تا ایجای مقاله متوجه شدید سئو تکنیکال چیست و با چک لیست سئو تکنیکال نیز آشنا شدید و میدانید که سئو تکنیکال شامل چه چیز هایی است و میتوانید به راحتی از این موارد در سایت تان استفاده کنید. بر این اساس با قرارگیری محتوای ویدیویی در وبسایت شما با احتمالا بالاتری مدت زمان ماندن بازدیدکنندگان بیشتر خواهد شد و نرخ تبدیل مشتری نیز به نسبت افزایش مییابد.

به چه میزان با مفهوم سئو و راههای افزایش ترافیک وب سایت خود آشنایی دارید؟ Breadcrumb navigation، یکی از ویژگیهایی است که معمولا در بالای صفحه وب قرار دارد و به کاربر میگوید که دقیقا در چه صفحاتی بوده است و چگونه به صفحهای که الان در آن قرار دارد، رسیده است. همانطور که در تصویر بالا میبینید. دیتا انتری اسناد کاغذی خود را به ایران تایپیست بسپارید چون افرادی حرفهای و متخصص با سابقه کاری درخشان در این زمینه داریم که میتوانند این کار را با دقت بالا در طی پروسه زمانی درخواستی شما انجام دهند. یک راهحل این است که از ویژگی ” Site Audit” در ابزار Ahrefs استفاده کنید تا بتوانید دید بهتری نسبت به سایتتان داشته باشید و این مسائل را حل کنید. این ابزار سایت شما را بررسی و اسکن میکند تا ببیند محتوای تکراری یا کوتاه دارید یا نه؟

دو ابزار برای پیدا کردن محتوای تکراری و کوتاه وجود دارد. بعد از انجام این تنظیمات ابزار سئو وردپرس شما آماده استفاده است. این ابزار صفحه انتخاب شده توسط گوگل به عنوان صفحه اصلی را نشان میدهد. این سایت یک ویژگی خیلی جالب دارد و آن هم این است که خیلی راحت اطلاعاتی در مورد سلامت کلی سایت در زمینه سئو به شما میدهد. هیچ رازی در مورد اهمیت breadcrumbs در سئو وجود ندارد! در این بخش همه نکات مهم در مورد اینکه چطور کار موتورهای جستجو را برای ایندکس کردن سایتتان راحت کنید، میگوییم. سئو تکنیکال از این نظر بسیار حائز اهمیت است که اگر از وبسایت شما از لحاظ فنی بهینه نباشد گوگل آن را نمیبیند و درنهایت صفحات سایت شما در لیست نتایج گوگل نمایش داده نمیشود. هفته ای یک بار خطاهای خزش را در کنسول جستجوی Google بررسی کنید و سریعاً آنها را برطرف کنید زیرا این موارد فنی جدی هستند که ممکن است مانع عملکرد وب سایت شما شده و به رتبه بندی شما آسیب برساند.

بهتر است برای کسب نتیجه بهتر، این کلمه در صفحه اصلی سایت هدف گذاری شود. آیا در نتایج ابتدایی گوگل سایت ها با قدمت بیشتر حضور دارند یا این مورد بی تاثیر است؟ این به گوگل کمک میکند تا بفهمد همه این صفحات در گروه “آیندهپژوهی” قرار دارند. گاهی اوقات برخی از صفحات قرار است محتواهای تکراری داشته باشند و این اشکالی ندارد! دوم، از گزارش عملکرد یا Performance Report که در نسخه جدید گوگل سرچ کنسول موجود است استفاده کنید و صفحاتی را ببینید که CTR کم دارند. پس کافی است این مرحله را به درستی پیش ببرید و نگران ایندکس شدن همه صفحات وبسایتتان در گوگل نباشید. بالا بردن سرعت صفحه، یکی دیگر از اصول سئو تکنیکال است. به خصوص اگر تصاویری که استفاده میکنید، وضوح بالا و ابعاد بزرگی داشته باشند.

خب اگر اینطور است، the hreflang tag میتواند کمک بزرگی به شما کند. طبق یک مطالعه که توسط Yoast انجام شده است، گوگل به طور خودکار برای بسیاری سایتها توضیحات متا ایجاد می کند. به عنوان مثال انجام هرکاری برای کسب اطمینان از این قضیه که تگهای عنوان و توضیحات متا هر دو اطلاعات لازم را میدهند و طول مناسبی دارند و به صفحات داخلی که شما به آنها افتخار میکنند، اشاره دارند. بنابراین اگر از کلمه کلیدی مشخصی برای گرفته رتبه استفاده می کنید، مطمئن شوید کاربری که با جستجوی آن کلمه وارد سایت شما می شود، به هدف خود رسیده و اطلاعات کافی در آن زمینه را دریافت می کند. انکر تکست (Anchor Text) در حقیقت همان لینک های متنی است که ما در محتوای خود معمولا به صفحات دیگر سایت می دهیم. وردپرس به این دلیل پر طرفدار است که استانداردهایی که مربوط به آدرس دهی است را کاملا رعایت می کند و افزونه های جانبی بسیار قدرتمندی دارد. باید این را هم در نظر بگیرید که قوانین سئو داخلی و خارجی را هم رعایت کنید تا محتوای شما به راحتی در نتایج اول گوگل قرار بگیرد.

در طی سالهای اخیر وردپرس به یک سیستم مدیریت جهانی تبدیل شد و از همان ابتدا کار طراحی سایت را برای مدیران سایت آسان ساخت. من خودم هم قصد کسب درآمد از اینترنت را دارم و می خواهم در زمینه آموزش و ساخت دوره های آموزشی کسب درآمد کنم. در این قسمت باکسی میبینید که به شما نشان میدهد که آیا URL وارد شده در گوگل هست یا نه. اگر دارای یک مهارتِ بازاریابی هستید – مثل نوشتن، طراحی، توسعه وب، بازاریابی، مدیریت پروژه یا هر چیز دیگری و از طریق وبلاگ یا سایت اینترنتی ارتباطی موثر با مخاطبان خاص خود دارید، یکی از آسانترین روشها برای کسب درآمد اینترنتی اضافی و آنلاین شروع همکاری در فروش است. در تایپیران مبلغی توسط مجری بعنوان حسن انجام کار و مبلغی بعنوان بیعانه توسط کارفرما در گرو سایت قرار می گیرد.مبلغ در نظر گرفته شده برای کمیسیون سایت در تایپیران 15 درصد است. علت اسم گذاری این روش به نام کلاه سفید آن است که طی این فرایند بهینه سازی وب سایت طبق چارچوب و استانداردهای ارائه شده توسط موتور جستجوی گوگل انجام میگیرد.

در ادامه می خواهیم به مواردی از بهینه سازی سایت بپردازیم که مرتبط با سئو تکنیکال هستند. اگر به دنبال این هستید که در صفحه اول گوگل قرار بگیرید، حتما تکنیکهای این مقاله و مقاله چطور صفحه اول گوگل باشیم؟ پس مقالاتی که در هر سایت خبری قرار می گیرد باید از لحاظ کیفیت بالا باشد و به هیچ عنوان مطلبی کپی نشده باشد. در نهایت باید مطمئن شوید که SSL تان فعال است. تنها مسئلهای که در مورد the hreflang tag وجود دارد، این است که راهاندازی آن سخت است و راهنماییهای گوگل در مورد استفاده از آن خیلی واضح نیست.

اینکه سایتی با تصاویر فوقالعاده و سرعت پایین داشته باشیم، بهتر از یک سایت با سرعت بالا و تصاویر بی کیفیت است؛ که البته تاثیر منفی در امتیازات Google PageSpeed Insights دارد. اون در واقع به موضوع سند ها و تاثیر اون در این زمینه اشاره میکنه. Rich Snippetها به کاربر خلاصهای از اطلاعات در مورد عبارت جستوجو شده میدهند. باید سعی کنید این موارد به گونه ای جذاب باشند و حرفه ای تا توجه کاربر را به آسانی جلب کنند. شما میتونید از طریق تحقیقات روی کلمات کلیدی حوزه کاری خودتون، اونهارو به راحتی پیدا کرده و شروع به محتوا نویسی حرفه ای بکنید. مهمترین کاری که میتوان گفت جز اولین مراحل سئو سایت است این است که سایت مورد نظرتاتن را از همه نطر بررسی و انالیز کنید و ببینید این سایت در چه حوزه ای فعالیت میکند؟ در این فایل، یکسری دستورالعملهایی برای رباتهای موتور جستجو نوشته شده که در زمان ایندکس به آن مراجعه میشود. با استفاده ابزارهای سئو میتوانید عملکرد سایت را امتحان کنید و خطاهای خزش رباتهای گوگل را مشاهده کنید.

وجود لینکهای خراب داخلی، جستجو و پیدا کردن صفحات شما را برای رباتهای گوگل سختتر میکند. اما اگر لینکهای داخلی خراب داشتیم چه؟ اگر چه بک لینک ها کم کم از اعتبارشان کاسته می شود ولی هنوز دارای اعتبار می باشند و باعث دادن قدرت به وب سایت و یا بعبارتی دیگر باعث بهبود جایگاه کلمات کلیدی در موتورهای جستجو می شوند. درست است که اخباری که منتشر می شود یک مفهوم را می رساند ولی کپی کردن از سایت های دیگر با استانداردهایی که گوگل به عنوان موتور جستجوی برای مشاهده و بررسی کیفیت اخبار دارد در تناقص است و همین امر سبب می شود تا کیفیت کار پایین بیاید. به تجربه ثابت شده که الگوریتمهای YouTube بهدرستی 90٪ کلمات موجود در یک فیلم مشخص را درک میکنند و وقتی YouTube میشنود که شما در ویدیوی خود کلمه کلیدی موردنظر خود را میگویید، درک میکند که ویدیوی شما درباره آن کلمه کلیدی است.

حتما شما و همه افرادی که در این زمینه کار حرفهای انجام میدهند، هزار بار در مورد این رویکردها جستجو و مطالعه کردهاید. به لینک، به موتورهای جستجو می گوید که صاحب سایت دوست ندارد لینک مورد نظر به عنوان تاییدیه وب سایت اشاره شده، تفسیر شود. یعنی هم شما و هم کاربرانتان دوست دارید سایتی راهاندازی کنید یا از آن استفاده کنید که صفحات به هم ریخته و یتیم (orphan) در آن کمتر وجود داشته باشد؛ یا اصلا وجود نداشته باشد. توضیح متا نوشتهای است که در صفحه نتایج موتور جستجو در زیر عنوان مشاهده میکنید و حدود ۱۷۰ کاراکتر طول دارد. به این معنی است که موتور جستجو بدون در نظر گرفتن وضعیت کراولر قبلی، هر مورد را در منبع محتوا بررسی، پردازش و ایندکس میکند. 1. زمانی که تغییراتی در URL ایجاد می­کنید. URL های متعارف برای صفحاتی که محتوای بسیار مشابه با کمی اختلاف کم در آنها وجود دارد، عالی است.

اهمیت سئوی خارجی به قدری بالاست که تا چند سال پیش فقط توسط لینک بیلدینگ میتوانستیم حتی سخت ترین کلمات کلیدی را نیز به صفحه اول گوگل بیاوریم، ولی همانطور که اشاره شد در چند سال اخیر گوگل تغییراتی را در الگوریتم بوجود آورد و اهمیت بیشتری به موضوع سئوی داخلی و بویژه محتوا داد. پس اسکریپتهای شخص ثالث تاثیر منفی میگذارند؛ ولی شما به برخی از آنها مانند گوگل آنالیتیکس نیاز دارید. در بعضی موارد شما یک صفحه از سایت خود را پاک می­کنید که این موضوع تاثیر خیلی منفی روی سئو سایت شما دارد یکی از بهترین افزونه­هایی که می­تونه به شما در این مورد برای تغییر مسیر کمک کند افزونه yoast seo premium است، این افزونه امکان ریدایرکت کردن سایت شما را دارد و باعث می­شه در سایت شما خطای 404 و یافت نشد، دیده نشود که در نتیجه این موضوع باعث بالا رفتن سئو سایت شما می­شود و گوگل سئو بهتری را به شما اختصاص می­دهد. اگر گوگل متوجه شود که یک صفحه در سایت شما برای کاربران تلفن همراه بهینه نشده است، این صفحات را به شما اطلاع میدهد. اما اگر بالا بودن سرعت سایت، اولویت اصلی شما است، هر کاری که میخواهید و میتوانید انجام دهید تا اندازه صفحه را کاهش دهید.

امّا دقیقا همین سادگی بیش از حد است که نوشتن توضیحات متا را به کاری سخت تبدیل کرده است. خب شاید این مسئله برای یک سایت گلفروشی محلی یا یک سوپرمارکت اهمیت نداشته باشد، اما برای سایتی که تمام فعالیت خود را روی سایت معطوف کرده است و شاید بیشتر از ۲۰۰ هزار صفحه در وبسایت خود داشته باشد، اهمیت ویژهای دارد! در این بخش گزارشی در مورد اینکه آیا گوگل میتواند صفحاتی را که میخواهید، ایندکس کند یا نه؟ اکثر صفحاتی که محتوای تکراری دارند؛ یا باید تگ نوایندکس بگیرند و یا محتوای تکراری آنها با یک محتوای تازه و یونیک، جایگزین شوند. به هر حال محتوای تکراری از نظر تکنیکی در هر سایتی وجود دارد. گوگل باکس های دانش را به عنوان جعبه های اطلاعاتی توصیف می کند که هنگام جست و جو در گوگل ظاهر می شوند. در مرحله بعد ، از متن alt تصویر استفاده کنید که تصویر شما را توصیف کند.

با توجه به اینکه هدف اصلی نقشه سایت، نشان دادن موتورهای جستجو برای تمام صفحات زنده (live pages) شما است، حتما میخواهید ۱۰۰٪ لینکها در نقشه سایت شما به صفحات زنده هدایت شوند. به طور خلاصه برای شما می گویم که جاوا اسکریپت برنامه نویسی سمت کاربر هست یعنی اینکه کاربر هر حرکتی که انجام بدهد اطلاعات به سرور ارسال نمی شودو دوباره از سرور جواب بخواهد که در این میان وقتی تلف شود جاوااسکریپت فورا و درجا در مرورگر کاربر پردازش شده و اعمال می شود مانند : موشن دادن به دکمه ها و حرکت داد چند مطلب در یک جا و حالت های مختلف نمایشی عکس یا هر چیز دیگری و حتی به عنوان اعتبار سنجی فیلد ها هم مورد استفاده قرار می گیرد که کاربرد بسیار زیادی دارد . شما می توانید با استفاده از Inspect URL feature در GSC، برچسب noindex را تنظیم و بررسی کنید. استفاده از طراحی ریسپانسیو: طراحی ریسپانسیو، سایت شما را قادر میسازد تا در دستگاههای تلفن همراه به درستی نمایش داده شود تا بتواند آن را در دستگاههای مختلف تنظیم کند. همچنین با توجه به تبحر تیم رادزاد در زمینه سئو سایت خبری می توانید با ما تماس گرفته و اطلاعات بیشتری در این زمینه کسب کنید.

ما سئو را در فارسی به عنوان یک کلمه با معنی در نظر می گیریم. شما میتوانید در همان صفحه نتیجه گوگل ، بدون ورود به سایت به جستجوی داخلی در مطالب سایت بپردازید. اما یک راهحل وجود دارد: آن هم این است که از گزارش قابلیت استفاده از موبایل در گوگل سرچ کنسول استفاده کنید. علاوه بر این باید اصول و تکنیکهای سئو کلاه سفید و در صورت لزوم سئو کلاه خاکستری را اجرا کنید و مواظب روشهای خطرناک سئو کلاه سیاه باشید. شاید در برسی های خود به وب سایت هایی برخورد کرده باشید که از نظر تبلیغات کار خاصی انجام نداده اند اما در کلماتی سخت رتبه های برتر دارند؛ فقط کافیست کمی به برسی فراید سئو داخلی این دسته از وب سایت ها بپردازید، آن زمان متوجه خواهید شد که از یک ساختار مشخص و نظم مشخصی پیروی می کنند که همان On-Page SEO می باشد. 7. چگالی کلمات در سئو: همان طور که می دانید، چگالی کلمه کلیدی در سئو به میزان به کار گیری یک کلمه یا عبارت کلیدی مشخص در محتوای یک صفحه وب اشاره می کند. Breadcrumbs مجموعه ای از لینک ها در بالا یا پایین یک صفحه است که به کاربران امکان می دهد به صفحه قبلی یا به صفحه اصلی یک وب سایت حرکت کنند.

با توجه به آنکه اکثر جستجو در موتور جستجوی گوگل انجام می گردد عملا این موتور جستجو اهمیت ویژه ای را در این میان دارد. بازاریابی محتوا، فرصتی عالی برای جلب اعتماد مخاطبان، به تجارت شماست، تا بوسیله آن دانش خود را با مخاطبان هدف، به اشتراک بگذارید. فراموش نکنید; زمانی که کاربران نام شما را در نتایج جستجو چندین بار ببینند, زودتر به شما اعتماد خواهند کرد. این موضوع آنقدر اهمیت دارد که گوگل در توضیحات الگوریتمهای خود همیشه از تجربه کاربری یاد میکند. همچنین با افزایش سرعت لود سایت، علاوه بر بهبود رتبه نتایج جستجو، تجربه کاربری سایت به شدت ارتقا پیدا میکند.

طراحی سایت با ری اکت دنیایی سازد که JavaScript و HTML با هماهنگی کامل در پروندههای آن با هم فعالیت کرده و داده ها را به همان شکلی که شما انتظار دارید به مرورگر انتقال می دهند. در دوره تدوین استراتژی سئو چه میآموزیم؟ اما برای این حل این مشکل باید چه کنیم؟ این سایت امکانات زیادی را برای راحتی فریلنسر و کارفرما فراهم آورده است اما به دلیل وسعت برنامهها و امکانات موجود در سایت پارس فریلنسر، ممکن است فضای سایت برای افراد تازه وارد کمی گیج کننده باشد بنابراین برای حل این مشکل، پارس فریلنسر، یک راهنمای کوتاه در سایت خود قرار داده اس تا راهگشای کاربران باشد و بهرهمندی از امکانات سایت را برای آنان ممکن سازد. اگر صفحاتتان را به صورت flat، که در بخشهای قبلی آن را توضیح دادیم، طراحی کنید، به راحتی این مشکل را حل میکنید. سعی کنید تمام مواردی را که در این مقاله گفته شده است رعایت کنید. حجم زیادی از کلیدواژه ها نشانه خوبی برای موتورهای جستجو است تا شما را به عنوان اسپمر بشناسند. Tony Wright مدیرعامل و بنیان گذار WrightIMC گفت: بهینه سازی درون صفحه به عنوان یکی از تکنیک های سئو همچنان مهم خواهد بود.

ولی اگر همانطور که در ویدئوی بالا مطرح شد، کمی دقیق تر نگاه کنیم میتوان فاکتورهای موثر بر سئو سایت را در 5 دسته اصلی تقسیم کرد که عبارتند از سئو تکنیکال، استراتژی، تولید محتوا، لینک سازی و آنالیز و برنامه ریزی. اگر قصد دارید از طریق راهاندازی سایت، کسبوکارتان را در فضای آنلاین توسعه داده و فروشتان را چند برابر کنید، بهتر است از یک متخصص در حوزه سئو کمک بگیرید. خب این یک قضیه کاملا متفاوت است! طبیعتاً بودجه ی مورد نیاز سئو In-House با برون سپاری سئو متفاوت است. یکی از جالبترین اطلاعاتی که از تحقیق در مورد سرعت سایت به دست آمده است، این است که CDN ها باعث کاهش سرعت لود شدن میشوند؛ احتمالا به این دلیل که بسیاری از CDN ها به درستی تنظیم نمیشوند. در این مقاله به سوال سئو خارجی چیست به زبان کاملا ساده و روان پاسخ داده شده و تکنیک های سئو آف پیج مطابق با جدیدترین منابع خارجی توضیح داده شده است.

رسانه بخش مهمی از هر وب سایت است که می تواند به کسب رتبه و بهینه سازی ان کمک کند و یا برعکس سبب شود که تمام تلاشهای شما برای سئو کاملا خراب شود. اما منظور از بهینه سازی چیست؟ این مثال دقیقاً مانند سایتی است که در داخل بسیار بهینه شده ولی راه ارتباطی با موتور جستجو ندارد. برای مثال حدود چند سال پیش گوگل در ردیابی لینک های خارجی سایت ضعیف بود بنابراین عده ای با سوء استفاده از این ضعف گوگل و با ساختن لینک های بسیار زیاد اسپم برای سایت های خود توانسته بودند رتبه های خوبی در گوگل کسب کنند، اما همین که گوگل الگوریتم پنگوئن خود را ارائه کرد این سایت ها را جریمه کرده و رتبه هایی که از راه کلاه سیاه کسب کرده بودند را پس گرفت و حتی آن ها را به رتبه های بسیار پایین تر از قبل فرستاد. بحث بین رندر سمت کلاینت، رندر سمت سرور یا رندر پویا فقط برای وب سایت هایی که از جاوا اسکریپت استفاده می کنند کاربرد دارد. در ادامه در مورد اینکه چگونه موضوعات تکراری و کوتاه را از سایتتان حذف یا آنها را اصلاح کنید، صحبت میکنیم.

البته اینم به شما بگم که در زمینه زبان انگلیسی مهارت و تخصص دارم. البته این نظر میذارم برای دوستانی که خیلی جدی میخوان کسب و کار اینترنتی راه اندازی کنن. من مقاله شما را خوندم واقعاً عالی بود.من قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی و کسب درآمد اینترنتی را دارم. سلام اقای جراحی من قصد راه اندازی کسب و کار اینترنتی دارم. میخوام یک سایت راه اندازی کنم و شروع به ضبط دوره های آموزشی کنم به نظر شما این روش میتونه برای کسب درآمد اینترنتی خوب باشه؟ گرچه احتمالا کاربر سایت شما هیچ وقت متوجه تفاوت این مسئله نشود، اما گوگل به خوبی به این تفاوت توجه کرده و هر یک را مجزا از هم در نظر میگیرد. در این حالت گوگل متوجه تقلب کردن من نشده و تصور میکند واقعاً در حال استفاده از سئو کلاه سفید هستم. سئو تکنیکال همان چیزی است که به موتورهای جستجو مانند گوگل اجازه میدهد تا از ارزش سایت شما و محتوای درون آن مطمئن شوند. منظور از “محتوای تکراری”، صفحاتی است که متن و مطالب خود را از سایتهای دیگر کپی کردهاند. زیرا خود گوگل به صراحت اعلام کرده است که داشتن یک سایت ریسپانسیو، یک مورد بسیار مهم و نقریبا واجب برای رتبهبندی سایت است.

تنها مورد مهم، این است که URL ها از ساختاری منطقی پیروی کنند. متأسفانه در حال حاضر بسیاری از افراد تصور میکنند که درک درستی از سئو داشته و همهچیز را در مورد آن میدانند! رمزگذاری غیر کاهش دهنده، در صورتی قابل دسترس است که minSdkVersion شما روی 18 یا بالاتر تنظیم شده باشد. و این دقیقا مثل قضیه محتواهای کوتاه است که برای اکثر وبسایتها مشکلی ایجاد نمیکند. به هر حال اگر یک صفحه عمیق یا مجموعهای از صفحات وجود داشته باشند که بخواهید ایندکس شوند، هیچ چیز مثل همان روش سنتی لینک داخلی عمل نمیکند. هر مقاله سئو شده یا هر مقاله ای دیگر باید به بخشهای کوچکتری تقسیم شود که همان سرفصل ها هستند. پس باید این پروسه را تغییر دهید. بیشتر از 14 سال هست که تو زمینه برنامه نویسی فعالیت می کنم.هنوز که هنوزه بازم هر جا اموزش گیر بیارم حتما مطالعه می کنم.از نظر بیان و نحوه آموزش یکی از بهترین ها هستین.بریا اونایی که می خوان پایه ای و کامل یاد بگیرن بدون تردید این آموزش رو تهیه کنند. سایت هایی را که در زمینه فعالیت شما هستند در اولویت قرار دهید.

۲. نقش GSC Inspect در سئو تکنیکال چیست ؟ اگر تعدادی از URL های سایتتان ایندکس نمیشوند، ویژگی GSC’s Inspect به شما کمک میکند. اگر از این تکنیک آگاهی کافی ندارید بهتر است اصلا به سراغ آن نروید. اولین بخش که در گوگل سرچ کنسول قرار دارد و باید به آن سر بزنید، Coverage Report است. سئو تکنیکال نیز مانند سئو داخلی و خارجی چک لیست مشخصی دارد که باید تمامی این موارد را به درستی رعایت کنید تا خیالتان راحت باشد در این بخش نیز امتیازات مورد نظر گوگل و موتورهای جستجو را دریافت خواهید کرد. برای پیدا کردن مشکلات احتمالی، ابتدا چک کنید که محتوای صفحات وب سایت شما در DOM نمایش داده می شود؟ عناوین را چک کرده و سپس کلمات کلیدی که در زیر هر عنوان استفاده شده را بررسی کنید. در این بخش نقشه سایت گوگل برای سایت شما نمایش داده شده است.

یکی از کاربردیترین افزونههایی که در راستای سئو کردن ویدئوها به کمک ما میآید پلاگین یاست ویدئو سئو است. در نتيجه موتورهاي جستجو اين کلمات کليدي را شمارش کرده و رتبه بندي سايت را افزايش ميدهند. شما با کمک این عامل میتوانید کلمات کلیدی و موضوعاتی که ارزش لینک گرفتن دارند را بشناسید. اگر میخواهید رتبۀ خوبی در کلمات کلیدی موردنظرتان کسب کنید بهتر است برنامۀ ویژهای برای تولید محتوا داشته باشید. در سال های قبل که من اطلاعی از بهینه کردن سایت نداشتم برای یک صفحه ای که ایجاد میکردم در قسمت برچسب ها چندین کلمه کلیدی مرتبط تعریف میکردم، قافل از اینکه هر کدام از آن برچسب ها یا تگ ها خودشان دارای صفحه دیگری هستندو این موضوع آسیب زیادی به سایت من وارد کرده بود که بعدها متوجه آن شدم. شما باید به بیشتر صفحاتی که دارای محتوای تکراری هستند، تگ یا برچسب کنونیکال را اضافه کنید. ۸. بررسی متادیتای تکراری. بنابراین توصیه میکنیم هر ۳ ماه یک بار یک بررسی کلی در مورد لینکهای خراب سایتتان انجام دهید. بپردازیم. برویم که ببینیم سایر فاکتورهای مهم در سئو تکنیکال چیست ؟ اول از همه بگذارید ببینیم سایت شما نسخههای مختلفی از صفحات به زبانهای مختلف را دارد یا نه؟

بیایید ببینیم چرا باید این کار را انجام دهید. برای این که مشکلات سئو وب سایت خود را مورد بررسی قرار دهید، باید از ابزارهایی استفاده کنید که بهصورت دقیق و علمیتری وب سایت شما را آنالیز کنند. به عبارت دیگر، اگر وب سایت شما از لحاظ زیرساختار در وضعیت درستی قرار نداشته باشد، قطعاً هزینه و زمانی که برای دیگر برگ خریدهای سئو مانند لینک سازی داخلی یا خرجی صرف میکنید، نتیجهبخش نخواهد بود. در بحث سئو تکنیکال، لینک های برادکرمب به لینک سازی در سایت کمک شایانی کرده و در مرحله بعد نیز تجربه مخاطب از سایت، بهینه سازی خواهد شد. اگر سوال یا نظری دارید، خوشحال میشویم آن را با ما در میان بگذارید.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی