افتتاح خط تولید صندلی در سایپا سیتروئن کاشان

شهریاری تصریح کرد: در حال حاضر با همکاری شرکت قالب های بزرگ صنعتی سایپا در حال انجام مرحله آخر داخلی سازی هستیم و تا 45 روز آینده داخلی سازی به صورت 100 درصد کامل می شود و در صورتی که این مرحله انجام شود برای هر ست صندلی مبلغ 211 دلار کاهش ارزبری خواهیم داشت.

شهریاری با بیان اینکه تولید انبوه این محصول از هفته آینده شروع و برای محصولات گروه سایپا مورد استفاده قرار خواهد گرفت، افزود: بر این اساس، خرید ماده ایزو که از خارج کشور تامین می شد، اکنون حدود 45 درصد داخلی سازی شده و کاهش هزینه  160 میلیارد تومان در سال را به همراه داشته است.

او افزود: تا کنون 60 هزار صندلی شاهین در شرکت سایپاآذین تولید شده است و با تکمیل این پروژه روزانه توان تولید 600 ست صندلی ایجاد خواهد شد.


منبع: https://charkhan.com/136335/%D8%A7%D9%81%D8%AA%D8%AA%D8%A7%D8%AD-%D8%AE%D8%B7-%D8%AA%D9%88%D9%84%DB%8C%D8%AF-%D8%B5%D9%86%D8%AF%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%B1-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D9%BE%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D8%AA%D8%B1%D9%88%D8%A6%D9%86/

او افزود: تولید محصولات آزمایشی در این خط انجام شده و از 15 اسفند ماه تولید انبوه آن آغاز خواهد شد و بر این اساس صرفه جویی مناسبی در تولید محصولات در این خط تولید برای دو شرکت سایپا آذین و سایپا سیتروئن ایجاد شده است.

او با بیان اینکه سایپاآذین صندلی تمامی محصولات گروه سایپا را تامین می کند،  افزود: این موفقیت حاصل شده بر اساس برنامه ریزی دقیق و ایجاد افزایش ظرفیت در خطوط تولید و رفع مشکلات زنجیره تامین حاصل شده است.

او افزود: در فاز دوم این پروژه، داخلی سازی مکانیزم بالابر و هدرس صندلی انجام شده و در حال حاضر تاییدیه این فراِیند دریافت شده که  21.94 دلار ذخیره ارزی برای هر ست صندلی ایجاد و عمق ساخت داخل به 94 درصد رسیده است.

او افزود: آزمایشات مختلفی در این خصوص انجام شد تا به تولید نهایی فوم دست یابیم و این فرآیند برای اولین بار در کشور صورت گرفته که با همکاری مشترک به نتیجه مطلوب رسیده است.

حسین شهریاری با بیان مطلب فوق افزود: تولید سال گذشته سایپا آذین 270 هزار ست صندلی بوده که با تلاش و همدلی همه همکاران و راهبری مدیریت ارشد گروه موفق شدیم به این رکورد دست یابیم و با روند تولید موجود تا پایان سال به رشد 12 درصدی و تولید 320هزار ست صندلی خواهیم رسید.

مدیرعامل سایپا آذین تصریح کرد: خوشبختانه شرکت سایپا آذین با همکاری شرکت طیف سایپا پس از 1.5 سال پیگیری، کار تحقیقاتی و همکاری مشترک فنی و مهندسی موفق به تولید فوم صندلی شده است.

شهریاری تاکید کرد: شرکت سایپا آذین همزمان با ایام الله دهه فجر و به منظور کاهش هزینه های حمل و نقل  و صرفه جویی در هزینه ها، خط تولید صندلی ساینا در شرکت سایپا سیتروئن را راه اندازی کرده و صندلی های مورد نیاز برای خودرو ساینا در شرکت سایپا سیتروئن تامین و مورد استفاده قرار می گیرد.

مدیرعامل سایپا آذین با بیان اینکه از انتهای سال 99 صندلی خودرو شاهین با داخلی سازی 88 درصدی در این شرکت آغاز شده، گفت: در فاز اول استراکچر صندلی جلو و مجموعه رکلایدر تولید و تمامی تست های ایمنی در این زمینه انجام شده که کاهش هزینه 115.55 دلار برای هر ست صندلی را به همراه داشته است.

او با بیان اینکه توان فنی و مهندسی شرکت سایپا آذین در تولید محصولات و داخلی سازی در شرایط مناسبی است، افزود: صندلی خودرو شاهین در ابتدا از شرکت کره تامین می شد و با شروع تحریم ها دریافت صندلی از این کشور متوقف شد و بر همین اساس داخلی سازی صندلی این خودرو در دستور کار این شرکت قرار گرفت.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی