بهترین لپ تاپ تا 25 میلیون؛ 4 مدل از جدیدترین ها

در کنار این پردازنده، ما کارت گرافیک Geforce RTX 3060Ti GDDR6 را داریم که از کارتهای قدرتمند محسوب میشود. گرافیک این محصول نیز 8 گیگابایت Nvidia GeForce RTX 3070 است و 1 ترابایت حافظه SSD و 16 گیگابایت حافظه رم این مجموعه را تکمیل میکند. این لپ تاپ در کنار حافظه رم از هارد SSD با ظرفیت ۵۱۲ گیگابایت استفاده میکند و یقینا تنوع لازم برای ذخیرهسازی دادهها و نصب و اجرای برنامهها خواهید داشت. صفحه نمایش 15.6 اینچی و 512 گیگا بایت هارد اس اس دی از دیگر مشخصات سخت افزاری این دستگاه است. از این روی، شرکت لنوو برای این لپتاپ یک هارد هزار گیگابایتی HDD در نظر گرفته است که میتوانید تمام اطلاعاتتان را بدون کوچکترین مشکلی در آن ذخیره کنید.

گزینهای که پیشروی شما گذاشتیم، لپتاپ ۱۵ اینچی لنوو مدل legion 5 15IMH05H است که در بازهی قیمتی ۴۰ میلیون تومان، حرفهایی برای گفتن دارد. اگر به دنبال یک لپتاپ گیمینگ هستید که علاوه بر سختافزار جدید و قدرتمند، وزن و قد و قوارهی جمع و جور و مناسبی داشته باشد، Legion S7 با ۱.۹ کیلوگرم وزن و ظاهری زیبا و پرجذبه، در بازهی قیمتی ۵۰ میلیون تومان بهترین گزینه برای شما است. اگر در بازهی قیمتی ۲۵ میلیون تومان به دنبال یک لپتاپ مناسب میگردید، لپتاپ R465EP-EB219 از محصولات سری اینتل i5 شرکت «ایسوس» با بدنهی زیبا و شیک خود، جلوهی یک دستگاه بالارده را به شما انتقال میدهد. در ادامه شما را با مشخصات این محصولات آشنا خواهیم کرد. شرکتهای سازنده عموما برای این دستگاه ها، بدنه ای پلاستیکی در نظر میگیرند و به این ترتیب با کاهش قیمت، طیف گسترده تری از کاربران را به سمت این محصولات جلب می کنند. قیمت خرید لپ تاپ لنوو Legion 5 15ARH05H در دیجی کالا حدود 44 میلیون است اما این لپ تاپ به علت استقبال زیاد کاربران به صورت تخفیف ویژه و با قیمت 36 میلیوت تومان به فروش میرسد.

لپتاپ های گیمینگ لنوو همواره با مشخصاتی مطلوب و قیمتی مناسب به بازار عرضه میشوند. DDR4 در لپ تاپ های جدید بازار قرار دارد مگر این که شما تصمیم بگیرید لپ تاپ استوک (دست دوم) بخرید که در آن DDR3 به کار رفته است. اگر به دنبال ارزان قیمتترین لپتاپ گیمینگ بازار میگردید که بتواند از پس بازیهای روز دنیا هم بر بیاید، ایسوس در سری لپتاپهای TUF، یک مدل بسیار مقرون به صرفه و جالب را برای شما در نظر گرفته است. Q407IQ ذنبوک ایسوس از یک باتری ۳ سلولی با ظرفیت ۵۰ واتساعتی استفاده میکند که میتواند بین ۴ تا ۷ ساعت، بسته به نوع کار کاربر روشن بماند.

در بازهی ۲۰ میلیون تومان به سراغ برند مطرح و پرفروش لنوو رفتیم. انجام بازی روی این لپتاپ خیلی توصیه نمیشود و در صورت اینکه بخواهید روی این لپتاپ، بازی کنید، باید به سراغ بازیهای قدیمیتر یا اجرای ضعیف بازیهای جدید بروید. برای کسانی که میخواهند طعم شیرین داشتن پردازنده 8 هستهای از سری Core i7 را تجربه کنند، توصیه میکنیم سراغ لپ تاپ های مخصوص بازی کمپانی مشهور MSI بروند. این لپتاپ مخصوص کسانی است که میخواهند یک لپتاپ سبک ولی در عین حال قدرتمند برای انجام امور روزانه داشته باشند. لپتاپ Acer AN515-57-72F7 از همه لحاظ میتواند یکی گزینه ایدهآل و خوشقیمت برای گیمرهایی باشد که میخواهند زیر ۴۰ میلیون تومان هزینه کنند، اما لپتاپشان به آخرین تکنولوژیهای روز دنیا مانند نسل جدید پردازشگرهای گرافیکی انویدیا مجهز باشد و بتوانند تمام بازیهای روز دنیا را به خوبی اجرا کنند. با یک لپتاپ معمولی میتوانید همه فیلمها و برنامههای تلویزیونی را حداکثر با کیفیت 1080p تماشا کنید، اما اگر وضوح بالاتری میخواهید، لپتاپهای 4k معمولاً روشنتر و حتی رنگارنگتر از صفحه نمایشهای 1080p هستند. لازم به ذکر است سرفیس لپتاپ گو مانند دیگر لپتاپهای مایکروسافت، از حسگر اثر انگشت بهره میبرد که این ویژگی در دکمهی پاور تعبیه شده است.درگاه های ارتباطی سرفیس لپتاپ گو شامل یک پورت USB-C، یک پورت USB-A و خروجی هدفون است.

گزینه بعدی از سری TUF شرکت ایسوس میباشد که با پردازنده Core i5 10300H اینتل، گرافیک GTX 1650Ti شرکت جیفورس، حافظه رم 16GB و کیفیت ساخت بسیار خوب، طرفداران ایسوس در این بازه قیمتی را ناامید نخواهد کرد. این دستگاه یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ MSI میباشد. در مطلب، ما بهترین لپتاپهای بازه قیمتی ۷ تا ۵۰ میلیون تومان را دسته بندی کردیم تا شما بتوانید دقیقترین انتخاب را از این لپتاپها در اسفند ماه ۱۴۰۰ و روزهای پایانی سال داشته باشید. لنوو از همان ابتدای ورود به بازار، به برندی با لپتاپهای ارزان قیمت مشهور بود. این لپتاپ باکیفیت لنوو از صفحه کلیدی با چیدمان جزیرهای بهره میبرد که امکان تایپ سریع و طولانی مدت را فراهم میسازد. دو پورت USB 3.0 سریع در این لپ تاپ وجود دارد و در کنار یک پورت سریعتر USB 3.1 قرار میگیرد. بهلطف کنترلر حافظهی موجود در M1 و حافظههای جدید، ماژولهای SSD مکبوک ایر بالغبر ۲ برابر سریعتر از گذشته هستند.اولترابوک محبوب اپل جک ۳٫۵ میلیمتری هدفون و دو پورت USB 4 با پشتیبانی از USB 3.1 Gen 2 (پهنای باند ۱۰ گیگابیتبرثانیه) و تاندربولت ۳ (پهنای باند ۴۰ گیگابیتبرثانیه) را در اختیار کاربر میگذارد.

لپتاپ ROG Strix G17 از پردازندهی Ryzen 7 5800H برند AMD استفاده میکند که جزو پردازندههای رده بالای AMD محسوب میشود و از قدرت پردازشی و محاسباتی بسیار بالایی بهترین لپ تاپ گیمینگ بهره میبرد. این لپتاپ گیمینگ ایسر از پردازنده اینتل Core i7 11800H استفاده میکند که از پردازندههای نسل یازدهم این کمپانی شناخته میشود. پردازندهی این لپتاپ Core i5 برند اینتل و از نسل دهم آن است که با قرارگیری کنار رم و گرافیک مناسب این لپتاپ، بازدهی مناسبی را ارائه میدهد. لپتاپ ایسر اسپایر A315 با تنوع سختافزاری بالایی در بازار وجود دارد؛ ولی نمونههایی که پسوند 55 را یدک میکشند؛ از پردازندهی گرافیکی GeForce MX230 بهره میبرند. اگر به سراغ برند Acer برویم و کمی در بازار جستجو کنیم، به لپتاپ گیمینگی میرسیم که در بازه قیمتی زیر ۴۰ میلیون تومان، قطعا تعجب شما را برمیانگیزد. همچنین Full-HD بودن این صفحهنمایش، قطعا برای تماشای فیلم، سریال و ویدیو با این رزولوشن بسیار لذتبخش خواهد بود. نکته مثبت در مورد این صفحه نمایش مات بودن آن است که باعث می شود در هنگام کار کردن با لپ تاپ چشم خسته نشود و نور محیط روی آن منعکس نگردد. یکی از ویژگیهای جالب باتری این لپتاپ، مجهز بودن آن به فناوری مدار قطع کن است که در صورت رسیدن به شارژ صد درصد، این قابلیت راه افتاده و عملیات شارژگیری را متوقف میکند تا آسیبی به باتری نرسد.

مکبوک ایر اپل، مدل MGN63 2020، از نخستین لپتاپهای کوپرتینوییها است که به پردازندهی اختصاصی مبتنی بر معماری ARM استفاده میکند. مایکروسافت برای اینکه بتواند طیف بیشتری از مخاطبان را به سمت خانواده سرفیس خود بکشد، تصمیم گرفت تا لپتاپهای اقتصادی و به نوعی دانشجویی را با پسوند Go از خانواده سرفیس به بازار عرضه کند. وزن این لپتاپ فقط ۱.۱ کیلوگرم است و به گفته مایکروسافت به لطف کلیدهای کیبورد، کاربران حین استفاده از کیبورد تجربهی لذتبخشی خواهند داشت. این مدل 2.3 کیلوگرم وزن دارد و یکی از سنگین ترین نوت بوک های بازی موجود در بازار است. اگر میخواهید بدانید بهترین لپ تاپ بازار کدام است حتما صفحه بهترین لپ تاپ در وبسایت ما را ببینید. شماره 9 لیست ما که لپ تاپ Asus ROG Zephyrus M16 است را حتما ببینید! لپتاپ دیگری که در این لیست به سراغش رفتیم، یک ارزان قیمت به صرفه و با کیفیت است. اگر محصول دیگری را مدنظر دارید که در لیست لپتاپ های لنوو مناسب گیم وجود نداشت میتوانید آنرا در بخش نظرات برای ما به اشتراک بگذارید تا کاربران دیگر نیز امکان استفاده و برخورداری از آنرا داشته باشند. یکی از قوی ترین لپ تاپ های سری لیجن لنوو Legion 5 مدل JD محسوب می شود که می توان یکی از آن ها را با قیمتی حدود 40 میلیون تومان و مشخصاتی نظیر نسل پنجم مثل پردازنده های سری گرفیک RTX 3050 Ti، H رایزن 7، یک ترابایت SSD، رم 16 گیگابایت DDR4-3200 خرید؛ همچنین کیبورد RGB و نمایشگر Full HD 165 هرتز از دیگر ویژگی های خوب این لپتاپ گیمینگ محسوب می شود.

این لپتاپ مجهز به صفحه نمایش ۱۴ اینچی با فناوری IPS و رزولوشن ۱۰۸۰p و روکش مات است که در کل کیفیت خوبی را ارائه میدهد. مکبوک ایر اپل، مدل MGNE3 2020، از نخستین لپتاپهای کوپرتینوییها است که به پردازندهی اختصاصی مبتنی بر معماری ARM مجهز شده است. TUF Gaming F15 FX506LH-B یکی از لپتاپهای مقرون بهصرفه این شرکت است که از مشخصات فنی مناسب و قابل قبولی بهره برده است. از نکات قابل توجه این لپ تاپ می توان به 512 گیگابایت حافظه NVMe SSD اشاره کرد که فوق العاده پر سرعت است. بهعنوان یک لپتاپ میانرده باید گفت که به صفحهنمایش قابل قبولی مجهز شده است. این لپتاپ مجهز به یک نمایشگر ۱۵.۶ اینچی مات با کیفیت HD، باتری ۴۱ وات ساعت، دو پورت USB 3.0، یک پورت USB-C و پردازندههای میانرده با کیفیت نسبتاً بالا است.

لپتاپ IdeaPad 3-Y از صفحهنمایشی با ابعاد ۱۵.۶ اینچ و رزولوشن ۱۰۸۰×۱۹۲۰ از نوع TN بهره برده است. لپتاپ بعدی که در بازهی قیمتی ۱۵ میلیون تومان قرار دارد، به نسبت یک لپتاپ مناسب برای انجام حداقلیترین کارهای ممکن است. در اینجا به یک عضو قدرتمند و بالاردهی سری گیمینگ لژیون برند لنوو به نام Legion S7 میرسیم که در بازهی قیمتی ۵۰ میلیون تومان میتواند یک گزینهی بسیار مناسب و باکیفیت باشد. لپ تاپ ایسوس مدل ROG Zephyrus M16 یکی از بهترین لپ تاپ های ایسوس است که به دلایل مختلفی ائم از داشتن سخت افزار قدرتمند و صفحه نمایش با کیفیت به نظر بسیاری بهترین لپ تاپ گیمینگ در این بازه قیمتی محسوب میشود.

مدل IdeaPad 3 GAB از یک نمایشگر 15 اینچی با رزولوشن HD بهره میبرد که به یک وبکم در قسمت بالایی خود مجهز است و از این رو به عنوان محصولی بسیار مطلوب برای دانش آموزان و حتی دانشجویان شناخته میشود. دو بلندگوی استریو هم در این لپتاپ تعبیه شده که خروجی آنها از قسمت زیرین دستگاه است و کیفیت صدای خوبی دارد. زمانی که صحبت از بهترین لپ تاپ ها تا 25 میلیون تومان میشود، انتظار ما از پردازندهی مرکزی آنها بسیار بالاتر میرود. این تراشه در دو نسخه با گرافیک ۷ یا ۸ هستهای درون مکبوک ایر بهکار میرود؛ اما در هر دو نسخه، پردازندهی مرکزی ۸ هستهای و واحد پردازش عصبی ۱۶ هستهای در دسترس هستند. مکبوک ایر جدید با بهرهگیری از پردازندهی M1 که توسط خود اپل طراحی و پیادهسازی شده، به شدت یک گزینهی قدرتمند و در عین حال با ظرافت و دوستداشتنی است. در کنار این پردازنده قدرتمند با ۱۶ گیگابایت رم مواجه میشوید. این لپ تاپ از سری گیمینگ لنوو با سی پی یو قدرتمند نسل دهم و گرافیک قدرتمند قابلیت اجرای بازیهای سنگین گرافیکی و نرم افزارهای گرافیکیای مانند موشنگرافیها و نرمافزارهای ادیت تصویر و ویدیو را دارد و با قیمت حدودی 27 میلیون تومان در بازار یافت میشود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی