خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

سیستم ساختمان هوشمند bms متشکل از بخش‌های مختلفی است که این اجزای تشکیل دهنده خانه هوشمند به طور منسجم با یکدیگر در ارتباط هستند. پیاده سازی فرایند اتوماسیون توسط بهترین کارشناسان با بهترین تجهیزات و ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش از سایر امکاناتی است که آیریک در طول سال‌های فعالیت به جهت جلب رضایت مشتری ارائه می‌دهد. در صورتی که ارتباط اینترنتی وسایل قطع شود ، عملکرد اصلی وسایل مختل نخواهد شد و برنامه های داخلی اجرا میشود. در صورت استفاده از اپلیکیشن اندروید امکان کنترل وسایل در شبکه محلی خواهد بود اما امکان کنترل وسایل بوسیله وب اپلیکیشن بدون اینترنت نیست. لامپ ها خاموش و یا نورشان کمتر شود، پرده سفید نمایش پایین آمده جهت ارائه آماده شود.

خانه هوشمند KNX

در پروتکل KNX این مورد به عالی ترین و دقیق ترین شکل به انجام می رسد. اندازه گیری هوشمند در خانه هوشمند با بهره گیری از فناوری های نوین، به بهبود مصرف انرژی و مزیت های دیگری منتهی می شود که در مطلبی به طور جداگانه به آن پرداخته شده است. برای اینکه خانه هوشمند به خوبی کار کند بخش های مختلفی کنار هم قرار می گیرند و مجموعه ای هوشمند را ایجاد می کنند. مهمترین بخش های یک خانه هوشمند شامل کنترل کننده مرکزی، رابط های کاربری، کنترل هوشمند دما، قابلیت پخش فیلم و موسیقی هوشمند و سیستم امنیتی یکپارچه می باشد.

محصولات هوشمند تویا دیگر نام پرتکرار حوزه هوشند سازی ساختمان است، خانه هوشمند ریل اسمارت فروشگاه محصولات تویا Tuya. در این مرحله آموزش کاربری سیستم و نحوه استفاده از آن به شما داده خواهد شد و شما قادر خواهید بود تا با آسودگی از امکانات خانه هوشمند خود استفاده کنید. در آینده‌ی خانه هوشمند می‌توان انتظار اتصال بهتری بین دستگاه‌های هوشمند را داشت. هاب‌های اتصال شخصی از جمله زیگ‌ بی، Z-Wave، وای‌فای و بلوتوث به‌زودی بر بازار خانه هوشمند چیره خواهند شد.

دستورهای صوتی که می توان به کمک آنها از زندگی در یک خانه هوشمند لذت برد، یکی از جذاب ترین ها در حوزه هوشمند سازی است. خوشبختانه با گسترش دانش در این زمینه هر روز دایره کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی بزرگ تر و بزرگ تر می شود و شرکت های متنوعی در زمینه عرضه محصولات برای اجرای این فرمان ها وارد بازار می شوند. اطلاعات بیش تر در مورد کنترل خانه هوشمند با فرامین صوتی را در مطلبی که آماده شده است، مطالعه کنید. طبیعتا استفاده از تکنولوژی در کنار راحتی و رفاه برای ساکنان سبب کاهش هزینه های آنان نیز خواهد شد و همین مساله خانه های هوشمند را تا این اندازه جذاب کرده است. بهره وری انرژی در خانه هوشمند تا 40 درصد به نسبت خانه های معمولی بالاتر است. به این معنا که شما تا 40 درصد در مصرف انرژی صرفه جویی خواهید کرد و به این شیوه ضمن کاهش هزینه های خود، به کاهش مصرف انرژی نیز و کمک به حفظ منابع آن در سطح کلان تر کمک شایانی کرده اید.

بله، در نسل دوم از سیستم های اتوماسیون ساختمان یا خانه هوشمند بی سیم، ما تمامی اجزای خانه یا محل کار شما را فارغ از سال ساخت و سیستم برقی آن ها با کمترین هزینه و در کوتاه ترین زمان و بدون هیچ گونه تغییر یا تخریب هوشمند می کنیم. هوشمند سازی ساختمان ها به وسیله تکنولوژی اینترنت اشیا با پروتوکول هایی مانند وای فای و زیگ بی و زیویو و … که خانه هوشمند بی سیم هم نامیده میشود، تقسیم می گردد. ناظر و مجری هوشمند سازی منازل، باغ و ویلا، هتل، مدارس، کارخانجات و … در کل کشور با بیش از 5 سال سابقه در هوشمند سازی با بهره گیری از خاص ترین تکنولوژی در اجرا و زیر ساخت، با اقتصادی ترین هزینه ممکن برای کارفرمایان و مصرف کنندگان در صنعت ساختمان آماده ارائه مشاوره رایگان به شما هموطنان عزیز می باشد.

محصولات KNX همه آنچه که برای لذت بردن از زندگی در یک خانه مدرن نیاز دارید هوشمند سازی ساختمان آکو فراهم می‌کند. ⇐ تجهیزات برقی منزلتان را با پانل DLP یا گوشی و یا تبلت کنترل نمایید. عملیات کنترل شده و خودکار که توسط دستگاه یا سیستم‌های مکانیکی و الکترونیکی صورت می‌گیرد. وسایل هوشمند با برخورداری از حافظه و پردازشگر داخلی امکان اجرای سناریوها و برنامه های زمانبندی را بدون اتصال به اینترنت را دارند.

  • کنترلر مرکزی خانه هوشمند هم می تواند دارای صفحه نمایش لمسی و یا بصورت ساده باشد.
  • استفاده از شبکه‌ی توری که با روترهای متعدد سیگنال‌های بی‌سیم را از چندین مکان به شیوه‌ی مؤثرتری توزیع می‌کند، می‌تواند مشکل سیگنال ضعیف را حل کند.
  • امروزه در اغلب هتل ها به جای کلید، از کارت های هوشمند استفاده می شود.
  • موارد زیر برخی از امکاناتی است که شما می‌توانید با زندگی در یک خانه اتوماسیون شده بدست آورید.
به عنوان مثال جهت خروج از منزل می توان سناریوی خروج را تعریف کرد که به صورت همزمان تمام لامپ ها را خاموش می کند، سیستم امنیتی را فعال می کند و … . البته باید توجه داشت که این امکان برای هوشمند سازی بیسیم ممکن و کاملاً بدون دردسر است. یکی از مواردی که باعث قدرتمند شدن خانه های هوشمند می‌شود، سناریوهای هوشمند هستند. به عنوان مثال ممکن است زمان بیدار شدن قهوه‌جوش را روشن کنید، پرده‌ها را باز کنید، چراغ‌ها را روشن کرده و سیستم دزدگیر را غیرفعال کنید. خانه هوشمندبا تکنولوژی در‌حال پیشرفت امروز به یک ضرورت تبدیل شده است.

به لطف این سیستم می توان کلیه جزئیات هوشمند سازی ساختمان نظیر روشنایی، امنیت، ایمنی، سیستم های ضد حریق، اینترنت اشیا، تهویه مطبوع و … را اجرایی نمود. سیستم امنیتی در کل شامل دوربین های هوشمند آلارم در و پنجره سنسور حرکتی و سنسور دود میشود. سیتم امنیتی به شما این امکان را میدهد که از ورود غیره مجاز به خانه هوشمند و همچنین آتش سوزی در کمترین ثانیه توسط آلارمی که روی تلفن همراهتان دریافت می کنید با خبر شوید. با تشخیص ورود غیر مجاز توسط سنسورها، لامپ ها به صورت چشمک زن در می آیند.

چراغ هوشمند بیسوس Baseus Sunshine Human Body Induction DGSUN-RB02 دارای سنسور نور و حرکت

خانه هوشمند چیست مزایا و امکانات هوشمند سازی خانه و آپارتمان

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی