رونمایی از دو کانسپت بیوک الکترا L و الکترا-LT در نمایشگاه پکن 2024

از طرفی، الکترا-LT با طراحی اسپرت شوتینگ بریک و جعبه سقفی (روف باکس) ساخته شده و در مقایسه با مدل قبلی، بنظر می‌رسد که به مرحله تولید نرسد. هردو مدل مشابه هم هستند و به دوربین‌های جانبی و طراحی منحصر به‌فردی مجهز شده‌اند.


منبع: https://charkhan.com/160763/%D8%B1%D9%88%D9%86%D9%85%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%D8%AF%D9%88-%DA%A9%D8%A7%D9%86%D8%B3%D9%BE%D8%AA-%D8%A8%DB%8C%D9%88%DA%A9-%D8%A7%D9%84%DA%A9%D8%AA%D8%B1%D8%A7-l-%D9%88-%D8%A7%D9%84%DA%A9/

با این وجود، در این نمایشگاه دو کانسپت الکترا که توسط SAIC و جنرال موتورز طراحی شده بودند، رونمایی شد. این خودرو می‌تواند نشانگر یک مسیر جدید برای مدل‌های برقی آینده بیوک باشد.

در این روزها، جنرال موتورز وضعیت خیلی خوبی در چین نداشته است و برای بهبود اوضاع نیز باید به سرمایه‌گذاری مشترک بین SAIC و Wuling متکی باشد. یکی از دلایل این امر ارتقای محصولات این کمپانی به NEV است که در شهرهای پیشرفته جذابیتی برای مصرف‌کنندگان نداشته است. بنابراین جنرال موتورز همچنان نتوانسته محصول الکتریکی بسیار خارق‌العاده‌ای که بتواند تمام توجه‌ها را به خود جلب کند، به بازار عرضه کند.

در نمایشگاه خودروی پکن 2024 که اکنون در حال برگزاری است، بیوک (زیربرند جنرال موتورز) از دو کانسپت برقی جدید خود با پلتفرم Ultium رونمایی کرد؛ این دو مدل بیوک الکترا L و الکترا-LT نام گرفته‌اند.

در این دو کانسپت، چرخ‌ها کمی متفاوت از یکدیگر طراحی شده‌اند و هیچ گونه تصویری از فضای داخلی الکترا-LT منتشر نشده است اما بنظر می‌رسد که به میز متحرک برای چای و پذیرایی، سایبان پانوراما مجهز به حسگر نور  و غیره مجهز شده باشد.

از جمله قابلیت‌های این خودرو می‌توانیم به دوربین‌های جانبی، درب بدون فریم، طراحی داخلی مینیمال و غیره اشاره کنیم. در کابین، سیستم هوشمند eConnect با هوش مصنوعی، اتصال 7 صفحه‌ای، دستیار صوتی هوش مصنوعی و خوشبوکننده در دسترس قرار گرفته‌اند.

این مدل زرد رنگ به قابلیت تمام چرخ متحرک مجهز شده و پنجره‌ها به صورت دودی طراحی شده‌اند. بنابراین این احتمال وجود دارد که این مدل به همراه کانسپت بالا به مرحله تولید برسند. بدنه به صورت شوتینگ بریک ساخته شده که در این روزها در بین خودروهای برقی چینی بسیار محبوب شده است. پس تعجبی ندارد که با این کار، بیوک بتواند در فروش محصولاتش بهبودی ایجاد کند.

الکترا L که از طراحی سدان فست‌بک برخوردار است، با طولی برابر با 5036 میلی‌متر و فاصله بین دو محور 3000 میلی‌متر ساخته شده است. احتمالا این مدل نسبت به الکترا-LT زودتر به مرحله تولید برسد و در مراسم شانهای سال آینده از نسخه تولید شده آن رونمایی شود.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی