فروش خودرو در حاشیه بازار موجب رشد صنعت خودرو و قطعه و جلب رضایت مصرف‌کننده است

وی
ادامه داد: پس از تاثیر نامطلوب قیمت‌گذاری دستوری بر خرید کالا و خدمات از قطعه‌سازان،
خودروسازان ناچار با صدور چک‌های خرید دین یا ال سی‌های سه جانبه و استفاده از
اعتبارات قطعه‌سازان در این زمینه، اعتبار تولیدکنندگان قطعات را نزد بانک‌ها
مخدوش می‌سازند.

حسن
زارع نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو اظهار داشت: زیان دهی خودروسازان به واسطه
قیمت گذاری دستوری تنها با فروش در حاشیه بازار متوقف خواهد شد.

عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور بیان کرد: عدم دریافت
به موقع مطالبات اثرات بی‌شمار منفی بر تولید، پرداخت دستمزدها و بدهی‌های بانکی
قطعه‌سازان بار می‌کند و بدین ترتیب این بخش به دلیل پرداخت‌های معوق، ناگزیر از
دریافت تسهیلات بانکی و تامین نقدینگی از سایر روش‌ها با بهره‌های سنگین می‌شوند.

عضو
انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور با تاکید بر اینکه
اکنون نیز امکان حرکت در جهت فروش در حاشیه بازار وجود داشته و البته لازمه آن
اراده جدی مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودرو است، گفت: فروش در حاشیه بازار در
جلب رضایت مصرف کننده، خودروساز و قطعه‌ساز موثر بوده و موجب رشد و شکوفایی صنعت
خودرو و قطعه‌سازی خواهد شد.

وی
افزود: در طول ده سال گذشته یک مرتبه فروش خودرو در حاشیه بازار اتفاق افتاد که
کاهش قیمت خودرو در بازار و برابری تقریبی میزان عرضه و تقاضا و در نتیجه تعادل
بازار به دلیل کاهش حاشیه سود برای دلالان از نتایج آن بود و اگر این رویه اکنون
نیز عملیاتی شود، اطمینان می‌دهم که قیمت خودرو کاهشی خواهد شد.

به
گزارش خبرخودرو، عضو انجمن تخصصی صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان خودرو کشور
لازمه فروش خودرو در حاشیه بازار را اراده جدی مسئولان و دست اندرکاران صنعت خودرو
دانست و گفت: این نحوه فروش علاوه بر رشد و شکوفایی صنعت خودرو و قطعه‌سازی با
رضایت مصرف‌کنندگان همراه خواهد بود.

زارع
نژاد در خصوص تاثیر فروش در حاشیه بازار بر صنعت قطعه‌سازی و قراردادهای
خودروسازان با قطعه‌سازان تصریح کرد: قطعه‌سازان پس از خودروسازان مهم‌ترین
متضررین قیمت‌‌های دستوری هستند زیرا این نوع قیمت‌گذاری موجب تاخیر در پرداخت
مطالبات آنها شده و در این میان، سعی خودروسازان نیز همواره بر کاهش قیمت قطعه
بوده است.

زارع
نژاد در پایان خاطرنشان کرد: رفع مشکل قیمت‌گذاری و نقدینگی در صنعت قطعه‌ و خودرو
به تنوع در تولید، سرمایه‌گذاری مجدد برای بهینه‌سازی خطوط تولید و در نهایت کاهش
قیمت خودرو منجر خواهد شد.


منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/661438/%D9%81%D8%B1%D9%88%D8%B4-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D8%AF%D8%B1-%D8%AD%D8%A7%D8%B4%DB%8C%D9%87-%D8%A8%D8%A7%D8%B2%D8%A7%D8%B1-%D9%85%D9%88%D8%AC%D8%A8-%D8%B1%D8%B4%D8%AF-%D8%B5%D9%86%D8%B9%D8%AA-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88-%D9%88-%D9%82%D8%B7%D8%B9%D9%87-%D9%88-%D8%AC%D9%84%D8%A8-%D8%B1%D8%B6%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B5%D8%B1%D9%81%E2%80%8C%DA%A9%D9%86%D9%86%D8%AF%D9%87-%D8%A7%D8%B3%D8%AA

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی