سیهائو X7 که در کشورمان توسط کرمان خودرو با نام کیامسی K7 عرضه میشود را هم میتوان یکی دیگر از رقبای لاماری دانست. این خودرو که در طراحی قسمت جلو با چراغهای دوقسمتی بیشباهت به لاماری نیست، مثل دیگر هموطنان خود زیر کاپوت یک موتور 1.5 لیتری توربو دارد اما این موتور با 174 اسب بخار قدرت و 251 نیوتن متر گشتاور، از دیگر خودروهای این لیست قویتر بوده و به خروجی پیشرانه لاماری نزدیکتر است. انتقال نیرو در K7 هم توسط یک گیربکس شش سرعته دوکلاچه صورت میگیرد؛ اما علیرغم قدرت مناسب پیشرانه، ازآنجاییکه K7 برخلاف لاماری کراساووری میان سایز است و وزن سنگینتر 1735 کیلوگرمی دارد، نزدیک به 12 ثانیه طول میکشد تا بتواند از صفر به سرعت صد کیلومتر بر ساعت برسد.
فردا T5
قیمت کارخانه: یک میلیارد و 256 میلیون تومان
قیمت کارخانه: 895 میلیون تومان
فونیکس تیگو 7 پرو محصول مدیران خودرو را میتوان یکی از اصلیترین رقبای لاماری ایما در ایران دانست. این خودرو که نسل دوم چری تیگو 7 محسوب میشود، چند وقتی است توسط مدیران خودرو با برند جدید فونیکس راهی بازار کشورمان شده است. این خودرو در ایران با یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو عرضه میشود که با تولید تنها 157 اسب بخار قدرت و 230 نیوتن متر گشتاور، خیلی از لاماری ضعیفتر است. به همین دلیل، تیگو 7 پرو برای رسیدن به سرعت صد کیلومتر بر ساعت به حدود 10.5 ثانیه زمان نیاز دارد که یک ثانیه از لاماری بیشتر است. هرچند قیمت کارخانهای تیگو 7 پرو از لاماری گرانتر است اما دو خودرو در بازار تقریباً همقیمت هستند.
دیگنیتی پرایم
قیمت بازار: یک میلیارد و 200 میلیون تومان
یکی دیگر از رقبای جدی لاماری در بازار کشور را میتوان دیگنیتی دانست زیرا این خودرو به لطف طراحی جذاب کوپه مانند، مثل لاماری کراساووری جوانپسند است و در بازار نیز حدود صد میلیون تومان قیمت کمتری نسبت به لاماری دارد. البته با اینکه دیگنیتی هم مثل لاماری از یک پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده میکند اما این موتور تنها 148 اسب بخار قدرت و 220 نیوتن متر گشتاور دارد که با توجه به وزن 1570 کیلوگرمی خودرو اعداد خیلی قابلتوجهی نیستند. همچنین استفاده از گیربکس CVT در کنار این پیشرانه نهچندان قدرتمند نیز باعث کندی دیگنیتی در شتاب گیریهای اولیه شده است. البته گروه بهمن برنامه عرضه نسخه جدیدی از این خودرو را با نام دیگنیتی پرستیژ دارد که به پیشرانه 2 لیتری قویتر 228 اسب بخاری و گیربکس شش سرعته اتوماتیک مجهز است و در صورت عرضه با قیمت مناسب میتواند برای لاماری دردسر ایجاد کند.
فیدلیتی پرایم
غیر از کراساوورهایی که در بالا به آنها پرداختیم، دو خودروی دیگر را هم میتوان از رقبای لاماری برشمرد که هنوز به بازار عرضه نشدهاند. رقیب اول کراساوور تیارا محصول مکث موتور است که تولید آن چند وقتی است در کشور آغاز شده ولی احتمالاً بهزودی راهی بازار خواهد شد. این خودرو به یک پیشرانه 1.5 لیتری چهار سیلندر توربو مجهز است که 155 اسب بخار قدرت و 215 نیوتن متر گشتاور دارد و مثل فیدلیتی به سه ردیف صندلی مجهز است. هایما 8S ایرانخودرو اما میتواند رقیب جدیتر لاماری باشد زیرا هرچند این خودرو هم از پیشرانه 1.5 لیتری توربو استفاده میکند اما با 192 اسب بخار قدرت و 293 نیوتن متر گشتاور کاملاً همسطح لاماری است و از طراحی جذاب و مدرنی هم بهره میبرد. بااینحال، فعلاً باید منتظر اعلام قیمت این دو کراساوور جدید باشیم تا بهتر بتوانیم آنها را با لاماری مقایسه کنیم.