نگاهی به مشخصات، ویژگی‌ها و قیمت سدان هوندا سیویک 2024

نسل فعلی هوندا سیویک در سال 2022 معرفی شد و اکنون شاهد تغییرات ظریفی در فیس لیفت آن هستیم. قیمت نسل قبلی هوندا سیویک نسبت به مدل ۲۰۲۴ کمتر است، هوندا همچنین اعلام کرده که قصد دارد مدل هیبریدی این خودرو را در سال ۲۰۲۵ به بازار عرضه کند.

تویوتا کرولا و هوندا سیویک بسیار نزدیک به هم طراحی شده‌اند، سیویک موتور قدرتمندتری دارد در حالی که مصرف سوخت در هر دو یکسان است. قیمت هردو مدل تقریبا مانند هم است ولی اگر می‌خواهید هزینه بیشتری کنید، می‌توانید هوندا سیویک تریم touring را با قیمتی بیش از 30000 دلار خریداری کنید و از صندلی‌های چرمی، سیستم صوتی Bose ارتقا یافته و نمایشگر سرگرمی 9 اینچی لذت ببرید.

قیمت هوندا سیویک 2024

بنابراین اگر قصد دارید که یک خودروی هیبریدی را خریداری کنید بهتر است که تا یک سال دیگر منتظر بمانید.

ویژگی‌های هوندا سیویک 2024

  • وسایل کمک ایمنی هوندا
  • صفحه نمایش لمسی 7.0 اینچی
  • چرخ‌های آلیاژی 16 تا 18 اینچی
  • چراغ‌های جلو و عقب LED
  • کنترل خودکار آب و هوای درون کابین
  • فرمان چند منظوره با روکش چرمی

مشخصات موتور و عملکرد

کلاستر اطلاعات مفیدی را نمایش می‌دهد و می‌توان با استفاده از دکمه‌های روی فرمان آن را کنترل کرد. بنابراین اگر به دنبال یک کابین مینیمال به همراه چند دکمه برای بهبود عملکردهای خودرو هستید، هوندا سیویک جدید مناسب شما خواهد بود.

ایمنی و قابلیت‌های مختلف

از آنجایی که سدان‌های کوچک از محبوبیت زیادی برخوردار نیستند، بسیاری از سازندگان از این صنعت خارج شدند. ولی هوندا قوی‌تر از همیشه به ساخت سدان‌ها ادامه می‌دهد! در ادامه به بررسی برخی از رقبای این خودرو پرداخته‌ایم:

هیوندای النترا در برابر هوندا سیویک

این مطلب را نیز بخوانید: بررسی اولین خودروی برقی تویوتا؛ از 30 سال پیش!

سدان‌ها همیشه محبوب خریداران بودند و مشتریان نیز ترجیح می‌دهند به جای استفاده از دیگر خودروها از سواری با کراس اوورهای این چنینی لذت ببرند. برخی از سازندگان در طی این سال‌ها از سدان‌های کوچک رونمایی کردند و تردید داشتند که آیا این محصولات می‌توانند در بازار به محبوبیت برسند یا خیر.

این مطلب را نیز بخوانید: 10 نکته جالب از تویوتا FJ کروزر

تویوتا کرولا در برابر هوندا سیویک

تمام تریم‌های هوندا سیویک جدید به صورت استاندارد با دستیار رانندگی هوندا سنسینگ سوییت یا سیستم هشداردهنده انحراف از مسیر خودرو یا برخورد عرضه می‌شوند. این فناوری شامل سیستم Collision Mitigation Braking، فناوری خروج از جاده، کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی حفظ خطوط، هشدار خروج از خط، هشدار برخورد از جلو و نوربالای خودکار است.

هوندا با توجه به تریم هوندا سیویک از دو موتور استفاده کرده است. بر همین اساس، در تریم پایه LX یا Sport، یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر تنفس طبیعی وجود دارد که 158 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. این میزان نسبت به تویوتا کرولا 11 اسب بخار کمتر است.

هوندا در تریم touring از صندلی‌های چرمی استفاده کرد، در سه تریم دیگر نیز صندلی‌های پارچه‌‌ای حضور دارند. همه تریم‌ها به جز LX، به فرمان و اهرم دنده با روکش چرمی مجهز شده‌اند تا راحتی را برای راننده فراهم کرده و کیفیت کابین را بهبود بخشند.

نکات برجسته کابین هوندا سیویک 2024

  • نمایشگر اطلاعات سرگرمی 7.0 اینچی (نمایشگر اختیاری 9.0 اینچی) با اپل کارپلی و اندروید اتو
  • سیستم صوتی اختیاری Bose Premium
  • 12 عدد اسپیکر
  • کنترل آب و هوای خودکار دو منطقه‌ای در کابین
  • کروز کنترل تطبیقی
  • فرمان با روکش چرمی (به جز LX)
  • صندلی‌های جلو خودگرم‌شونده
  • فرمان با طراحی تلسکوپی

هوندا سیویک 3000 پوندی موفق شد که به امتیاز عالی در تست ایمنی NHTSA دست یابد. هوندا در طی این سال‌ها مشکلات مختلف این خودرو را برطرف کرد و حالا می‌بینیم که امتیاز بالایی را در تست‌های مختلف کسب کرده است. جالب است بدانید که در بخش ایمنی سیویک به امتیاز 82/100 رسید.

از آنجایی که هوندا سیویک جدید قیمت خیلی بالایی ندارد، انتظار می‌رفت که هوندا از وسایلی مانند پلاستیک در کابین استفاده کند. نوار مشبکی سراسر داشبورد قرار گرفته که پشت آن دریچه گرمایش و تهویه مطبوع حضور دارند. این نوع از طراحی در دیگر محصولات هوندا نیز وجود دارد ولی برای اولین بار در سال 2022 در هوندا سیویک معرفی شد.

خلاصه‌ای از قابلیت‌های ایمنی:

  • سیستم ترمز قبل از برخورد
  • هشدار برخورد در جلو
  • دستیار کمکی ماندن در خطوط
  • هشدار خروج از خط
  • هشداردهنده تدریجی خروج از جاده

محصولات هیوندای همیشه مقرون‌ به‌صرفه بوده‌اند. هیوندای النترا SE با قیمت بسیار پایین 21625 دلار عرضه شده که نسبت به هوندا سیویک LX، 2000 دلار بیشتر است. هر دو تریم پایه ویژگی‌های ایمنی و راحتی زیادی را برای سرنشینان فراهم می‌کنند.

یکی از این خودروها تویوتا کرولا است که موفق شد در طی این مدت با طراحی جذابش توجه افراد را به خود جلب کند، از سویی دیگر هوندا تصمیم گرفت که با معرفی سدان جدید خود یعنی هوندا سیویک ۲۰۲۴ انقلابی در این صنعت به پا کند. ما در این مطلب به سراغ این سدان جدید رفته‌ایم و قصد داریم به بررسی مشخصات و قیمت آن بپردازیم پس تا انتها همراه ما باشید.

ویژگی‌های جدید

قیمت هوندا سیویک LX مدل 2024 از 23950 دلار شروع می‌شود، بنابراین گزینه مناسبی برای سفر و رفت و آمد روزانه زیر 25000 دلار خواهد بود. تریم اسپرت برابر با 25550 دلار است و تریم EX با قیمت 26950 عرضه شده که شامل ویژگی‌هایی همچون موتور قدرتمندتر، صندلی‌های خود گرم شونده و نظارت بر نقاط کور است. تریم touring تنها 3600 دلار نسبت به تریم EX گران‌تر است و با ارائه ویژگی‌های ایمنی اضافی، راحتی را برای سرنشینان و راننده فراهم می‌کند.

تریم
قیمت
LX
23950 دلار
Sport
25550 دلار
Ex
26950 دلار
touring
30550 دلار


منبع: https://charkhan.com/159573/%D9%87%D9%88%D9%86%D8%AF%D8%A7-%D8%B3%DB%8C%D9%88%DB%8C%DA%A9-2024/

بسیاری از خریداران از هوندا درباره مشکل در فرمان و چرخ‌های هوندا سیویک شکایت کرده‌اند! حالا مشکل واقعا چیست؟ گفته می‌شود که هنگامی که Lane Keeping Assist یا دستیار ماندن در خطوط خاموش باشد، مشکل در فرمان ایجاد می‌شود!

هوندا سیویک به موتور 4 سیلندر 2.0 لیتری مجهز شده در حالی که النترا موتور 2.0 لیتری چهار سیلندر دارد. البته سیویک از موتور قدرتمندتر توربوشارژی نیز برخوردار است. بنابراین اگر به دنبال خودرویی با گارانتی و قیمت بهتری هستید، النترا را پیشنهاد می‌کنیم ولی اگر اولویت شما بهره‌وری در مصرف سوخت است، هوندا سیویک انتخاب بهتری خواهد بود.

هر دو تریم EX و Touring به صورت استاندارد با Blind Spot Monitoring عرضه می‌شوند که به شناسایی نقاط کور در رانندگی کمک می‌کند. تریم Touring نیز با Rear Cross Traffic Monitor که همان کنترل ترافیک عقب است به علاوه سنسورهای پارک در جلو و عقب عرضه می‌شود.

علاوه بر آن، در این صورت، چرخ‌ها به سختی حرکت می‌کنند و سپس جابجایی آنها آسان می‌شود، همین امر منجر به انحراف خودرو خواهد شد. خوشبختانه خودروهای هوندا همگی گارانتی داشته و خدمات پس از فروش مناسبی را در اختیار مشتریان قرار می‌دهند. پس در صورت بروز مشکلات مختلف هیچ نگران نباشید.

هوندا سیویک 2024 و رقبا

تریم‌های EX و Touring که با قیمت بالاتری یعنی 3000 دلار بیشتر از مدل پایه LX به بازار می‌آیند، به موتور 1.5 لیتری توربوشارژ مجهز می‌شوند که می‌تواند 180 اسب بخار قدرت و 177 پوند فوت گشتاور تولید کند. همچنین تنها 7.4 ثانیه زمان لازم است تا خودرو به شتاب 0 تا 60 مایل بر ساعت برسد. در پایین، مشخصات موتور تریم‌های مختلف را برایتان قرار دادیم:

موتور 2 لیتری L15B7
موتور 1.5 لیتری K20C2
قدرت
158 اسب بخار در 6500 دور در دقیقه
180 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه
گشتاور
138 پوند فوت در 4200 دور در دقیقه
177 پوند فوت در 1700 دور در دقیقه
گیربکس
CVT (M-CVT)
CVT (LL-CVT)
مصرف سوخت
35 مایل در هر گالن
36 مایل در هر گالن
شتاب 0-60 مایل بر ساعت
9.2 ثانیه
7.4 ثانیه
حداکثر سرعت
209 کیلومتر بر ساعت
209 کیلومتر بر ساعت

فناوری کابین و سواری راحت

اواسط دهه 2010 بود که هوندا تصمیم گرفت برخی از کنترل‌های فیزیکی را کنار بگذارد. ولی کاربران از این امر استقبال نکردند، در نتیجه کمپانی دوباره در سال 2019، این دکمه‌های فیزیکی را به محصولاتش اضافه کرد. با این تفاسیر، هوندا سیویک 2024 با دکمه‌های فیزیکی برای تنظیم صدا، عملکردهای کنترل آب و هوا و نمایشگرهای درون کابین عرضه می‌شود تا راحتی و امنیت را برای کاربران به ارمغان بیاورد.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی