بهترین طراحی و اجرای دفتر کار و فضای اداری مدرن

1- در طراحی دکوراسیون ادارههای کوچک نباید از مبلمان بزرگ استفاده کنید. همچنین استفاده از چوب در این سبک باعث شده است که این مبلمان ها دوام بسیار بالایی داشته باشند. همچنین استفاده از گل و گیاهان زیبا مانند پتوس، سانسوریا و حسن یوسف، می تواند فضای زیبا و صمیمی را برای شما ایجاد کند. هدف اولیه از انتخاب یک طراحی دکوراسیون داخلی صحیح این است که بتوان تنوع ایجاد کرد و یکنواختی محیط را از بین برد و یک فضای متناسب و همه جانبه را خلق کرد، فضایی متعادل که همه در آن احساس راحتی کنند. دکوراسیون اداری هر فضایی باید با نوع کار متناسب باشد. مبلمان باید راحت باشد و تناسبی با رنگ محیط کاری و نوع طراحی دکورها داشته باشد. که همگی باید با ظاهر دکوراسیون کلاسیک همخوانی داشته باشند استفاده نمود و جلوه ای مجلل به فضا بخشید .

استفاده از هارمونی طرح ها و رنگ ها در دیزاین اداری باعث بازدهی بیشتر افراد می شود. استفاده از یک سری تجهیزات، مبلمان، طرح و رنگ، المان ها و … ماهیت طراحی داخلی اداری مدرن استفاده از اشکال هندسی منظم ، خطوط مستقیم و منحنی که کاربردی هستند ، همچنین متریال هایی مانند فلز ، کروم ، شیشه و مبلمان ساده و بدون تزیینات است . یکی از دلایلی که این سبک به این گونه محبوب شده است می توان به این نکته اشاره نمود که در سبک مدرن می توان کارهای خلاقانه ی بیشتری انجام داد و همچنین عناصر و جزییات متنوع و زیادی می توان خلق نمود که با این سبک همخوانی داشته باشد . مدرنیته باعث می شود که دفتر همزمان با روند تکنولوژی همراه شود و امکانات بیشتر و مفیدتری را بسیار ساده در اختیار کارمندان قرار دهد. باید توجه داشت که طراح گرچه در وهله اول مبحث زیبایی شناسی را در اولویت قرار میدهد اما اصول معماری و نحوه ی اجرا پروژه همچنان از اهمیت ویژه ایی برخوردار است. در دکوراسیون اداری به سبک مدرن همچنین می توان از رنگ های جسورانه تر برای فضاها و یا گوشه هایی خاص و یا ایجاد قسمت هایی که هایلایت باشند و مورد توجه قرار بگیرند استفاده نمود .

سپس طرح اولیه و طرحهای نهایی و انتخابی ارائه میشوند. پس از اینکه ایدههای شما دریافت شدند، پتانسیلهای محیط اداری بررسی میشوند. جهت دریافت خدمات الاچیق باغ با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. یکی دیگر از مزیت های این نوع مبلمان نسبت به انواع دیگر مبلمان ها این است که این وسایل با ظاهر کلاسیک خود به گونه ای طراحی می شوند که کمترین فضا را اشغال کنند. همچنین این نوع پارتیشن تک جداره، نمایی مدرن و امروزی به ارمغان می آورد. همچنین تغییر پارتیشن اداری با توجه به تغییر دکوراسیون، بسیار راحت است. در سال 2020 مدیران بنیاد سرطان پرنسس مارگارت که در تورنتو – کانادا واقع گردیده به منظور تقویت همکاری ، برقراری ارتباط و نوآوری جهت تسریع در جمع آوری کمک های مالی و استحکام تعهد خود نسبت به افراد تحت حمایت و خدمت به عنوان بستری برای جذب و حفظ بهترین استعدادهای موجود تصمیم به تغییر دکوراسیون داخلی فضای داخلی خود گرفتند و مسئولیت طراحی داخلی اداری بنیاد را شرکت Figure3 بر عهده گرفت .

علاوه بر این، استفاده از چوب در این سبک از مبلمان جلوه خاص و زیبایی به آن ها می دهد. به همین دلیل در دکوراسیون داخلی مدرن نمی توان از رنگ های خیلی زیادی استفاده نمود . به علاوه، به دلیل کنده کاری های ظریف روی آن ها ظاهر چشم نوازی دارند. در تمام دفاتر کاری وجود دارند. کارکنان ارشد در دفاتر به کابین های جداگانه نیاز دارند. به طور معمول، رئیس و نایب رئیس شرکت بزرگترین دفاتر را دارند. طراحی اتاق مدیریت ، یکی از مهمترین بخش ها در طراحی داخلی شرکت ها و فضاهای اداری می باشد. طراحان داخلی Figure3 بسیار هوشمندانه با بهره بردن از چوب و نور طبیعی محیطی که جهت انتقال بهینه آن در جداسازی برخی از قسمت ها از پارتیشن شیشه ای فریم لس استفاده نمودند و همانطور که در عکس های به اشتراک گذاشته شده ذیل مشاهده می نمایید نتیجه کار رضایت بخش بوده است . طراحی این قسمت در عکس زیر بسیار هوشمندانه ست. پاسخ ما این است که منظور از نظم، نظم اداریست که رعایت اصول اولیه چیدمان در آن رعایت شده باشد. این سبک که شامل عناصری از از سده های مختلفی است که به مشتریان و کارمندان این اجازه را میدهد عظمت و آرامش را در یک زمان حس کنند .

میز اداری کلاسیک: شامل میز مدیریت کلاسیک ،میز کنفرانس کلاسیک و انواع میز و جایگاه های اداری به سبک کلاسیک می باشند و شکیل بودن و سلطنتی بودن از ویژگی های این مبلمان است. این سبک که شامل عناصری از از سده های مختلفی است که به مشتریان و کارمندان این اجازه را میدهد عظمت و آرامش را در یک زمان حس نمایند . از طرفی چوب به دلیل آن که از دل طبیعت بیرون آمده دارای حس طبیعی و گرمای خاصی می باشد و به خوبی نیز می تواند این را به افراد انتقال دهد . به دلیل اینکه وجود رنگ های خنثی باید به درستی در تزیینات ساختمان استفاده شوند. از مهم ترین نکاتی که در طراحی تجاری و اداری باید به آن توجه شود، اسکلت ساختمان و نمای آن است. مثلاً به کارگیری دیوارها و پارتیشنهای شیشهای اجازه میدهند نور روز عمیقتر به هسته ساختمان نفوذ کند، بدون این که حریم خصوصی را کاهش دهند. یکی از عواملی که باعث کسلی کارمندان میشود نبود نور کافی میباشد. بدون میزهای ثابت، کارمندان میتوانند آزادانه در فضا گشت بزنند و انعطافپذیری کار از راه دور برای دفتر کار فراهم میشود. وجود میزهای کوتاه و صندلی ، درهای کشویی و غیره از ویژگی های این سبک است.

تغییر سبک دکوراسیون داخلی عملا سرچشمه گرفته از تغییر سبک کار در محیط کاری بود. اجرای دکوراسیون اداری کلاسیک ممکن است منحنی هایی به غیر از آرک ها ( قوسها ) داشته باشد ولی غنی و ظریف نیستند . اجرای دکوراسیون اداری کلاسیک ممکن است منحنی هایی به غیر از آرک ها (قوسها) داشته باشد ولی غنی و ظریف نیستند . از جمله ی محبوب ترین سبک های دکوراسیون در سرتاسر دنیا می توان به سبک مدرن و سبک کلاسیک اشاره نمود که دارای ویژگی هایی کاملا متفاوت با یکدیگر بوده اما هر دو دارای طرفداران زیادی در سرتاسر دنیا می باشند . همانطور که در ابتدای این مطلب نیز اشاره کردیم یک دکوراسیون اداری مدرن و شیک از دو جنبه فوقالعاده تاثیرگذار است که این دو جنبه شامل: تاثیرات دکوراسیون اداری بر روی افرادی که در شرکت و یا اداره مشغول کار کردن هستند مانند: مدیران، کارشناسان فروش، کارمندان و مسئولین دفتر و تاثیرات دکوراسیون اداری بر روی مشتریان و اربابرجوعان شرکت میباشد. شرکت معماری Michael Hsu طراحی داخلی فضای اداری را به صورت یک پلان باز دارای جزئیات صنعتی موجود انجام داد. برای طراحی دکوراسیون فضای اداری تخصصی و ایده آل دفتر کار خود با کارشناسان زبده ما در مجموعه پیرامید طرح تماس حاصل فرمایید.

همانطور که گفتیم این سبک در ستایش سادگی و ایجاد زیبایی ویژگی های خود را تشکیل داده است . بلکه می توان از چند رنگ به شیوه ای هنرمندانه و خلاقانه به صورتی که تشکیل هارمونی دهند استفاده کرد . پارتیشن اداری MDF ممکن است که تماماً از ورق MDF تشکیل شده باشد یا اینکه مواد دیگری مثل فلز یا شیشه نیز همراه آنها استفاده شود. سبک مدرن که از ایده ساختن برای عملکرد بوجود آمد و رشد کرد برخلاف دکوراسیون کلاسیک از مواد صنعتی مانند کروم ، شیشه و بتن که فناوری های جدید هستند استفاده میکند . فرض کنید شما صاحب یک کافه دنج در یک شهر شلوغ هستید، کمی تاریک بودن فضا و یا استفاده از لامپ های رنگی می تواند ایده بسیار جذابی باشد، اما استفاده از همین نورپردازی در یک شرکت فعال و بزرگ تنها حس کسالت و خواب آلودگی به کارمندان منتقل می کند و برای مراجعین نیز چندان خوشایند نیست. ایده طراحی داخلی فضای اداری به دنبال ایجاد فضایی جاذب از طریق پاسخگو بودن به نیازهای فردی کاربران و ارایه محیطی که اعضا در آن به راحتی به تعامل با یکدیگر بپردازند بوده است.

در این سبک بسیار پر کاربرد بوده و می توان به کمک آن ها فضایی شیک و اصیل و گرم را طراحی نمود . تیم طراحی Figure3 در گام نخست به بررسی دقیق خواسته های کارفرما از جمله به وجود آوردن فضایی امیدوارکننده با کمک رنگ و مارک تجاری این شرکت و بهره بردن از عناصر طبیعی همچون چوب و همچنین نیازهای پروژه پرداخت و بدین منظور از سبک مدرن استفاده نمود . همه این ویژگی ها در کنار هم باعث به وجود آمدن طراحی لوکس و خاص در شرکت شما می شود. حتی اگر شما یک خانه خیلی خیلی بزرگ داشته باشید، ولی طراحی داخلی آن حرفه ای نباشد دچار کم بود فضا خواهید شد و یا اینکه ارتباط فضا ها در داخل خانه اصلا راحت نخواهد بود. به عنوان مثال استفاده از سبک کلاسیک و سلطنتی برای خانه های کوچک و اداره ها مناسب نیست. انواع کاغذ دیواری برای دیوار های داخلی خانه شما! برای این کار استفاده از تابلوهای دو سوم عریض تر از دیوار مناسب می باشد تا یک دکوراتیو به حساب آید. جزئیات در مبلمان و طراحی فضاهای داخلی از جمله سقف و دیوار ها نقش بسیار مهمی دارد .

به طور کلی عناصر نورپردازی به چهار شکل تقسیم می شود که شامل چراغ آویز، چراغ دیواری و چراغ استند و چراغ رومیزی می شود. فضای مرکزی به دو اتاق کنفرانس با اندازههای متفاوت تقسیم شده است که یکی مدور است و دیگری کمی بیضوی شکل. این شرکت علاوه بر تخصص در زمینه های فوق در زمینه های مشاوره، اجرای و طراحی دکوراسیون داخلی نظیر طراحی و اجرای انواع کابینت های مدرن و کلاسیک، پارتیشن های تک جداره و دو جداره، طراحی سالن های زیبایی زنانه و مردانه فعالیت بسزایی دارد. اگر انتخاب شما برای طراحی فضای داخلی اداره و یا شرکت خود مبلمان ادارای کلاسیک به جای مبلمان های مدرن است. برای طراحی دکوراسیون داخلی در یک فضای ادارای غالباً از مبلمان ها برای قسمت های مهم مانند اتاق ریاست استفاده می طراحی دیزاین داخلی اداری شود. اگر فضای دکوراسیون اداری کوچک دارید باید بدانید که انتخاب رنگ از مهمترین گزینه ها برای عظیمتر دیده شدن فضای اداری می باشد رنگ انتخابی به طور کلی باید مکملهای همدیگر باشند. این سبک از پارتیشن بندی اداری برای تفکیک فضای کاری بین پرسنل با ارتفاع کوتاه بسته میشود . در یک محیط اداری مجموعه ای از چند کارمند برای انجام یک وظیفه خاص با یکدیگر همکاری می کنند.

این صفحات فضای خصوصی مورد نیاز کارمندان را در اختیار آنها قرار میدهند. اما در فضای اداری کوچک چنین چیزی وجود ندارد و همه چیز در فضای کاری با پلان باز قرار دارد. بهترین سبک دکوراسیون اداری ، با توجه عوامل و شرایط مختلف متفاوت است. از جمله نکات بسیار مهمی که در طراحی و اجرا پارتيشن اداري مورد توجه قرار داده ایم، ایجاد محیطی منظم با دسترسی بالا برای تمامی کارمندان بوده که از مهم ترین دلایل استفاده فراگیر از پارتیشن های اداری است. متریال های گوناگون از جمله سنگ، آجر، چوب و غیره هر کدام حس متفاوتی را در فضا القا می کنند و می توانند اتمسفری خاص و منحصر به فرد ایجاد کنند. همانطور که گفتیم یکی از نکات ویژه ی دکوراسیون کلاسیک وقار و اصالت و حس گرمایی می باشد که به مخاطبین خود می دهد .

این امکان را برای کارکنان فراهم می سازند که صندلی را به گونه ای تنظیم کنند که بیشترین احساس راحتی دارند. بیشترین بخش یک محیط اداری را میز و صندلی و مبلمان آن تشکیل می دهند. داشتن محیط کاری مناسب و طراحی اصولی فضاهای اداری که بتوان با توجه به نیاز و آرامش کارکنان بیشترین بهره را از توانایی کارکنان برد مستلزم همکاری با یک تیم متخصص و حرفه ای در این زمینه می باشد . اغلب میزها و مبلمان کلاسیک دارای منبت کاری و برش کاری هستند که با رنگ های زرشکی قهوه ای و رنگهای تیره مشاهده می گردد. مبلمان کلاسیک که هرکدام مانند اثری هنری هستند اغلب از چوب هستند که باعث گرما بخشیدن به فضا میشوند.

از جمله نکاتی که دکوراسیون کلاسیک را از سبک مدرن و دیگر سبک ها متمایز می کند تزیینات و جزییات فراوان آن است . از جمله ی این ویژگی ها می توان به این نکات اشاره نمود . برای مثال می توان به پارتیشن ها اشاره نمود . برای چنین فضاهایی نیاز است که از پارتیشن اداری شیشه ای استفاده شود تا از نظر نورگیری مشکلی برای محیط دفتر کار به وجود نیاید و دفتر کار به یک دکوراسیون داخلی خوب و مناسب برسد. اما در یک نگاه کلی شما هنگامی می توانید یک چیدمان درست و اصولی داشته باشید که مبلمان اداری مناسب دکوراسیون خود را انتخاب کنید. شاید شما هم دفعات بسیاری شروع به خرید لوازم و مبلمان اداری کرده باشید؛ اما وقتی چیدمان را کامل می کنید متوجه می شوید که دکوراسیون داخلی اداری دلخواه شما نیست! بلکه از دو یا سه متریال در کنار یکدیگر به شیوه ای که در هماهنگی کامل باشند استفاده می نمایند . برای انتخاب یک مبلمان اداری احتیاج دارید اطلاعاتی جامع و کامل را در خصوص کیفیت و در خصوص قیمت آن به دست آورید.

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی