ارتقای کیفی خودروهای دارای پلتفرم قدیمی به سادگی امکان پذیر نیست

وی با بیان اینکه ارتقای کیفی
خودروهای داخلی دارای پلتفرم قدیمی به سادگی امکان پذیر نیست، اظهار داشت: علیرغم
تلاش خودروسازان در سالهای اخیر اما امکان تغییر خودروهای با پلتفرم قدیمی وجود
ندارد. دستور رییس جمهور مبنی بر توقف تولید خودرو سمند و پژو 405 نیز در راستای همین
مساله بوده است. ضمن اینکه تولید خودرو باکیفیت و قیمت رقابتی مستلزم ایجاد
زیرساخت ها، استانداردسازی، تامین سخت افزارها و مواد اولیه ارزان و باکیفیت است.

رضایی همچنین با اشاره به نقش قطعه
سازان در ارتقای کیفی خودروهای تولید داخل عنوان کرد: قطعه سازان دارای ظرفیت تولید
و مهارت های فنی بالایی هستند اما با توجه به عدم ثبات قیمت مواد اولیه و کمبود
نقدینگی قادر به ارتقای کیفی قطعات نیستند. بنابراین دولت باید با تثبیت قیمت مواد
اولیه که بخش زیادی از آن تحت کنترل خود دولت است و همچنین حل مشکلات اقتصادی قطعه
سازان و رفع موانع تولید، زمینه تولید خودروهای با کیفیت را فراهم کند و در کنار
آن با کاهش بهره های بانکی، معافیت های مالیاتی تولید کنندگان به کاهش قیمت تمام
شده خودرو کمک کند.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن
نیرومحرکه و قطعه سازی کشور با اشاره به نقش بهره وری در ارتقای کیفیت و کاهش قیمت
خودرو بیان کرد: یکی از مولفه های موثر بر افزایش بهره وری در صنعت خودرو شایسته
سالاری است زیرا مدیر، مهندس و نیروی کار شایسته به دنبال دستیابی به نتایج مطلوب
از جمله تولید خودرو با کیفیت و ارزان قیمت است. از طرف دیگر دولت باید شرایطی
فراهم کند که نهاده های تولید با قیمت ثابت در اختیار خودروسازان و قطعه سازان
قرار بگیرد تا سود حاصل از فروش خودرو به
جای دلالان نصیب خودروسازان شود.

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره
انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه سازی کشور ضمن اشاره به راهکارهای ارتقای کیفیت
و کاهش قیمت خودرو عنوان کرد: تولید خودرو باکیفیت و دارای قیمت رقابتی مستلزم ایجاد
زیرساخت ها، اجرای استانداردها، تامین سخت افزارها و مواد اولیه ارزان و باکیفیت
است.

رضا رضایی در گفتگو با خبرنگار
خبرخودرو با اشاره به الزامات تولید خودرو با کیفیت و با قیمت رقابتی اظهار داشت:
هر خودرو دارای 15 تا 32 ماژول(قوای محرکه، گیربکس،قطعات الکترونیک و …) است که
کلاس، کیفیت و قیمت خودرو را تعیین می کنند و این خودروساز است که مشخص می کند در
زمان ساخت و طراحی پلتفرم چه خودرویی با چه کلاس، مشخصات فنی، کیفیت و قیمتی تولید
شود.

عضو هیات مدیره انجمن صنایع همگن
نیرومحرکه و قطعه سازی کشور در پایان خاطرنشان کرد: امیدواریم سال جاری با حذف قیمت
گذاری دستوری و تحقق هدف گذاری تولید شاهد تولید خودروهای با کیفیت و ارزان قیمت در
صنعت خودرو کشور باشیم.


منبع: http://khabarkhodro.com/fa/news/652022/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%DA%A9%DB%8C%D9%81%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%AF%D8%B1%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B1%D8%A7%DB%8C-%D9%BE%D9%84%D8%AA%D9%81%D8%B1%D9%85-%D9%82%D8%AF%DB%8C%D9%85%DB%8C-%D8%A8%D9%87-%D8%B3%D8%A7%D8%AF%DA%AF%DB%8C-%D8%A7%D9%85%DA%A9%D8%A7%D9%86-%D9%BE%D8%B0%DB%8C%D8%B1-%D9%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA

توسط مهدی خطیبی

مهدی خطیبی